Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2011 om 06:56 #17815323
Mothers clay set is binnen, gelijk maar een maar goede poets en droog doeken er bij besteld. Ik ga de auto binnenkort eens opnieuw onder handen nemen.
11 juni 2011 om 07:25 #17815342foto’s zijn altijd welkom :thumb
11 juni 2011 om 10:43 #17815360@GTS Power wrote:
foto’s zijn altijd welkom :thumb
Op de foto ziet hij er ook gepoetst uit als ik heb een week geleden de laatste keer gepoetst zou hebben. ;)
11 juni 2011 om 10:48 #17815361@Erwin wrote:
@GTS Power wrote:
foto’s zijn altijd welkom :thumb
Op de foto ziet hij er ook gepoetst uit als ik heb een week geleden de laatste keer gepoetst zou hebben. ;)
een paar detailfoto’s met het juiste zonlicht zijn altijd mooi om te zien :thumbup
ik ga dit weekend weer een order plaatsen bij carclean om men poetsassortiment verder uit te breiden :angel
in de vakantie gaat men vec een zeer grondige poets/polijstbeurt krijgen king:
24 augustus 2011 om 16:04 #17815362Hoi allemaal,
Ik heb twee weken geleden mijn auto helemaal gepoetst.
Eerst gekleid met Mothers en daarna turtle wax black box.
Over Mothers ben ik zeer tevreden, ook wel logisch omdat het de eerste keer was dat ik mijn auto ging kleien. De turtle wax black box heeft naar mijn mening toch wel een minpuntje en dat is de meegeleverde black detailer-spray. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je:1. Prewax aanbrengen
2. Prewax uitpoetsen m.b.v. black detailer
3. Zwarte Carnuba wax aanbrengen
4. Zwarte Carnuba wax uitpoetsen m.b.v. black detailerHet uitpoetsen m.b.v. de black detailer spray is geen succes omdat je gewoonweg niet echt streeploos kunt uitpoetsen. Je moet dan echt een hele dunne laag wax aabrengen denk ik.
Ik heb meerdere dingen uitgeprobeerd, veel detailer spuiten, weining detailer spuiten. Het uitpoetsen ging gewoon niet lekker met die spray.De laatste stap, het uitpoetsen van de Zwarte Carnuba wax, heb ik zonder de detailer gedaan. Dat ging gewoon stukken beter en het resultaat was naar mijn mening gewoon zeer goed. Ik ben dus verder wel tevreden met het resultaat, alleen met die zwarte detailer spray wordt het wel een beetje knoeien om het zo maar te zeggen.
24 augustus 2011 om 16:09 #17815363tja dat hoor je toch vaker over turtle . . . dat het gewoon niet mooi uitpoetst.
ik heb een pot Chemical Guys harde gele carnaubawax (Hardcore XXX Paste Waxe)
dat breng je heel dun aan, je laat het drogen.
En als je het uitpoetst wordt het streeploos schoon en staat tie te blinken als een gek.
Zeker als die net gekleid is.
Als laatste even afwerken met Meguiars Quickdetailer (of Last Touch) en hij is af.24 augustus 2011 om 16:36 #17815364OK, misschien dat ik dat de volgende keer dan ga proberen.
Weet jij misschien of er ook andere merken zijn die speciale was hebben voor zwarte auto’s?24 augustus 2011 om 17:45 #17815365@evertfisherman wrote:
OK, misschien dat ik dat de volgende keer dan ga proberen.
Weet jij misschien of er ook andere merken zijn die speciale was hebben voor zwarte auto’s?nou ja Pete’s 53 is een hele goede voor donkere auto’s
Pete’s 53MauriceV6 had afgelopen weekend op sevenum zijn vectra gewaxd met Smart Concours wax:
Smartwax Concours
goed spul hoor, maar daar is de prijs ook naar.24 augustus 2011 om 18:38 #17815366OK, bedankt.
Maar ik kan die Chemical Guys Pete’s 53 niet op carclean.nl vinden.
Ik dacht dat die dit merk ook hadden.24 augustus 2011 om 19:29 #1781536724 augustus 2011 om 19:40 #17815368ik heb laatst een spraiycan qiuck wax van meguiar’s gekocht maar die kreeg ik ook niet streeploos uitgepoetst :???:
24 augustus 2011 om 20:27 #17815369OK, ik ga het bekijken.
24 augustus 2011 om 20:51 #17815370Heb 3x Turtle wax producten ben er zeer tevreden mee …. en met poetsen hou ik geen strepen over :thumbup :wors
24 augustus 2011 om 21:01 #17815371Ik ben ook wel tevreden met het eindresultaat hoor.
Maar die zwarte detailer-spray op de wax sprayen en dan uitpoetsen lijkt mij gewoon niet goed voor het resultaat. Verder zag mijn auto er haarfijn uit nadat ik de zwarte carnubawax zonder gebruik van detailer had uitgepoetst.27 augustus 2011 om 14:37 #17815372en vervolgens heb ik een Am. Gallon Meguiars Last Touch gekocht uit de Prof lijn van Meguiars.
die kun je 1op10 verdund gebruiken als spray voor te kleien en onverdund is het gewoon de quickdetailer om na het waxen op te spuiten.die can kost 37,50 en voor die losse spuitbussen kosten 25 euro ofzo voor 0.7 Liter.
Zo hetzelfde met velgen reiniger.Een Am. Gallon Meguiars Wheel Brightener kost 42,50 uit de Prof lijn.
En die moet je nog 1op4 verdunnen. Dus dan heb je ruim 15 Liter voor 42,50
Uit de consumten lijn kost 1 flesje Meguiar’s Hot Rims All Wheel Cleaner van 0,7 liter onverdunbaar 16 euro.Ik spuit 1 zo´n flesje van 16 euro in 1x leeg over mijn velgen.
kun je nagaan wat de winstmarges zijn voor meneer meguiars :vertag[/quote]
Waar kun je zo’n gallon kopen ,want ik heb inderdaad ook het idee dat ik met die fles die bij de Mothers Clay set zit niet al te lang ga doen en dit klinkt financieel een stuk aantrekelijker :afro
28 augustus 2011 om 07:59 #17815373ik ben naar Leko gereden in Bruinisse
http://www.lekocarhifi.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat winkeltje staat echt werkelijk BOMVOL met poetsproducten
van meg’s zowiezo het complete assortiment consumetenlijn, marinelijn en proflijn.
chem. guys, smartwax, mothers, etc etc. VEEEEEEEEEEEELen bij Alex (low customs) heb ik nog eens een am. gallon shampoo gekocht van Chemical guys.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.