gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken?

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Erwin
    Deelnemer

Mothers clay set is binnen, gelijk maar een maar goede poets en droog doeken er bij besteld. Ik ga de auto binnenkort eens opnieuw onder handen nemen.

GTS Power
      Deelnemer

foto’s zijn altijd welkom :thumb

Erwin
        Deelnemer

@GTS Power wrote:

Op de foto ziet hij er ook gepoetst uit als ik heb een week geleden de laatste keer gepoetst zou hebben. ;)

GTS Power
          Deelnemer

@Erwin wrote:

@GTS Power wrote:

Op de foto ziet hij er ook gepoetst uit als ik heb een week geleden de laatste keer gepoetst zou hebben. ;)

een paar detailfoto’s met het juiste zonlicht zijn altijd mooi om te zien :thumbup

ik ga dit weekend weer een order plaatsen bij carclean om men poetsassortiment verder uit te breiden :angel

in de vakantie gaat men vec een zeer grondige poets/polijstbeurt krijgen king:

evertfisherman
            Deelnemer

Hoi allemaal,

Ik heb twee weken geleden mijn auto helemaal gepoetst.
              Eerst gekleid met Mothers en daarna turtle wax black box.
              Over Mothers ben ik zeer tevreden, ook wel logisch omdat het de eerste keer was dat ik mijn auto ging kleien. De turtle wax black box heeft naar mijn mening toch wel een minpuntje en dat is de meegeleverde black detailer-spray. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je:

1. Prewax aanbrengen
              2. Prewax uitpoetsen m.b.v. black detailer
              3. Zwarte Carnuba wax aanbrengen
              4. Zwarte Carnuba wax uitpoetsen m.b.v. black detailer

Het uitpoetsen m.b.v. de black detailer spray is geen succes omdat je gewoonweg niet echt streeploos kunt uitpoetsen. Je moet dan echt een hele dunne laag wax aabrengen denk ik.
              Ik heb meerdere dingen uitgeprobeerd, veel detailer spuiten, weining detailer spuiten. Het uitpoetsen ging gewoon niet lekker met die spray.

De laatste stap, het uitpoetsen van de Zwarte Carnuba wax, heb ik zonder de detailer gedaan. Dat ging gewoon stukken beter en het resultaat was naar mijn mening gewoon zeer goed. Ik ben dus verder wel tevreden met het resultaat, alleen met die zwarte detailer spray wordt het wel een beetje knoeien om het zo maar te zeggen.

sw_reijnders
              Deelnemer

tja dat hoor je toch vaker over turtle . . . dat het gewoon niet mooi uitpoetst.

ik heb een pot Chemical Guys harde gele carnaubawax (Hardcore XXX Paste Waxe)
                dat breng je heel dun aan, je laat het drogen.
                En als je het uitpoetst wordt het streeploos schoon en staat tie te blinken als een gek.
                Zeker als die net gekleid is.
                Als laatste even afwerken met Meguiars Quickdetailer (of Last Touch) en hij is af.

evertfisherman
                Deelnemer

OK, misschien dat ik dat de volgende keer dan ga proberen.
                  Weet jij misschien of er ook andere merken zijn die speciale was hebben voor zwarte auto’s?

sw_reijnders
                  Deelnemer

@evertfisherman wrote:

OK, misschien dat ik dat de volgende keer dan ga proberen.
                    Weet jij misschien of er ook andere merken zijn die speciale was hebben voor zwarte auto’s?

nou ja Pete’s 53 is een hele goede voor donkere auto’s
                    Pete’s 53

MauriceV6 had afgelopen weekend op sevenum zijn vectra gewaxd met Smart Concours wax:
                    Smartwax Concours
                    goed spul hoor, maar daar is de prijs ook naar.

evertfisherman
                    Deelnemer

OK, bedankt.
                      Maar ik kan die Chemical Guys Pete’s 53 niet op carclean.nl vinden.
                      Ik dacht dat die dit merk ook hadden.

sw_reijnders
                      Deelnemer

kijk eens hier op het forum bij clubs en bedrijven ;)

viewforum.php?f=120

die verkoopt um ook

GTS Power
                        Deelnemer

ik heb laatst een spraiycan qiuck wax van meguiar’s gekocht maar die kreeg ik ook niet streeploos uitgepoetst :???:

evertfisherman
                          Deelnemer

OK, ik ga het bekijken.

nova….
                            Deelnemer

Heb 3x Turtle wax producten ben er zeer tevreden mee …. en met poetsen hou ik geen strepen over :thumbup :wors

evertfisherman
                              Deelnemer

Ik ben ook wel tevreden met het eindresultaat hoor.
                                Maar die zwarte detailer-spray op de wax sprayen en dan uitpoetsen lijkt mij gewoon niet goed voor het resultaat. Verder zag mijn auto er haarfijn uit nadat ik de zwarte carnubawax zonder gebruik van detailer had uitgepoetst.

ahrend

en vervolgens heb ik een Am. Gallon Meguiars Last Touch gekocht uit de Prof lijn van Meguiars.
                                  die kun je 1op10 verdund gebruiken als spray voor te kleien en onverdund is het gewoon de quickdetailer om na het waxen op te spuiten.

die can kost 37,50 en voor die losse spuitbussen kosten 25 euro ofzo voor 0.7 Liter.
                                  Zo hetzelfde met velgen reiniger.

Een Am. Gallon Meguiars Wheel Brightener kost 42,50 uit de Prof lijn.
                                  En die moet je nog 1op4 verdunnen. Dus dan heb je ruim 15 Liter voor 42,50
                                  Uit de consumten lijn kost 1 flesje Meguiar’s Hot Rims All Wheel Cleaner van 0,7 liter onverdunbaar 16 euro.

Ik spuit 1 zo´n flesje van 16 euro in 1x leeg over mijn velgen.

kun je nagaan wat de winstmarges zijn voor meneer meguiars :vertag[/quote]

Waar kun je zo’n gallon kopen ,want ik heb inderdaad ook het idee dat ik met die fles die bij de Mothers Clay set zit niet al te lang ga doen en dit klinkt financieel een stuk aantrekelijker :afro

sw_reijnders
                                  Deelnemer

ik ben naar Leko gereden in Bruinisse

http://www.lekocarhifi.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

dat winkeltje staat echt werkelijk BOMVOL met poetsproducten
                                    van meg’s zowiezo het complete assortiment consumetenlijn, marinelijn en proflijn.
                                    chem. guys, smartwax, mothers, etc etc. VEEEEEEEEEEEEL

en bij Alex (low customs) heb ik nog eens een am. gallon shampoo gekocht van Chemical guys.

16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.