Gezocht…..dakdrager rubber

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Gezocht…..dakdrager rubber

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    wim-pan

Ik ben op zoek naar het volgende;

Het rubber wat hoort te zitten tussen de dakdrager én de dichte dakrailing.
      Heb inmiddels al contact gehad met de dealer, en deze levert géén losse delen van de dakdrager. :shock:
      Het is notabene een originele opel dakdrager die ik heb :???:
      Het betreft hier wel de drager met een uitsparing en niet met de gaatjes in de rail.

Het betreft hier het losse rubbertje, wat op de foto te zien is, Wie heeft er dé gouden tip?
      Mocht er iemand zijn wie er nog twee op de plank heeft liggen? houd ik me aanbevolen :D
      Alvast bedankt,
      Wim

foto 1:

foto 2:

Topic titel voor de duidelijkheid maar enigszins aangepast

RISL
      Moderator

Graag even een informatieve topictitel maken, dan krijg je wat meer reacties.

Family man
        Deelnemer

beroerd!, had het laatst ook na de vakantie het was dat ik nog even de voorruit schoonmaakte en zag het rubbertje liggen op de wisser anders ook kwijt geweest.

Wat zou ik doen? proberen te achterhalen wie de echte fabrikant is van deze dragers van “opel”, om zodoende direct kontakt met fabrikant op te nemen en ze zo proberen te bestellen. (zo kwam ik er laatst achter dat ORIS de orginele afneembare trekhaak levert voor Zafira B, wel andere prijs als via dealer)

Ik heb namelijk dit meegemaakt ( 1 rubber kwijt) van een Thule set, (set bestaat uit dragers van bepaalde lengte, voetstuk en “rubberset” passend voor specifiek voertuig.
          die rubberset kost een euro of 50 en was er na 1x gebruik 1 kwijt, navraag in winkel en bij importeur leverde niets op..niet los leverbaar,.nieuwe set bestellen.

Daarna mailtje gestuurd naar Thule zweden..niet direct reactie maar gratis nr gebeld en contact..verwezen naar email (Nummer) en niet los leverbaar maar men vond mijn speurtocht dermate doortastend dat ze me het rubber toestuurden..gratis en net voor mijn vakantie binnen (een dag of 3) Succes ermee!

edit: Herstellerreferenz : 1732597
          ASIN: B00BC04LA2

Misschien iemand met een orginele handleiding die meer info verschaft?

wim-pan

Ik ben er inmiddels achter, dat Atera de producent is van de opel dakdragers, en de importeur is Viba
            uit Zoetermeer.

ff een mailtje gestuurd.
            Nu nog wachten op een fatsoenlijk antwoord…
            Wim

Family man
            Deelnemer

Mooi Man, dat je in ieder geval de producent gevonden hebt, nu nog hopen op een goede afloop/service.
              Ik hou je topic in de gaten, zie het nog eens gebeuren bij me..

wim-pan

Vanmiddag heb ik telefonisch contact gehad met de importeur van Atera,
                Het onderdeel wat ik zoek zegt hun niets….
                zo van hebben wij dat geleverd???
                GRRrrrr

Ze willen van alle kanten graag helpen hoor, maar op het voorbeeld
                wat de beste man mij heeft opgestuurd, was het rubbertje ook niet aanwezig, raar

mijn zoektocht gaat dus verder….
                Wim

Mark-78

jammer ik had het vanmiddag dus ook, ik mis het zelfde rubber dus ik denk ach ff naar de dealert voor een neiuw setje. Nu lees ik dus niet. :( Ik hoop dat iemand idd het antwoord weet anders wordt het provosorisch………

wim-pan

Het wordt dus improviseren, het onderdeel bestaat gewoon niet volgens Atera, de maker van opel-dakdragers……
                    Afgelopen week heb ik meerdere keren mail kontact gehad met Atera Duitsland, maar helaas.

Ik heb inmiddels een lapje siliconen op maat geknipt en schuif deze tussen de rail en de klem.
                    Het is iets meer werk, maar het werkt wél.

Wim

wim-pan

Het is inmiddels opgelost, ik heb er een set dakdragers bij gekocht…
                      Zo worden het wel dure rubbers, maar beter duur dan niet te krijgen ;)

Dus, wie nog een set dakdragers zoekt zonder deze rubbers….. ze zijn te koop.
                      Wim

Family man
                      Deelnemer

@Wim, aangezien je nu “goed” in de reserver rubbertjes zit..heb je er wellicht 1 of 2 te koop voor me als reserve..

wim-pan

@Family man wrote:

@Wim, aangezien je nu “goed” in de reserver rubbertjes zit..heb je er wellicht 1 of 2 te koop voor me als reserve..

sorry, maar ik heb de dakdragers weer verkocht, mét 6 rubbers… :( ;)

Anoniem

Misschien even een advertentie plaatsen in onze Opel-marktplaats? buysell/

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.