Getinte ramen.

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Getinte ramen.

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221638
    berkani
      Lid sinds:
      15 April 2010

      Zie je daarmee in de nacht moeilijker of niet.
      En waar mag je ze plakken..
      Zij bij sommige auto’s ook helemaal bij de voordeuren groetjes.

      #17678232
      berkani
        Lid sinds:
        15 April 2010

        niemand

        #17678233
        SvEnergy
          Lid sinds:
          6 October 2009

          Ik heb alle ramen gecoat, met uitzondering van de voorruit dan,en moet zeggen dat het in het begin even wennen was. Eerst schrok ik een beetje als ik dan opzij keek. Dan is het wat donkerder dan je gewend bent, maar je houdt jezelf voor de gek. Na een weekje is er niks aan de hand en is het zelfs prettig. En ziet er ook nog eens gaaf uit

          #17678234
          twistam
            Lid sinds:
            18 June 2007

            Houd er ook rekening mee dat je wettelijk op de ramen maar xx% tint mag hebben. Moet je zelf even opzoeken:).

            #17678235
            DarkNL08
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 March 2010

              Zijramen achter en achterruit mogen zelfs ‘dicht’.
              Raampjes voor mogen max 25% getint zijn (dit kan ondertussen anders zijn…)

              #17678236
              croshok
                Lid sinds:
                23 April 2008

                Als je goed kijkt bij de tekst die op je ramen staat zal je zien dat deze 70% lichtdoorlatend zijn (zafira).

                Dit betekend dat je bij folie plakken/coaten van de ramen altijd in overtreding bent.

                Of zie je er voor aanhouden is een tweede natuurlijk, maar je zit dus direct in de gevaren zone.

                #17678237
                johnnyzafira
                  Lid sinds:
                  19 August 2009

                  origineel gepost door croshok
                  Als je goed kijkt bij de tekst die op je ramen staat zal je zien dat deze 70% lichtdoorlatend zijn (zafira).

                  Dit betekend dat je bij folie plakken/coaten van de ramen altijd in overtreding bent.

                  Of zie je er voor aanhouden is een tweede natuurlijk, maar je zit dus direct in de gevaren zone.

                  Dat antwoord is helemaal goed.
                  De meesten maken de fout om getint glas te gaan verduisteren met een folie die 35% verduisterd. Tel daar de hoeveelheid lichtdoorlaatbaarheid van het originele raam bij op en je hebt een probleem. Bij folie is het probleem het kleinst omdat je dit direct kan verwijderen en je alleen een boete krijgt van €160 :o
                  Bij coating heb je een groot probleem omdat je dan de ramen kan vervangen, de boete kan incasseren en je je auto opnieuw ter keuring aan kan bieden bij het RDW . De politie zag direct je kenteken innemen n,l:vertag

                  #17678238
                  marcoml01
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 January 2010

                    De politie controleert auto’s met donker getinte ruiten. Daarvoor hebben zij de beschikking over een apparaat dat de lichtdoorlaatbaarheid van autoruiten meet: de tintman. Is de lichtdoorlaatbaarheid minder dan 50%, dan krijgt de overtreder een procesverbaal en kan het kentekenbewijs deel 1 (A) worden ingevorderd. In dat geval heeft de eigenaar vier weken de tijd om ervoor te zorgen dat het voertuig weer aan de gestelde eisen voldoet.

                    Bron : bvom

                    #17678239
                    speaker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 March 2007

                      Ik heb alle ramen ‘die mogen’ getint met ”Limo-black” deze is 3%:o lichtdoorlatend.
                      Ik moet zeggen : overdag maakt het niks uit en kan je er zeer makkelijk doorheen kijken.
                      ‘s avonds was het in het begin ff wennen…… maargoed…. alles went !


                      @SvEnergy
                      : ik heb je wel eens zien rijden in Almere , klopt dat?

                      #17678240
                      marcoml01
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 January 2010

                        Ik heb de zijruiten en de achterruit op 50% en dat is heerlijk, en je zicht blijft ook goed.

                        #17678241
                        2e-c14nz
                          Lid sinds:
                          5 June 2009

                          Bij m’n schoonouders is het ook om en nabij 75% doorlatend bij de achterste ramen. Vind het zelf erg prettig rijden vooral overdag. S’avonds is het even wennen, maar ik vind het persoonlijk niet hinderlijk.

                          #17678242
                          speaker
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 March 2007

                            bedoel je 75% getint ??
                            Want de ramen zijn van zich zelf al 70% doorlatend

                            #17678243
                            TigraTunerke
                              Lid sinds:
                              23 November 2004

                              Vooraan + voorste zijruiten: niks
                              Ramen achterste deuren: licht
                              achterruit en achter zijruiten: zwart

                              #17678244
                              bluezafke
                                Lid sinds:
                                21 March 2005

                                @TigraTunerke wrote:

                                Vooraan + voorste zijruiten: niks
                                Ramen achterste deuren: licht
                                achterruit en achter zijruiten: zwart

                                Wagen komt mij bekend voor. Paar maanden geleden: BBQ Oud-Heverlee?

                                Tint: kofferruimte: 95%, andere achterste ramen: 80%, voorste zijramen 30% (nu verwijderd, jaarlijks ramen wisselen is ook niet handig)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.