Forumindex › Forums › Modellen › Omega › gevraagd motortje deurvergrendeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2011 om 18:15 #17237714
hallo,misschien heeft er iemand voor mij nog een los motortje liggen voor de vergrendeling aan de bijrijderskant.het is voor een v6 uit 2000.ik hoor het wel.gr.ruud.
27 september 2011 om 17:47 #17879232kost 85€ nieuw bij Opel ,ik heb al een gebruikt vervangen werd er schijt ziek van deed het wel deed het niet .en het is toch ff werk het omwisselen dus ik adviceer koop een nieuwe zeker voor de B2
Bert
19 oktober 2011 om 20:54 #17879233Met een beetje geluk zijn die motortjes deurvergrendeling te repareren :shock:
Twee jaar geleden rechtsvoor, werkt nog steeds, afgelopen zaterdag beide achterdeuren, werken ook weer. Rechts achter wilde helemaal niet meer open, met veel geluk open gekregen.
Het is wel zo dat ik nu twee keer moet klikken met de afstandsbediening om alle deuren op slot te krijgen, ik vind dat geen probleem.
werkwijze:
Paneel van deur halen, om het veertje van de raamslinger los te krijgen kan je beter met een heel klein schroevendraaiertje deze opzij duwen en daarna met een iets grotere schroevendraaier eruit wippen.
Haal bij het slot de waterbeschermkap weg, anders kan je de verbinding tussen deurhandel en slot niet meer terug plaatsen, dit plastic heb ik echter niet terug geplaatst, de verbindingen breken toch af. Ik heb wel tussen het rubber van het vaste achterraampje, (boven het achterdeurslot) butyleenkit aangebracht, je ziet er niks van.
De drie bouten van het slot los en motortje eruit halen.
Het witte gaffeltje van de motor los drukken, de twee pennetjes eruit tikken met een passend dreveltje, motor uit het huis wippen (is een beetje friemelwerk).
Nu komt het, je ziet dat witte microswitchje, boor daar vanaf de kant van het schroefmachaniek met een 0,5 mm boortje een klein gaatje heel voorzichtig, pas op het inwendige niet te beschadigen.
Spuit kruipolie in dat gaatje en voila het werkt weer, bij één motortje heb ik aan de andere kant ook nog een gaatje moeten maken voor de kruipolie. Motortje in elkaar zetten, direct aansluiten en proberen. Om alles weer terug te zetten is het moeilijk om het stangentje van de deurgreep in het groene gaatje van het slot te krijgen. Neem een flinke tie-rip maak die vast net boven de verdikking van dat stangetje, je kan dan nu een beetje manipuleren met dat stangentje.
Uitgevoerd met o.a. hulp van de Engelse Omega- en Vauxhall sites. :D20 oktober 2011 om 15:37 #17879234Of een van een B1 gebruiken. Ze hebben de zelfde nummers maar van binnen zijn die van een B1 beter.
Gr jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.