Forumindex › Forums › Modellen › Manta › gezocht: spit voor manta B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2010 om 19:36 #17223682
Mijn manta project gaat toch vertraging oplopen, dus ik wil het dan maar goed doen en opnieuw beginnen.
Daarom wil ik de manta in t spit hangen, maar wie weet er 1 waar mn manta in past? Hoeft niet moeders mooiste te zijn maar wel degelijk.
En vooral: niet al te duur;)19 juli 2010 om 19:52 #17701401ik heb wel staanders voor je. je moet alleen zelf even de balk in de lente erbij kopen
19 juli 2010 om 20:36 #17701402zijn meerdere topics over
idd spit werkt super maar is ook best zelf te maken
19 juli 2010 om 21:07 #17701403heb ik de vaardigheid niet voor…
Daarom zou ik blij zijn als er 1 kant en klaar zou zijn over te nemen
19 juli 2010 om 21:09 #17701404mijne is toen naar freestyler gegaan weet niet hoever hij der mee is
evt informeren19 juli 2010 om 22:09 #17701405AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Pastra
heb ik de vaardigheid niet voor…Daarom zou ik blij zijn als er 1 kant en klaar zou zijn over te nemen
met alle respect
maar als je de vaardigheid niet hebt om zelf
even een spit te maken
(terwijl er voorbeelden zat hiero op t forum te vinden zijn)moet je mischien bedenke of je uberhaupt wel aan zo,n
restauratie klus wilt beginnen:owant zo,n spit maken steld minder voor dan een deel van de bodum of dorpel vervangen
om maar een voorbeeld te geven;)19 juli 2010 om 22:21 #17701406Het klinkt misschien zielig en niet waardig, maar het lassen aan de manta besteed ik uit.
Niet aan een bedrijf ofzo, maar aan een kennis die het velen malen vaker gedaan heeft, en mooiere lassen produceert(hij is alleen vaak niet in het land).Ikzelf ben nog lerende(autogeen gaat me wel prima af) met elektrisch lassen.
En ik denk niet dat bouten en moeren alleen sterk genoeg zullen zijn…Maar ga wel even op zoek naar de how-to-made, aangezien mn oproep niet geheel op prijs gesteld word?
20 juli 2010 om 05:12 #17701407het wordt wel op prijs gesteld hoor, en het is geen domme vraag.
ik heb mijn spit met 2 man in 1 avond gemaakt. is het misschien een idee om je kennis er 1 zaterdag bij te hebben, en vantevoren veel tekeningen en foto’s klaar hebt liggen?
heb je in 1 dag het spit klaar, en veel goedkoper.
20 juli 2010 om 05:20 #17701408ja, dat gaat hem niet worden, hij zit in Zweden voorlopig:jerry
Maar het ging mij er meer om of iemand er nog 1 had staan die niet meer gebruikt zou worden.
20 juli 2010 om 05:40 #17701409ok, das niet naast de deur.
misschien dat iemand zich wel meld.
als ik tijd had wou ik wel een spit maken, maarja..
20 juli 2010 om 08:02 #17701410origineel gepost door eddepet007
mijne is toen naar freestyler gegaan weet niet hoever hij der mee is
evt informerenBen er nog lang niet klaar mee, tijd/geld probleem.
Heb je genoeg van het ene, heb je weer te min van het andere :PMaar zo staat hij er nu bij.wielkasten voor, begin van de tunnel, wielbak linksachter en reservewielbak zijn ondertussen kaal. Werkt echt super dat ding :jerry
20 juli 2010 om 14:32 #17701411ja je hebt hem geschildert zo te zien hij werkte idd super
toch mooi dat ie goed terrecht gekomen is
20 juli 2010 om 15:23 #17701412AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Pastra
Het klinkt misschien zielig en niet waardig, maar het lassen aan de manta besteed ik uit.
Niet aan een bedrijf ofzo, maar aan een kennis die het velen malen vaker gedaan heeft, en mooiere lassen produceert(hij is alleen vaak niet in het land).Ikzelf ben nog lerende(autogeen gaat me wel prima af) met elektrisch lassen.
En ik denk niet dat bouten en moeren alleen sterk genoeg zullen zijn…Maar ga wel even op zoek naar de how-to-made, aangezien mn oproep niet geheel op prijs gesteld word?
onzin dat het niet op prijs gesteld word:o
wil enkel even waarschuwen dat je weet waar je aanbeginten als je elektrisch wel kunt lassen steld co2 niet veel meer voor
dus wat oefenen en intussen even een spit in elkaar branden kan geen kwaad
zo moeilijk is dat niet
;)
staan foto,s zat opt forum
ook wel vaker behandeld hoe je aan de maten komtik heb de meine zelf uitgedokterd
was ook binnen een dag klaartoen stond er nog geen eens een voorbeeld of whateffer opt forum;)
20 juli 2010 om 16:22 #17701413Autogeen is met acetyleen en zuurstof.
Heb het 2 keer electrisch gedaan, tot nu toe niet echt een succes:jerryheb nu 2 opties om er 1 over te nemen. Een compleet frame, en een nieuwe die bestaat uit 2 losse delen.
20 juli 2010 om 16:33 #17701414AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik weet veel van lassen
dus dat autogeen acetyleen en zuurtsof is wist ik;)enkel is dat voor dikkere diameters
niet echt geschikt
en voor auto plaat stook je er teveel warmte in;)co2 lassen kan iedereen leren
als je maar een wat vaste hand hebt;)t instellen van de machine is mischien wat lastig in t begin
maar ook dat leert vlotals ik jou was kocht ik gewoon een co2 apparaat
(geen gas gevulde draad machine
das rotzooi);)met tips hiero opt forum
kun je dan best leren lassen
online curses zegmaar:Pdan ben je tenminste niet meer van vrienden afhankelijk
en lasapperaat verdient zich zelf wel terugdoordat je veel dingen niet meer hoeft uitbesteden
dus ook zelf een spit lassen is dan optie(3);)20 juli 2010 om 18:45 #17701415origineel gepost door eddepet007
ja je hebt hem geschildert zo te zien hij werkte idd supertoch mooi dat ie goed terrecht gekomen is
hamerite :P
beter voort spit, en je krijgt geen bruine klauwen iedere keer als je hem moet verplaatsen (plus het oogt wat beter :jerry)
20 juli 2010 om 20:01 #17701416ja klopt was wat roestig haha ,maar goed hij functioneerde goed
maar idd ziet der zo wel wat strakker uit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.