getik na het olie verversen ?:(

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren getik na het olie verversen ?:(

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    cano666

ik heb vandaag mijn olie ververst + olie filter maar ik heb nu af en toe een getik komt van mijn blok ergens het gaat om een astra x1.8xe1 er zit 10w40 olie in van castrol :(

pieterrademakers
      Deelnemer

Tikt ie ook als de motor op temperatuur is, het kan namelijk zijn dat de olie die je nu gebruikt te dik is? Ik gebruik nooit 10w40 in een opelk. Anders zou je dunnere olie kunnen proberen, bijvoorbeeld 5w30 of 5w40. Opel zelf gebruikt de dunne dexos2 olie (5w30)

wim-v6
        Deelnemer

Zal waarschijnlijk overgestapt zijn naar een dikkere (lees goedkopere) viscositeit, hierdoor kan er inderdaad tikken ontstaan..

Willem

x18xeturbo
          Deelnemer

ken het ook niet zijn dat je peilstok niet goed zie dat heb ik ook gehad met mijn astra f

ook zo’n raar getik zoeken en zoeken ja wat is dat ja hoor mijn peil stok

gr

cano666

nee sorry voor mijn late reactie het gelijk kwam van mijn distributie spanner heb een beetje wd40 gespote werd minder en later een andere spanner gezet :p

wim-v6
              Deelnemer

Okeej, dat dat toevallig tegleijk komt met de verversing brengt je dan op een dwaalspoor inderdaad..

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.