Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Gestolen!!! Kadett-E Rood 5deurs! 1.8s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2010 om 15:34 #17739206
dan zijn het echt een stel beunhazen geweest.
Een beetje doorgewinterde dief rijdt met een Kadett weg zonder al te veel schade te maken.
Maar ff zonder gekheid,fijn dat t allemaal meevalt.
Voor de binnenkant is in elk geval nog genoeg te vinden op de sloop!11 oktober 2010 om 15:44 #17739207en nu een krachtstroom anti-diefstalbeveiliging aanbrengen.
Weg met dit soort lui. Blijf van andermans Kadett af! (en in dit geval ook van mijn oude Kadett!)11 oktober 2010 om 17:01 #17739208dan valt het gelukkig nog mee,gelukkig geen schade aan de buitenkant!
greetz
11 oktober 2010 om 18:06 #17739209Zo, weer stukje mee gereden.
Stuur is helaas kapot, helemaal verbogen en gescheurd. (Sorry michiel!)
Stuurkolom is verbogen dus hij schaaft nu bij het sturen, maar dat is opzich geen ramp heb ik mij laten vertellen. Maar moet wel op zoek naar een nieuwe.
De accu is ook helemaal dood, bergingsbedrijf heeft alarmlichten enzo aan gelaten. Accu aan de lader gehad maar heeft niet geholpen. Dus ook maar een nieuwe accu gehaald.
1 zekering stuk gegaan, van de lampen.
Verder valt het dus allemaal wel redelijk mee, maar het is allemaal schade en moeite, en dat blijft klote. Maar hij rijdt weer.
11 oktober 2010 om 18:17 #17739210Wat een goed nieuws!!!!! Hopelijk valle de kosten mee om het weer in orde te krijgen
11 oktober 2010 om 19:13 #17739211Hartstikke fijn dat de schade meevalt en ik hoop van harte dat je alle schade kunt herstellen !!
Ik heb zelf ook een Kadett E dus ik weet hoe je je voelt.Groet en success, Rik
11 oktober 2010 om 19:20 #17739212wat vreselijk zonde van het stuur, dat was een NOS onderdeel :thumbdown
Maar… als je nog een origineel stuur zoekt, het originele van je Kadett heb ik hier nog liggen :)
11 oktober 2010 om 19:56 #17739213Hi, I’m new here and I saw your car was stolen. I’m feeling very sorry for you mate!:cry
But I may have a solution for you to prevent this from happening again.:fy1 Hope you can read English because my Dutch sucks!
I am an electronics design engineer and I designed a “startonderbreker” a while ago. It’s pretty simple for a novice electronics geek to solder it together on a piece of perf board and the materials won’t have to cost more than €10-20.
It works great!! Several times in the past they tried to rip my car, but never succeeded because it’s not a standard system. It’s nearly impossible to figure out when you don’t know what’s been done.
Here’s the design schematic:
In practise it works as follows:
You turn the ignition key to make contact, then you need to operate the switch which will connect any bypassed connections between the engine and control unit. The engine starts…. Then I have incorporated a time delay which will keep the connections in tact for a few minutes so if you want to make a short quick stop (to adjust your GPS or whatever, write an SMS..) you don’t need to re-activate it, engine still starts.
If you are going to leave the car for longer anyway and want to activate the safety stop right away then press the same button with the ignition key off and the system will activate right away, without delay.
I have included an LED which will be lit for as long as the delay is activated, it will only be lit when the ignition key is off. After the delay time when the light is out the car won’t start until the button is pressed.
The circuit draws no power when the car is parked and the delay time is passed, when the button is pressed it’ll draw just 160mA!!:vertag
Car thieves, eat that!!!:fy1
11 oktober 2010 om 20:00 #17739214Zo, weer thuis en even tijd voor de foto’s.
Van binnen is de schade wel te overzien, maar moest wel een traantje laten..
En van buiten is het 1 kleine deuk, dus goed te overzien.
11 oktober 2010 om 20:05 #17739215valt nog mee de schade, ander dashboard andere stuurcolom , en sloten set, en je bent al een heel eind, als de motor en rest geen schade hebben geleden dan ben je er nog zeer goed vanaf gekomen, mijn astra zag erger uit
11 oktober 2010 om 20:05 #17739216Wat een klootzakken zeg, dat is toch knap lastig te repareren zonder echt het hele dash te vervangen ben ik bang…:fy1
Misschien gelijk een mooi moment dan om dat echt goed aan te pakken, het nadeel in een voordeel om te keren…:thumbup Dan bedoel ik, gelijk ledjes er in en een startonderbreker er in bouwen, wellicht centrale vergrendeling. Die gasten staan vaak al eerder om een hoekje te kijken hoe jij uitstapt en wanneer ze hun kans kunnen grijpen. Als ze zien dat je hem met remote op slot zet krabben ze vaak al op hun achterhoofd….:vertag
12 oktober 2010 om 06:49 #17739217Partij koppijn overgehouden na ‘t fixen van JamesB009’s Kadett-E. Maar uiteindelijk hebben we ‘t contactslot eruit gesloopt omdat we dachten dat die schaafde bij ‘t sturen. Bleek later de stuurkolom zelf te zijn…
Dus als iemand nog een kolom voor ‘weinig’ heeft liggen en wilt daarmee JamesB009 wel wilt matsen? :)
Ook is z’n jaar oude (nieuwe eigenlijk) stuur kapot. Helemaal ontwricht. Onderkant van ‘t dashboard zoals je ziet op de foto.
Leukste komt nog, ik liet per ongeluk een schroefje vallen onder de stoel… Wat vind ik daaro: Een aardappelschilmesje…. LEKKER SPOREN ONDERZOEK FFS!
Afijn, bergbedrijf had de alarm lichten laten aanstaan. Dus accu was/is leeg (0,02v las m’n multipeter uit). Dus kosten sofar: Contactblokje, accu, hoop schoonmaakmiddel voor ‘t vingerafdrukstof weg te krijgen, nieuw stuur kolom, nieuw stuur, nieuw stuurslot king: En wss een nieuw dashboard als we ‘t willen fixen.
Dus wat hebben we nog nodig:
– Origineel kadett stuur
– Kadett-E stuurkolom.
– Kadett-E dashboard
– Nieuw stuurslot(met zonder/slot cilinder boeit niet, zetten we wel over)12 oktober 2010 om 07:20 #17739218ik heb james het originele kadettstuur al aangeboden, dat had ik nog liggen van voor dat het nieuwe erop had gezet. :)
12 oktober 2010 om 15:39 #17739219origineel gepost door ginkelvanmichiel
ik heb james het originele kadettstuur al aangeboden, dat had ik nog liggen van voor dat het nieuwe erop had gezet. :)Ik spreek je binnenkort wel even aan op MSN om een afhaalafspraak te maken. Even kijken wanneer we beiden tijd hebben en waar we kunnen meeten.
12 oktober 2010 om 15:45 #17739220Ik heb wel vaker accu’s van de ‘dood’ gered.
Met een beetje goede lader laad je die wel weer op.
Mocht je misschien hier een keer in de buurt komen mag je hem altijd aan de lader hangen :)Dat waren wel een stel prutsers hee… Mijn stuurslot en kapjes rond het stuur waren een stuk sneller en doeltreffender gesloopt zonder het stuur krom te krijgen.
Heel veel succes met het herstel!
En voor de toekomst: Altijd bobinekabel mee naar binnen nemen! :P
Dat deed ik erna iig..12 oktober 2010 om 15:55 #17739221AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bij de action koop je een accutrainer voor nog geen 10 euro
12 oktober 2010 om 19:10 #17739222origineel gepost door kaneelschep
Ik heb wel vaker accu’s van de ‘dood’ gered.
Met een beetje goede lader laad je die wel weer op.
Mocht je misschien hier een keer in de buurt komen mag je hem altijd aan de lader hangen :)Dat waren wel een stel prutsers hee… Mijn stuurslot en kapjes rond het stuur waren een stuk sneller en doeltreffender gesloopt zonder het stuur krom te krijgen.
Heel veel succes met het herstel!
En voor de toekomst: Altijd bobinekabel mee naar binnen nemen! :P
Dat deed ik erna iig..Lekker gezond voor je bobine kabel….. Stuur is krom door de rem-actie als je ‘t verhaal goed gelezen had :) Stuurslot is erop gegaan tijdens ‘t rijden, daardoor moest ie volop in de ankers.
En de accu die erin zat was niet echt meer te vertrouwen, we hebben ‘m vanacht aan de snellader gehad. En zal ‘m verder op een action druppellader hangen… Maar dit ding is leuk voor in de toekomst in onze Caravan te stouwen… Maar niet echt meer betrouwbaar voor de auto… (al 2 keer leeg geweest. Al 2 keer nu opgewekt tot leven… Niet meer betrouwbaar).
12 oktober 2010 om 19:27 #17739223Ja, trek dan je krukas sensor kabel los op de connector, of bouw die schakeling hierboven van Flying Vaux om het met een stukje meer bedieningsgemak voor mekaar te krijgen. Met die schakeling kun je zelfs allerlei andere leuke draadjes verbreken met één druk op de knop…:thumbup
12 oktober 2010 om 19:33 #17739224iig nog sporen onderzoek gehad. toen met mijn kadett hebben ze helemaal niets gedaan. kwam briefjes tegen met buitenlandse taal en alles.
12 oktober 2010 om 19:33 #17739225Ik maak een schakelaar ergens in ‘t dashboard die de massa van het dashboard verbreekt. Dus lampjes zullen niet oplichten zodra hij op contact komt…
Zonder die schakelaar is de auto dus eigenlijk ‘dood’ voor ‘t uiterlijk… Deze schakelaar word goed zoeken waar die zit :)
Daarnaast zet ik op de zelfde massa een relais die op het contact stroom geschakeld word via een aparte schakelaar… Deze relais schakelt de startmotor in/uit.
Daarmee heb je een soort ‘parkeer lang schakelaar’ voor de massa te verbreken.
En een ‘snelle’ schakelaar voor effekes snel de auto te parkeren. Zelfde idee had m’n pa ook in z’n Corsa. 1 keer al succesvol geholpen met het weerhouden van een Griek die auto wou gappen.. *
Dus al met al komt er een leuke onderbreker in :P Die gaat de boeven in de toekomst goed bezig houden :D
* = immigratie papieren had ie achtergelaten :wors king:
origineel gepost door mvhagen1979
iig nog sporen onderzoek gehad. toen met mijn kadett hebben ze helemaal niets gedaan. kwam briefjes tegen met buitenlandse taal en alles.Deze was betrokken in een ongeluk, heeft andere prioriteiten.
12 oktober 2010 om 20:37 #17739226Tja, het zijn meestal ook niet de slimste figuren heh…:afro anders hadden ze wel een normaal leven en een baan…
Die hou je zeker wel tegen met zo’n schakelaartje.:P
12 oktober 2010 om 21:01 #17739227ik hoop dat het mee valt want dat slaat nergens op. voor contact sloten kan je beter ff op de sloop kijke is voordeliger en meschien dat ze nog wat onderdele in kleur hebbe die je nodig heb.
12 oktober 2010 om 21:12 #17739228Jah. slaat inderdaad nergens op. Poten moeten ze thuis houden bij hun eigen rotzooi en minder jaloers zijn op andermans spullen.
Maareh…. Contactsloten? Sloop? Ehh??? Heb ‘t contactslot al zo’n beetje vervangen…. Tis dat ik geen stuurkolommen op voorraad had, anders zat die ook allang erin… Ben een halve sloperij hier :D
17 oktober 2010 om 19:29 #17739229En, Wil het wat vlotten met het schadeherstel ???
Groet, ik ben best nieuwsgierig.
Rik
17 oktober 2010 om 19:40 #17739230Ah, zekeringkast vanmiddag op z’n plek gezet, ging nog redelijk. Dashboard laten we verder even voor wat ‘t is.
Zit nu een goede startblokering in. Dus de volgende keer komen ze niet weg…
Alleen door de dode accu zit de dynamo nu raar te doen… (Wel zit er nu een nieuwe accu in) Maargoe, denk dat er een massakabel niet geheel lekker zit…
Ik zal JamesB009 wel effe een bevel geven dat ie foto’s gaat maken :) We moeten nog wel effe bij michiel (de oude eigenaar) ‘t originele stuur afhalen… Dan krijg ik mijn Astra-F stuur weer terug voor m’n pekelbak. :)
Als iemand nog ene kadett-e stuurkolom heeft liggen, we houden ons aanbevolen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.