Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2011 om 22:03 #17815309
Als ik jou was zou ik gewoon de regular nemen en kwaad kan het zeker niet.
Ik zelf gebruik die van dodojuice vind ik zelf een prima prijs kwaliteit verhouding hebben.6 juni 2011 om 07:41 #17815345OK.
Trouwens ik vind sommige merken echt wel heel duur.
Wat betreft waxen etc. kan ik het nog wel begrijpen dat het ene merk een betere kwaliteit heeft dan de andere. Maar een stukje klei, daar zet ik mijn vraagtekens bij.6 juni 2011 om 16:07 #17815346Toch zit er echt een hoop verschil in.
6 juni 2011 om 16:16 #17815347dat is ook
ik heb de laatste keer gewoon alleen een 200gr blok gekocht van Chem Guys
zonder iets erbijen vervolgens heb ik een Am. Gallon Meguiars Last Touch gekocht uit de Prof lijn van Meguiars.
die kun je 1op10 verdund gebruiken als spray voor te kleien en onverdund is het gewoon de quickdetailer om na het waxen op te spuiten.die can kost 37,50 en voor die losse spuitbussen kosten 25 euro ofzo voor 0.7 Liter.
Zo hetzelfde met velgen reiniger.Een Am. Gallon Meguiars Wheel Brightener kost 42,50 uit de Prof lijn.
En die moet je nog 1op4 verdunnen. Dus dan heb je ruim 15 Liter voor 42,50
Uit de consumten lijn kost 1 flesje Meguiar’s Hot Rims All Wheel Cleaner van 0,7 liter onverdunbaar 16 euro.Ik spuit 1 zo´n flesje van 16 euro in 1x leeg over mijn velgen.
kun je nagaan wat de winstmarges zijn voor meneer meguiars :vertag
6 juni 2011 om 17:19 #17815348Het ging mij er ook om, om te laten zien dat er wel verschil zit tussen even in de was zetten met turtle wax of het echte detailen.
Het is trouwens een enorm besmettelijk virus!! Waarschuw de rest van de familie ook maar vast want alle auto’s moeten aan de beurt komen ;)Ik adviseer de Mothers klei set. Die is in verhouding goedkoop en is ook een vrij milde klei waar je geen schade mee kunt aanrichten. Er zitten 2 blokken klei in en die kun je weer in 2en delen dus heb je vier blokken klei. Je kunt zeker wel 2-4 auto’s met één blok doen (ligt aan hoe smerig ze zijn). Als de klei per ongeluk op de grond is gevallen moet je het trouwens weg gooien!! Doe je dit niet dan is de kans op krassen heel groot door het zand wat in de klei is gaan zitten. De quick detailer zul je heel snel op hebben maar dan koop je gewoon zoals sw_reijnders al zij een gallon verpakken last touch. Die heb ik zelf ook. Hier doe je oneindig lang mee. Tevens heb ik een oude quick detailer fles gevuld met last touch, in de auto liggen voor als ik vogelpoep op de lak heb of zo.
Voor de beginner kom je met een goede shampoo, een kleisetje, een leuke wax en goede microvezel doeken al een heel eind.
De producten lijken overigens heel duur maar met bijvoorbeeld de Meguairs NXT wax kun je echt heel veel auto’s poetsen. In verhouding is het niet veel duurder dan Turtle wax waarvan je per keer veel meer gebruikt.Mocht je er geen zin in hebben moet je gewoon eens naar een fanatieke detailer in de buurt gaan. Voor 100 a 150 euro herken je de auto niet meer terug! Dit is ook altijd te overwegen.
6 juni 2011 om 20:17 #17815322Ik zag dat Turtle ook een kleisetje met detailer heeft.
Over het algemeen ben ik wel tevreden over Turtle.Hebben jullie ervaring met deze set van Turtle?
6 juni 2011 om 20:49 #17815325tja het merendeel hier is ervan overtuigd dat er betere merken zijn dan turtle
maar als jij die wil kopen, moet je het doenik weet niet uit welke omgeving je komt, maar je zou eens kunnen gaan kijken bij iemand alvorens je een hoop spullen koopt.
op meetings wordt bijvoorbeeld ook altijd heel veel gepoetst ;)
6 juni 2011 om 22:41 #17815313@sw_reijnders: Beviel dat kleiblok van Chem guys van 200 gram?
@Klanderman: Je kunt je auto toch niet beschadigen met een verkeerde klei?7 juni 2011 om 05:15 #17815324bevalt me prima hoor
deze is alleen wel wat stugger om te kneden als meguiars bv.
Maar leg het even in een emmer warm water en het is een heel stuk soepeler.
En er zit geen spray bij. Je zult dus iets anders moeten verzinnen om de boel te smeren tijdens het kleien.En idd je kan je auto niet beschadigen.
Alleen met vuile klei kun je je auto beschadigen als er bv zand in zit.7 juni 2011 om 10:53 #17815321@evertfisherman wrote:
@sw_reijnders: Beviel dat kleiblok van Chem guys van 200 gram?
@Klanderman: Je kunt je auto toch niet beschadigen met een verkeerde klei?klei heb je in verschillende gradaties…
Milde klei (haalt minder vuil weg maar minder kans op marring)
en agressieve klei (haalt veel vuil weg maar grotere kans op marring)
en ook wat klei er tussen kwa hoe “agressief” het is..Marring = hele kleine krasjes die je maakt, je haalt immers vuil weg met het klei en dat vuil kan dan krassen…
Hoeveel marring klei geeft is dus afhankelijk van het vuil op de auto, de hardheid van de lak en de soort klei :)
Ik zou als ik jullie was Mothers wax klei box kopen
Prijs/hoeveelheid de beste en het is een prima klei!
http://www.carclean.nl/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System__kit__07240_101424.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 stukken klei a 80 gram (je kan zoveel klei gebruiken als je zelf fijn vind, ik gebruik zelf iets kleinere stukken)
1 MF doek
473ml heeeeeele fijne detail spray!Mooi alternatief (deze gebruik ik zelf ook, echt super spul!):
http://www.carclean.nl/product/Dodo_Juice/Supernatural_Detailing_Clay_3x80=240g_SNDC240_101327.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
240gr aan goeie klei :) (supernatural is het paradepaardje van dodo zeg maar)
zelf gebruik ik de helft van 1 plak dus slechts 40gr. en hiermee doe je erg lang!
+ dit is medium grade klei dus de kans op schade is gerring tenzij je hele zachte lak hebt! :)7 juni 2011 om 10:55 #17815320Ohja en kleien doe je dus met een glijmiddel erbij omdat het anders niet werkt!
Super spul hiervoor is:
Poorboys Spray & Wipe
http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Spray_and_Wipe_946ml_PB-SW32_101018.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;wel verdunnen met 1 op 1 water! dat scheelt weer wat in de portemonnee :p
7 juni 2011 om 11:22 #17815319Die Mothers heeft wel redelijke prijs.
Maar stel je auto is nog nooit met klei behandeld en mijn auto bijvoorbeeld staat altijd onder bomen, die altijd lagen troep (o.a. stuif/stof) achterlaten. Ook veel last van vogelpoep, die laatste is helemaal vervelend, ben er wel vaak op tijd bij, maar soms ook niet met een plek op de lak als gevolg. Maar om deze redenen was ik de auto ook heel vaak, eerst altijd ruim 5 min de troep eraf spoelen en daarna wassen.
Kan ik dan beter regular klei gebruiken of maakt dat niet uit?
Ik wil liever geen krassen riskeren door te grove klei te gebruiken.7 juni 2011 om 11:28 #17815318Meestal loopt het wel los met de marring tenzij je echt agressieve klei gebruikt..
of zoals ik al zei moet je een echt hele zachte lak hebben, bij zo’n zachte lak krijg je al krasjes in de lak als je er bijv heel zacht met je nagel over gaat etc.Opel heeft in mijn ervaring geen zachte en geen harde lak…
Met lichtste polijstmiddel en een polijstpad met middel cutting haal ik bijna altijd de krassen er wel mee weg!Dus die mothers kit moet echt wel gaan lukken!
Zolang je maar wel genoeg detailer gebruikt! want als de klei op een droog stuk lak komt gaat het meteen stroef!
daar krijg je ook krasjes van ;)7 juni 2011 om 11:47 #17815317Kwam net deze tegen op carclean forum!
http://www.patpolish.nl/Downloads/Schone%20%28k%29lei.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 juni 2011 om 13:05 #17815349Handig inderdaad :D
Maar volgens mij heb ik wel degelijk een zachte lak, want als ik goed met mijn nagel over de zwarte lak veeg wordt het doffer dan de overige zwarte lak.
Moet ik nog even uitproberen voor de zekerheid.
Maar als ik gewoon voldoende detailer blijf spuiten kan ik toch mijn lak niet zomaar beschadigen met een regular klei?7 juni 2011 om 13:22 #17815350zolang er geen zand in regular klei zit, beschadig je je lak niet hoor
ook niet als die even droog valt.ik gebruik soms helemaal geen detailer
als ik mn auto net gewassen heb en hij is nog nat, klei ik zo.
En dat werkt ook goed hoor.7 juni 2011 om 13:36 #17815351OK duidelijk.
Ja ik wil gewoon geen schade aanrichten.7 juni 2011 om 16:30 #17815352Hier mijn nieuwe stappenplan:
Wassen met Valma wash & shine (heb ik nog staan)
Clayen (zonder drogen na wassen) met California Gold Clay Bar Paint Saving System (nog aanschaffen)
Polijsten met Turtle Wax Ice Liquid Polishing Kit (heb ik nog staan)
Waxen heb ik nog niets voor, zie ik het nut ook nog niet zo van in. Wat heeft dit nog voor doel na het polijsten?7 juni 2011 om 16:37 #17815353met polijsten haal je een laagje van je lak af waardoor die weer glad wordt
met waxen scherm je je lak af en wordt je lak beschermd ;)maar polijsten met california gold clay? :-k
edit
aangepast zie ik ;)voor wax
ik vind chemical guys erg fijn iig
potje van 25 euro hardcore xxx paste wax.7 juni 2011 om 16:50 #17815354Verkeerd gecopy paste :)
Heeft het dan nog zin om over de turtle wax ICE nog een keer te gaan waxen? Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in.
7 juni 2011 om 16:56 #17815355wax is een bescherm laag
en polijst middel is alleen een “schuurmiddel” maar dan heel fijnmet wax smeer je dus alle oneffenheden (die je met het blote oog niet ziet) dicht waardoor je lak VEEL langer mooi blijft en VEEL minder snel vuil aan hecht.
7 juni 2011 om 17:04 #17815356@sw_reijnders wrote:
wax is een bescherm laag
en polijst middel is alleen een “schuurmiddel” maar dan heel fijnmet wax smeer je dus alle oneffenheden (die je met het blote oog niet ziet) dicht waardoor je lak VEEL langer mooi blijft en VEEL minder snel vuil aan hecht.
Ik heb nu een laag Turtle wax ICE er op zitten. Dit is een vloeibaar goedje dat je er op smeert 5 min laat intrekken en daarna op poetst. Deze ICE laag voelt ook al enorm glad aan en glanst enorm. Volgens mij hecht daar echt geen wax meer aan. Ik vraag me soewieso af of die ICE wel een echt polijst middel is. Volgens mij is deze ICE meer een wax dan polijst middel.
Edit: Net nog even gekeken wat er allemaal in die Turtle wax ICE zit. Het is een syntetisch poetsmiddel waar een of ander polymeer in zit. Een ander ingredient is petrolium. Volgens mij is dit veel te ‘vettig’ om nog een wax laag op aan te brengen.
7 juni 2011 om 21:11 #17815357Met die Valma wash en shine kun je prima wassen hoor. Let er alleen op dat dit heel agressief is. Hiermee zul je voor een groot gedeelte de oude waxresten verwijderen wat ideaal is als je daarna weer gaat wassen. Is de auto net gepoetst dan zou ik voor een andere shampoo gaan wie minder agressief is. Het is natuurlijk zonde dat je hem goed in de wax hebt staan en door een te agressieve shampoo alle wax weer kwijt bent.
De klei set van Mothers is ook wie ik aanbeveel zoals Dennis 121 al zegt. Deze heeft een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
@ sw_reijnders
Wat je zegt over dat een wax alle oneffenheden dicht smeert is niet helemaal waar. Dat ligt sterk aan de wax wie je gebruikt. Bevat deze fillers (een 1 stap product) dan is dit het geval, bijvoorbeeld bij NXT wax van Meguairs. Bij veel andere waxen is dit niet het geval. Voor het maskeren van oneffenheden gebruik je dan een glaze.
Dus als ik je advies mag geven voor een beginnende detailer:
– Een goede shampoo, bijvoorbeeld Dodo Juice – Born to be mild. Dit is niet de goedkoopste maar doordat het heel er geconcentreerd is heb je er maar heel weinig van
nodig per wasbeurt!
– Mothers klei setje. Bevat al een microvezel doek en detailer als glijmiddel
– Als wax zou ik dan voor de NXT wax gaan van Meguairs. Dit is een one step middel die je lak cleaned, voedt en wax in één keer. Dit is voor de beginnende detailer een erg
handig product! Deze bevat ook al een sponsje om in te poetsen
Verder nog wat microvezel doeken (van de action zijn ook best wel redelijk en spotgoedkoop) en in de toekomst wassen met 2 emmers en het liefst met een washandschoen in plaats van een spons en je auto zal er blinkend bij staan!7 juni 2011 om 21:23 #17815358ook de washandschoenen van de Action kun je goed gebruiken
die gebruik die nu voor de velgen en ik heb nog een “ouwe” lamb wool handschoen van meguiars voor de rest.en aangezien die dingen toch geen reet kosten bij de Action, koop er dan 2
1 voor de velgen en de side skirts en de moddige gedeeltes en 1 voor de rest van de auto.8 juni 2011 om 15:11 #17815359Die groene van de Action heb ik inderdaad ook voor de velgen en onder de stootlijsten ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.