Ik heb mijn 1.6 turbo st ( 2012 ) laten tunen bij c.t.h. tuning in Overpelt ( belgie)
Wat een verschil, tuning is volledig naar eigen wens gebeurd, max op koppel, nu 302Nm en afgevlakt op 203pk.
Nu is er een gelijkmatige vermogensopbouw, en koppel voldoende vanaf 2500trm. pk is nu 203, i.p.v. pieken zoals bij benzine gebruikelijk is, stopt hij nu bij 203Pk op +/- 5100 trm, en houd dit vast tot 5500trm. Ik wou dit om niet de volledige druk op de motor te zetten bij hoge toerentallen. Volgens mij merk je dit enkel moest je op topsnelheid willen rijden, wat in mijn geval nooit gebeurt. Auto rijdt veel soepeler door het toegenomen koppel, en de 180pk origineel heb je nu al aan 4200 trm.
Echt een andere wagen. Bij de testen is ook gebleken dat tanken bij een premiummerk ( shell in mijn geval ) zijn vruchten afwerpt. ik tank altijd shell ron 95, en deze brandstof voldoet perfect voor de toegenomen prestaties.
Nu kun je inhalen zonder bruut terug te moeten schakelen en hoog in de toeren gaan.