GEZOCHT!! RN-TJ-65! ’97 3-deurs B Corsa 1.4 Sport Rio Verde

Forumindex Forums Overige Historie GEZOCHT!! RN-TJ-65! ’97 3-deurs B Corsa 1.4 Sport Rio Verde

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #18403274
    RB
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 December 2016

      RN-TJ-65 Gespot (27)

      #18403276
      RB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 December 2016

        RN-TJ-65 Gespot (29)

        #18403278
        RB
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 December 2016

          RN-TJ-65 Gespot (30)

          #18403280
          RB
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 December 2016

            RN-TJ-65 Gespot (31)

            #18403282
            RB
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 December 2016

              RN-TJ-65 Gespot (32)

              #18403284
              RB
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 December 2016

                RN-TJ-65 Gespot (33)

                #18403287
                RB
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 December 2016

                  RN-TJ-65 Gespot (34)

                  #18403289
                  RB
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 December 2016

                    Hoe ik de auto heb teruggevonden? Nou: VIA DEZE PAGINA!! :toppie:
                    De huidige eigenaar wilde de auto verkopen en zocht wat info over deze 1.4i 16v 90pk Ecotec Sport versie van de Opel Corsa en zag bij het Googlen z’n kenteken terug: deze gezochtpagina! :happy02:  En ja: Ik kreeg dus ook nog de mogelijkheid om (voor 300 euro!) eigenaar te worden van deze auto..

                    …  en een deel van mij schreeuwde natuurlijk direct JA!… al moest ik daar na het maken van een optelsom toch vriendelijk voor bedanken.
                    Het spreekt voor zich dat de financiële injectie die deze auto nodig had veruit de marktwaarde van de auto zou overstijgen. Het onderhoudsboekje had er sinds 2005 ook geen stempel meer bijgekregen.. Ik kon het gewoon niet goedpraten in m’n eigen hoofd. :no-money:

                    Het was ook wel een beetje pech dat de auto die je zoekt nu net in handen is gekomen van iemand die in de bouw werkt…
                    De bestuurdersstoel lijkt te willen zeggen: “Haal me hier weg!!” :cry: Er stond letterlijk een spade op de achterbank.
                    Het interieur was zo goed als uitgewoond en de bovenste laklaag/ clearcoat lijkt er af te waaien. De softline velgjes hebben menig stoepje gekust en de zwarte velg met band rechtsachter is het oorspronkelijke reservewiel. In mijn optiek is het niet verstandig om nog met zulk oud rubber de weg op te gaan, maarja.. En de bekleding van het linkerportier zit los omdat de eigenaar een keer de ruit moest intikken omdat de sleutels nog in de auto lagen..
                    En dan die roest bij de achterlichten..

                    Ik denk dat ik net op tijd was om de auto nog 1 keertje te zien: wie nu het kenteken zou intikken op de website van het RDW…
                    … ziet dat de auto niet meer geregistreerd staat. Wat overblijft zijn goede herinneringen, en die neemt niemand mij meer af!

                    En daarmee eindigt de zoektocht naar de auto die ooit eigendom van m’n vader is geweest, en waarin ik ooit mijn allereerste kilometers maakte!
                    Wat leren we hier nu uit:

                    – Als je iets verkoopt moet je het loslaten,
                    – Je kunt een financiële bodemloze put aanschaffen wanneer je enkel uit nostalgische overwegingen een oude auto zou aanschaffen,
                    – Het is mogelijk om met de hulp van het internet een ooit verkochte auto terug te vinden, mits deze nog geregistreerd staat,
                    – Je doet jezelf er mogelijk geen plezier mee wanneer je die auto dan weer terugziet..

                    Tot slot wil ik de laatste en zeer vriendelijke eigenaar evengoed hartelijk danken dat ik de Opel Corsa nog 1 keertje mocht zien! :applause02:

                    .. In mijn herinneringen blijft de auto .. altijd splinternieuw! :bye:

                     

                    #18403361
                    Senatorman
                    Beheerder
                      Lid sinds:
                      7 November 2016

                      Mooi verhaal met helaas een minder goed einde.

                      In dit geval is de auto als gebruiksvoorwerp gebruikt en heeft moeder natuur zonder enige defensie van een eigenaar vrijuit zijn werk kunnen doen.
                      Maar het had ook anders kunnen aflopen en had de auto in handen van een liefhebber gevallen. Dat weet je dus nooit. Niet geprobeerd is altijd mis.

                      Goed dat je het wel geprobeerd hebt.

                       

                      #18403407
                      RB
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 December 2016

                        Dank je Senatorman; Helemaal mee eens!

                        Ook al blijft het jammer, ik heb het in ieder geval geprobeerd!
                        … met een beetje hulp van opel-forum.nl ! :good-job:

                      10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.