gevraagd motortje deurvergrendeling

Forumindex Forums Modellen Omega gevraagd motortje deurvergrendeling

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237714
    rudolf-je
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2010

      hallo,misschien heeft er iemand voor mij nog een los motortje liggen voor de vergrendeling aan de bijrijderskant.het is voor een v6 uit 2000.ik hoor het wel.gr.ruud.

      #17879232
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        kost 85€ nieuw bij Opel ,ik heb al een gebruikt vervangen werd er schijt ziek van deed het wel deed het niet .en het is toch ff werk het omwisselen dus ik adviceer koop een nieuwe zeker voor de B2

        Bert

        #17879233
        flevo
          Lid sinds:
          26 September 2007

          Met een beetje geluk zijn die motortjes deurvergrendeling te repareren :shock:
          Twee jaar geleden rechtsvoor, werkt nog steeds, afgelopen zaterdag beide achterdeuren, werken ook weer. Rechts achter wilde helemaal niet meer open, met veel geluk open gekregen.
          Het is wel zo dat ik nu twee keer moet klikken met de afstandsbediening om alle deuren op slot te krijgen, ik vind dat geen probleem.
          werkwijze:
          Paneel van deur halen, om het veertje van de raamslinger los te krijgen kan je beter met een heel klein schroevendraaiertje deze opzij duwen en daarna met een iets grotere schroevendraaier eruit wippen.
          Haal bij het slot de waterbeschermkap weg, anders kan je de verbinding tussen deurhandel en slot niet meer terug plaatsen, dit plastic heb ik echter niet terug geplaatst, de verbindingen breken toch af. Ik heb wel tussen het rubber van het vaste achterraampje, (boven het achterdeurslot) butyleenkit aangebracht, je ziet er niks van.
          De drie bouten van het slot los en motortje eruit halen.
          Het witte gaffeltje van de motor los drukken, de twee pennetjes eruit tikken met een passend dreveltje, motor uit het huis wippen (is een beetje friemelwerk).
          Nu komt het, je ziet dat witte microswitchje, boor daar vanaf de kant van het schroefmachaniek met een 0,5 mm boortje een klein gaatje heel voorzichtig, pas op het inwendige niet te beschadigen.
          Spuit kruipolie in dat gaatje en voila het werkt weer, bij één motortje heb ik aan de andere kant ook nog een gaatje moeten maken voor de kruipolie. Motortje in elkaar zetten, direct aansluiten en proberen. Om alles weer terug te zetten is het moeilijk om het stangentje van de deurgreep in het groene gaatje van het slot te krijgen. Neem een flinke tie-rip maak die vast net boven de verdikking van dat stangetje, je kan dan nu een beetje manipuleren met dat stangentje.
          Uitgevoerd met o.a. hulp van de Engelse Omega- en Vauxhall sites. :D

          #17879234
          Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 September 2007

            Of een van een B1 gebruiken. Ze hebben de zelfde nummers maar van binnen zijn die van een B1 beter.

            Gr jack

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.