Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Gesloten sportluchtfilter of niet?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2012 om 19:33 #17251473
Nu heb ik al een tijdje rondgereden men een open “sportluchfilter” van sparco.
Maakte wel lekker lawaai maar veel verschil van prestatie merkte ik niet.
Dus ik had een andere uitlaat gestoken maar vond het lawaai TE veel met de sparco erbij.
Heb dus weer mijn gewone luchtfilter geplaatst.
ik zou me een gesloten filter kopen van k&n.
heb dus een paar vraagjes..1: is een gesloten filter beter voor de auto?
2: is de prestatie ook beter?
3: maakt hij ook meer lawaai?17 augustus 2012 om 12:11 #18057145Ik zou voor een goed merk gaan..
Kijk is voor een flowmaster van DBilas ;)Deze zijn beter als die nep sportfilters!
Als je minder wil uitgeven moet je voor een
Inlegfilter van K&N kijken..17 augustus 2012 om 13:05 #18057146ik weet zo 1,2,3, niet meer waar het was,
er moet ergens een flimpje zijn, dat het niks uit maakt met een gewoon lucht filter of met een sportfilter.
kwa vermogen haal je niks meer met een sportfilter, dit is door een bedrijf getest.
wel dat het meer lawaai maakt.
er zijn ook geruchten dat je met een sportfilter eerder je koppakking eruit kan blazen,
omdat je motor veel meer lucht aan zuigt. dit weet ik niet zeker ???????? (val me hier niet over aan)17 augustus 2012 om 13:07 #18057147@gertjuh1968 wrote:
ik weet zo 1,2,3, niet meer waar het was,
er moet ergens een flimpje zijn, dat het niks uit maakt met een gewoon lucht filter of met een sportfilter.
kwa vermogen haal je niks meer met een sportfilter, dit is door een bedrijf getest.
wel dat het meer lawaai maakt.
er zijn ook geruchten dat je met een sportfilter eerder je koppakking eruit kan blazen,
omdat je motor veel meer lucht aan zuigt. dit weet ik niet zeker ???????? (val me hier niet over aan)Koppakking weet ik niks van. Wel gaat je blok schraal lopen als deze teveel lucht aanzuigt. Brandstofverbruik zal er ook niet beter op worden….
Persoonlijk zou ik het gewoon bij je luchtfilterbak houden hetzij wel of niet met een KN / Green (etc.) inlegfilter (voor het geluid).
17 augustus 2012 om 13:13 #18057148En de LMM (als je die hebt) kan verbranden met zo’n ge-olied filter.
Wil je voor het geluid gaan, ga dan voor een openluchtfilter.
En anders inderdaad voor een Dbilas flowmaster.17 augustus 2012 om 13:15 #18057149Dat laatste is sowieso één van de bestere opties naast de ‘standaard’ shizzle. Kost alleen wel wat :P
17 augustus 2012 om 13:24 #18057150beste “shizzle” is nog altijd….
:jerry :jerry bewezen meer PK’s
17 augustus 2012 om 14:08 #18057151:jerry :jerry
17 augustus 2012 om 14:13 #18057152Nice, ipv een luchthapper zo’n ding rechtop door je motorkap :jerry
21 augustus 2012 om 22:04 #18057153Wel van die plakdingen he, per happer krijg je er dan zeker 4pk bij :)
21 augustus 2012 om 23:15 #18057154@Cjay wrote:
Nu heb ik al een tijdje rondgereden men een open “sportluchfilter” van sparco.
Maakte wel lekker lawaai maar veel verschil van prestatie merkte ik niet.
Dus ik had een andere uitlaat gestoken maar vond het lawaai TE veel met de sparco erbij.
Heb dus weer mijn gewone luchtfilter geplaatst.
ik zou me een gesloten filter kopen van k&n.
heb dus een paar vraagjes..1: is een gesloten filter beter voor de auto?
2: is de prestatie ook beter?
3: maakt hij ook meer lawaai?1, Ja gesloten filter is beter want dan zuig je koelere lucht aan
2, Ja vanwege de koelere lucht
3, Wat is lawaai? lawaai is storend ik kan het inzuiggeluid niet storend noemenwat heb je aan je uitlaat gedaan dan? einddemper, middendemper, katvervanger en spruitstuk horen allemaal bij je uitlaat
als einddemper kun je beter geen universeel ding nemen dat is wat je echt lawaai kan noemen
een sebring of remus is dan een stukje stiller maar wel een mooi diep geluid
zelf heb ik een sportex catback systeem van 54mm
een sportex einddempertje is niet zo duur en klinkt vrij beschaafd, via ebay te krijgen
mocht je nu net als ik geen dbilas knaken hebben kun je ook een carbon air box bestellen ook op ebay
voor diverse opel types zijn er kant en klare kits leverbaar met aanzuigbuis adaptorringen en klemmen
zelf heb ik er ook een liggen maar nu nog de tijd om hem te monteren :D
er rijden hier op het forum nu een aantal tevreden mee rondhttp://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=sportex+tigra&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Cold-Air-Intake-Echt-Carbon-Opel-Tigra-95-/221021156210?pt=DE_Autoteile&hash=item3375e33372″ onclick=”window.open(this.href);return false;23 augustus 2012 om 14:36 #18057155@gertjuh1968 wrote:
ik weet zo 1,2,3, niet meer waar het was,
er moet ergens een flimpje zijn, dat het niks uit maakt met een gewoon lucht filter of met een sportfilter.
kwa vermogen haal je niks meer met een sportfilter, dit is door een bedrijf getest.
wel dat het meer lawaai maakt.Als dan iets post, post dan iets bruikbaars.
Sportfilters werken zeker wel en naarmate ze duurder worden, worden ze ook veel beter.
En dat heb ik zal getest ook op een goed getunde X16XE (nokkenassen, tb’s, komplete uitlaat etc., 175pk) motor op een rollenbank.
Standaard luchtfilter kast met standaard filter
Standaard luchtfilter kast met K&N Paneel
K&N 57i open luchtfilter
Green Twister
Dbilas Flowmaster + FlowpipeDaaruit bleek dat de openluchtfilter het minste vermogen leverde, want die zuigt warme lucht aan. Warme lucht is minder zuurstof = minder vermogen.
Ik weet niet alle verschillen meer, maar tussen de Green Twister en Dbilas set zat al 8PK verschil op het top vermogen!
Ergens moet ik de uitdraaien van die rollenbank testen nog wel hebben denk ik.
Er waren toen ook nog andere forummers bij.@gertjuh1968 wrote:
er zijn ook geruchten dat je met een sportfilter eerder je koppakking eruit kan blazen,
omdat je motor veel meer lucht aan zuigt. dit weet ik niet zeker ???????? (val me hier niet over aan)De hoeveelheden luchtverschil op een stanaard motor die meer worden aangezogen, dat kan de standaard ECU prima opvangen en bij regelen!
Dat de koppakking er eerder uit gaat is dat de berijderd veel vaker de hogere toeren (te snel) opzoekt om dat leuke aanzuig geluidje te horen.
23 augustus 2012 om 14:41 #18057156Dit is ook nog een mooie:
http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;23 augustus 2012 om 15:29 #18057157bedankt allemaal ;)
ga zeker eens checken in de links..
staat deftig gerief tussen wel ! :D23 augustus 2012 om 16:13 #18057158http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/581897531-opel-dynamic-carbon-cold-air-intake-kit-universeel.html?return=eJw1jVsKgzAQRfci6KfGaGmNSFHoQoJJMRiTwYzUtnTvnfTxNefee2CkKMXTCNYGwTkXSdByHad2QgRRFLMH7fJFrjOClRJD7mzxVXKY4LzbrsxU6NCnVV%2Bm1QAbASNQhiAW8CssEjwMxSFcVfj7%2BJuX6Llt0asZo71TbJqqjpK9U6hrVp6iOd8ojd6qlB84k2b9XONQzppmH%2BJnngFsHcvABxy90h1v2PHSJ%2B3rDR1QSFQ%3D&df=1&fta=eNo10cFuwyAMANB%2FQVrPYEIAoxx22HW%2FUDlAumhpg0raZqv674N0vaAn2wjbEGq8ZzTILudpf6UpM5dRQItsnTqxC7lbZhQuXZC7MKJLqWBa8HdMLg8h19xSQseEp8sxnkfvphWtlY1w0w82DReGu%2B8b%2BnkKb8BpPJdzPC30Hd2cR4RdSpeO79KcFz%2BH2IHl%2BuO9ttEgS3SIzI3llYwS2Ri2%2FkAWy94OyiqzguTR9GKDIdnqFWCQuultQbQglN8gyYoKYbWHgkBG6VoTTAAVC7xutak1XkXL%2BRMyNk%2Fwlgpo4EH2FVybDVYPAPWWpki6LWh75WNNtYbAyAIOvQ6lDeGDiIpXNIKsfsK08ISKoUKAjXZ9Dbj9SBl4mROFvJ%2Fi6bB8vZZikR1p3dc9ldWELQbI6Mbc5z%2BvzBFyvD8ef7UzkXM%3D&fta_ind=15&fs=1&thumb_click=1#photoGallery” onclick=”window.open(this.href);return false;
Gewoon deze nemen…ik had hem alleen wel 30 euro goedkoper….slang gewoon op originele aanzuiger achter de grill en klaar…Geen warmte aanzuigen van de motor want het systeem is gesloten!!!23 augustus 2012 om 17:03 #18057159Op ebay is hij een heeeeel stuk goedkoper king:
23 augustus 2012 om 19:52 #18057160Die van dbilas ook? ;)
Anders ga ik m is ff bestellen!24 augustus 2012 om 22:02 #18057161Als je geld over hebt voor een dbilas zou ik het doen
anders even zoeken naar een carbon filter, net zo goed+- ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.