Gezins Vraagje.

Forumindex Forums Modellen Astra Gezins Vraagje.

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Jefkere

@Andre_Ede wrote:

Dat is ook zo ongeveer de reden dat hier een 5 Deurs is gekomen, ipv een GTC.
      De ruimte achterin is beperkt, ik heb dan een tiener dochter, maar ook zij vond thet maar niks daar achterin,
      ze moest de hele tijd voorover zitten om toch nog wat de de zijruiten te kunnen zien.

Lol, dat vind ik nu wel gezeur hoor, want door de achterruiten van de GTC zie je als passagier op de achterbank wel veel.
      Ik dacht ook eerst van niet, maar toen ik er zelf eens ingekropen ben achteraan en bij een vriend toch wel aangenaam door verrast.

Oja, OpelJeff, als ik mijn neefje op bezoek heb en met hem een uitstap ga maken, dan vind ik het ook een heel gedoe hoor achteraan met dat zitje enzo. Dagelijk zou ik het ook beu worden. Als je van campings enzo houdt zou ik wel voor de station gaan. Lekker ruim :)

Jefkere

groothuis27
      Deelnemer

rijd zelf een astra h station , als je wat wil is mijn keuze [ maar dat is persoonlijk] een station .
        wel rekening mee houden dat een astra station meer verzekering en wegen belasting kost en wat meer brandstof verbruikt [ weet niet of en hoeveel dat scheelt !] maar wel rekening mee houden !
        zeker als je eventueel nog een kind erbij neemt / krijgt .
        en met vakantie’s en visite’s gewoon veel meer praktische ruimte [ zou er wel z’n honderek/ net inzetten staat veel mooier en met vakantie’s enz. kun je tot het plafond vol laden zonder dat het over de achterbank komt bij een rem aktie !].
        maar het is en blijft een persoonlijke keuze .

OpelJeff
        Deelnemer

Iedereen nog en vast bedankt voor de reacties :thumb
          We hebben het volgende gedaan we hebben een stoeltje gekocht voor in de auto en dit gaan we vanavond even uit testen.
          Als dit het gevoel geeft dat dit te doen is ( ook met me meiske dat steeds zwaarder word ) blijft de GTC king:
          Maar mocht dit toch te zwaar aan voelen dan gaan we kijken naar een station H.
          Heb al een leuke gezien dus als dat het word gaan we zaterdag even kijken.

Wat denken jullie dat ik voor me Astra zou moeten krijgen bij inruilen ?? ben benieuwd wat jullie denken.
          Het is een GTC editon easytronic ( automaat ) uit 2006 kleur Pannacotta.
          wat ik er zelf mee gedaan heb ( laten doen )
          ramen achter blinderen.
          trekhaak gemonteerd.
          en velgen er onder gezet ( deze zou ik dan liever houd voor me station ;) )
          hij heeft in april grote beurt gehad + distributie vervangen
          en hij heeft nu ongeveer 10100 km gelopen.
          Als ik hem zelf te koop aan zou bieden en naar de concurrentie kijk op internet zou ik hem rond de 8000 a 9500 te koop zetten

Edit het gaat hier trouwens op een 1.6 easytronic met sport functie. :angel
          bij inruil is dit natuurlijke minder maar wat denken jullie ?

ben benieuwd :afro

OpelJeff
          Deelnemer

Nou ik heb vandaag even kunnen lachen,
            Ben bij een dealer geweest in soest om daar naar wat blijkt een erg mooie zafira uit 2007.
            Na een proefrit besloten dat dit toch wel de auto voor ons is.
            Maar dan komt het financiële plaatje.
            Hier komt het meneer de auto dealer wou geen cent meer geven dan 5500 euro voor mijn auto :swear .
            Zoals ik al zij ik heb gekeken naar de concurrentie en dan zouden ze zon 3500 a 4000 euro winst maken op mijn auto.
            Nou snap ik bij inruil krijg ik minder zij moeten ook verdienen maar dit is rond uit belachelijk hij had me makkelijke 6500 kunnen geven en zelfs dat vind ik aan de lage kant. :thumbdown

OpelJeff
            Deelnemer

De kogel is door de kerk we hebben een andere auto gekocht.
              Jawel een andere opel.
              We hebben proef gereden in een paar astra station mooi autos maar als ik voor ga zitten met de maxicosi achter mij dan zit het toch wel krap voor een rit naar spanje,italie etc etc
              Dus wij zijn voor de ultieme gezins auto van opel gegaan een Zafira uit 2007
              :thumb

Onder handelen ging niet makkelijke en het valt altijd weer tegen als je die bedragen hoort die ze voor je auto geven.
              maar na stevig onderhandelen toch eens geworden.
              Ik ga me GTC zeker missen want kwa looks is deze natuurlijke vele malen mooier
              en ik doe hem dan ook met pijn in mijn hart weg.
              Nou blijf af en toe nog wel even kijken bij de astra’s en wie weet tref ik mijn eigen weer :D

Jefkere

Veel veilige km’s toegewenst met je Zafira :)
                Natuurlijk zitten wij hier allemaal te wachten op :kewlpics van je nieuwe aanwinst!

Jefkere

OpelJeff
                Deelnemer

@Jefkere wrote:

Veel veilige km’s toegewenst met je Zafira :)
                  Natuurlijk zitten wij hier allemaal te wachten op :kewlpics van je nieuwe aanwinst!

Jefkere

Dankje wel,

ik heb nog nooit fotos geplaatst van me astra dus die afscheids fotos zal ik nog wel even plaatsen.

De zafira zal in de winter maanden met winterbandjes en velgjes redelijk standaard rond rijden in de zomer komen me
                  velgen die ik nu onder me astra er weer onder :D
                  en ik ga eventueel de ramen laten blinderen. :thumb

soepkiepe
                  Deelnemer

:kewlpics :kewlpics :kewlpics

OpelJeff
                    Deelnemer

Hier bij een linkje in het forum naar me huidige auto :thumb
                      viewtopic.php?f=5&t=196&p=2230030#p2230030

Family man
                      Deelnemer

@soepkiepe wrote:

je weet dat je de maxicosi ook voorin mag hebben?
                        misschien dat dat een oplossing is?

wat misschien ook een oplossing is, en die lijkt me nog het makkelijkste van alles ;)

voor je iedereen uit laten stappen en dan inparkeren.
                        uit stappen moeten ze toch, en meer ruimte om dan de maxicosi er uit te halen kun je niet krijgen ;)

Denk niet dat dit verstandig is een kind voorin de Astra H, wij hebben een Zafira B en het nadeel is dat je de passagiersairbag niet uit kunt zetten tenzij je auto daar op voorbereid is en je een speciaal GM/opel kinderzitje hebt (zie je instructieboekje), dan nog werkt de zijairbag nogsteeds en dat is niet fijn voor kleine kinderlichaampjes…

Soms wil je ook weleens weg met vrouw/vriendin en moet er dus toch iemand achterin..

Als je zelf met je kind op pad bent, dan stap je niet even zelf uit, “parkeer” je kind langs stoep of staat en dan je auto wegzetten lijkt me..niet in een maxi cosi en zeker niet “los” aan de straat zetten terwijl papa even gaat parkeren.

Kijk zelf dan ook altijd uit naar parkeerplek naast een 4 of 5 deurs auto ipv 3 deurs, ivm kans op parkeerschade aan mijn portieren, indien mogelijk op de hoek parkeren en als kinderen kunnen lopen via “makkelijke” kant laten uitstappen.

Het is een mooie auto die je hebt, en misschien wil je wel helemaal niet aan een “busje” maar het rijd fijn vind ik (doordat je hoog zit), en ben meestal lage auto’s gewend (golf sportline, passat variant, octavia combi) en je loopt natuurlijk de kans dat je ega zegt, he maar hier kunnen wel wel 3 (en dan tel ik de 2 noodzitjes maar niet mee…) kinderen in kwijt..

Indat geval een gewone 5 deurs, zou dan voor een combi gaan..
                        Aan de andere kant, vooruitzien is regeren en dan hoef je niet 2x een nieuwe auto aan te schaffen mocht het toch zo ver komen..! trouwens met een opc busje is nix mis mee toch…

Family man
                        Deelnemer

oh, heb meteen gereageerd na bericht soepkiepie..en artikel niet verder gelezen!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.