Iets die veel over het hoofd wordt gezien is dat het gewicht van de wielen de acceleratie , rem afstand en handeling aantast .
Ik vind bijna nergens de gewichten van velgen terug dus deel deze even met jullie mee voor de mensen die er interesse in hebben .

Stalen wiel : band 225/55 + velg 17 inch = 22.5 Kg

Alu wiel : band 225/55 + velg 17 inch = 21 Kg

alu wiel : band 245/35 + velg 20 inch = 24.7 Kg
Momenteel Heb ik de 17 Alu wielen op liggen maar zullen binnenkort deze 20 inch worden .
Zal dan ook een 100 – 160 en 100 – 180 tijd posten zodat ik het effect op de acceleratie kan delen met de mensen die ook de overstap naar 20 inch willen maken . Ze kunnen zo bepalen of de verminderde acceleratie een eventueel punt is om toch een maatje kleiner te kiezen .
Rij zelf met een 2015 Insignia sedan 2.0 cdti 120 pk => 190 pk en 430 nm . De tijden / ervaring en foto’s van de wagen voor en na de nieuwe velgen volgen