Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Geschorste auto verplaatsen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2010 om 21:24 #17228580
Ik wil binnenkort mijn geschorste auto nog geen kilometer verplaatsen naar mijn werk om er daar aan te werken.
Moet ik hiervoor een 1 dags kenteken aanvragen of hoe gaat dit in zijn werk? Mag ik het oplossen door hem in geschorste toestand ‘zogenaamd’ te slepen?16 november 2010 om 21:27 #17761234slepen mag niet op maar op auto ambulance dacht ik wel.
kan je anders geen groene platen regelen?16 november 2010 om 21:31 #17761235Groene platen deedt ik ook……ook maar 1 km verder op :P
16 november 2010 om 21:36 #17761236gewoon gaan met die banaan.
desnoods om etens tijd.
dan zijn de meeste blauwe ook te eten.16 november 2010 om 21:57 #17761237origineel gepost door brobbel1
gewoon gaan met die banaan.
desnoods om etens tijd.
dan zijn de meeste blauwe ook te eten.Dit is nou echt weer zo’n reactie waar je niks aan hebt…:wtf
Je zult maar iemand aanrijden…:fy1 Die verzekering heeft een reden hoor.:mad:
16 november 2010 om 22:02 #17761238je kan een geschorste auto verzekeren.
en in 1 km iemand aan rijden.
dan moet je het wel gek doen.en of je nou rijdt of sleept.
als hij niet verzekerd is.
blijft hij onverzekerd.17 november 2010 om 08:51 #17761239een geschorste auto mag zich nimmer op de openbare weg bevinden
er wordt immers niets voor betaald,,,belasting en verzekering,,,
dus vervoer mag alleen op ambulance.ook het rijden met groene
platen is in dit geval dus ook niet toegestaan.
en zoals hier boven al geschreven er zal wat gebeuren
ook al is het niet jouw schuld heb je een erg dik probleem.
mogelijkheden met 1 dags kenteken weet ik niet en kan ik je niets zinnigs
over vertellen maar mogelijk kan je die info krijgen bij de rdw.
vgr tonsr.17 november 2010 om 09:47 #17761240Die ene kilometer….
Dit is nou echt weer zo’n reactie waar je niks aan hebt…:wtf
Je zult maar iemand aanrijden…:fy1 Die verzekering heeft een reden hoor.:mad:Kom op heee.. Lijkt wel een smeris antwoord!
Er zou kunnen gebeuren :puke Alles kan altijd gebeuren. Er kan ook een meteoriet op je hoofd vallen in die 1 km..
kan je jezelf net zo goed binnen opsluiten.Je verzekering dekt de schade aan anderen. alleen niet aan jezelf.
Nogmaals.. Gewoon gaan met die banaan.17 november 2010 om 10:00 #17761241flink andwoord,maar als er toch wat op doet betaal jij
de schade dan,en de verzekering betaald de schade
jij heb wel een hele dikke duim zeg.
auto geschorst,geen premie betaald voor verzekering
hoeft immers niet bij schorsing,maak je dan schade
dan betaald de verzekering dus echt niet kan je gewoon
vergeten ,die heren zitten er niet om vliegen te vangen
vgr tonsr.
ps ik werdt op 200 meter bij mijn huis van daan totaal loss gereden
maar dat kan jouw dus waarschijnlijk niet gebeuren.17 november 2010 om 10:06 #17761242je mag met geschorst voertuig ook 6X p jaar een meeting bezoeken
let wel auto moet dan wel verzekerd zijninformeer bij RDW en je verzekering
somige verzekeringen betalen niet uit als je wel verzekerd bent maar voertuig geschorst iswaarom risico als de mogelijkheden er wel zijn
groet michel
17 november 2010 om 11:15 #17761243Dat eerste had ik al gesnopen vandaar mijn vraag of een 1 dags kenteken met bijbehorende verzekering voldoende is dus als iemand hier meer over weet dan hoor ik het graag, heb namelijk geen zin in het risico om zonder te rijden want ik moet een druk kruispunt over waar ze als mongolen rijden en het verg*dverdommen om voorrang te geven vanaf de uitritconstructie in het centrum. Heb er met mijn vorige auto al eens een nieuwe voorbumper aan overgehouden dus geloof me ik ga geen risico lopen.
origineel gepost door TonSR
een geschorste auto mag zich nimmer op de openbare weg bevinden
er wordt immers niets voor betaald,,,belasting en verzekering,,,
dus vervoer mag alleen op ambulance.ook het rijden met groene
platen is in dit geval dus ook niet toegestaan.
en zoals hier boven al geschreven er zal wat gebeuren
ook al is het niet jouw schuld heb je een erg dik probleem.
mogelijkheden met 1 dags kenteken weet ik niet en kan ik je niets zinnigs
over vertellen maar mogelijk kan je die info krijgen bij de rdw.
vgr tonsr.17 november 2010 om 11:28 #17761244Ok net het RDW even aan de lijn gehad, het klopt dat je vrijstelling kunt krijgen voor een evenement en dus ook meetings, maar tenzij ik naar een APK keuring toe ga moet hij verder altijd op een trailer of aanhanger vervoerd worden.
Dan maar ‘even naar de APK’ (er zitten 2 keuringsbevoegde garages op weg naar mijn werk), alleen nog even uitvissen hoe het met de verzekering moet.17 november 2010 om 11:55 #17761245Hahaha.. :D Daarvoor moet je natuurlijk wel verzekerd zijn ja, slimmerd.. Leek me logisch dat ik dat bedoelde.
Mijn auto (oldtimer) is namelijk per jaar voor 80 euro verzekerd en dat is voor het hele jaar betaald. Ook als ie geschorst is laat ik die gewoon doorlopen.
Je klacht gaat dus niet op. een auto moet ook verzekerd zijn VOOR de schorsing is afgelopen ;) Dus kan heel goed!Ik heb die auto 1400 km geschorst naar huis gereden door 3 landen.
Dus die ene kilometer.. Echt.. Ik zou me er helemaaaaal niet druk om maken.
Tja.. Mag je van alles van vinden. :P Ik ga niet van ongelukken uit nee. Gewoon even extra goed uitkijken helpt al een hoop. En ja.. alles kan altijd gebeuren… :sleeping pfff…. zegt de postcode loterij ook altijd.. toch nog steeds geen miljonair :PDit is alleen wat ik ervan vind. ;) Dat het niet mag was wel al duidelijk.
Uiteindelijk met ie zelf zn mening vormen ;) Ik persoonlijk had de auto er al neergezet :jerry:jerry:jerry:jerry17 november 2010 om 11:58 #17761246maar betaald jou verzekering ook uit als jij met geschorst voertuig aanrijding krijg (of als hij uitbrand tijdens stalling als hij geschorst is)
somige verzekeringsmaatschappijen dus niet
en verzekeringen zitten er niet om jou te helpen (ja van je geld af) maar om geld te verdienen
waarom denk je zoveel polisvoorwaardengroetm ichel
17 november 2010 om 18:23 #17761247brand sowieso niet. WA vergoedt dat niet.
Schade aan anderen dacht ik wel. Via persoons verzekering? Nu ben ik eerlijk gezegd ook wat in de war gebracht over de schadevraag.
Stel dat ie van een trailer afvalt tijdens vervoer en iets raakt. Hoe zou het dan gaan…. hmmm..:hmmz
Of als je een auto steelt en iemand aanrijdt. Dan betaald ook je persoonlijke verzekering denk ik. :hmmz:hmmz
Ik heb ooit hierover een gesprek gehad met mn tussenpersoon maar dat is ook al 8 jaar terug.. :angel
Wt dan ook, persoonlijk had ik hem er heen gereden!maar mijn advies is bijgesteld naar de norm! :D Even een trailer lenen/huren! :wub
Bij mij op de hoek is een verhuurbedrijfje wat me voor een uurtje een oprij-auto verhuurde voor 25 euro.
Misschien ook het gezeik niet waard.Maareuh :) is die auto al vervoerd?
17 november 2010 om 18:29 #17761248:agenthang er even een stel platen op van zo’n zelfde auto
17 november 2010 om 19:52 #17761249origineel gepost door boyanka
:agenthang er even een stel platen op van zo’n zelfde autoMoet je vooral doen…:hmmz Dat is namelijk een misdrijf en als je daarmee gepakt wordt mag je voorkomen.:o
@ Kaneelschep;
Een smeris ben ik zeer zeker niet. maar wat jij zegt is gewoon ronduit dom en asociaal:thumbdown. Zoals jij het zegt kun je je auto net zo goed helemaal niet verzekeren, jij let immers toch altijd goed op en bent een super-chauffeur:hmmz. helaas gebeuren ongelukken nou eenmaal n kun je er niet altijd zelf iets aan doen. Verzekeringen doen er alles aan om onder betalingen uit te komen, als jij met je geschorste auto een ongeluk had gemaakt was je daar wel achtergekomen, die schade hadden ze namelijk eerst uitbetaald en vervolgens op jou verhaald. Schade onststaan door figuren die onverzekerd zijn wordt uit een potje betaald dat door alle verzekeringen samen betaald is, onder andere daarom is het zo duur om een auto te verzekeren.:mad:
Wij hebben weleens bij de politie navraag gedaan en die zeiden dat slepen wel mocht, de auto was dan theoretisch een aanhangwagen. Maar dit is enkele jaren geleden en die agent was iet echt de snuggerste zeg maar.:D
17 november 2010 om 20:16 #17761250in die tijd dat er hier gediscussieerd werd, had die auto al 6x heen en weer gereden…
Wat wij in zon geval zouden doen, is dat stukje zelf rijden (uiteraard wel zorgen dat de auto rijdbaar is, maar vooral rembaar)
En dan rijden met een auto ervoor en een auto erachter.Als je dan schade moet bouwen, ben je het iig zelf schuld en benadeel je er verder niemand anders mee.
Slepen zouden we ook met dezelfde constructie doen, enkel wel met sleepstang en zeker niet met kabel.
Wil je helemaal geen risico lopen, huur een trailer en vervoer hem daarop.
17 november 2010 om 20:29 #17761251ja inderdaad als je alle risico’s wilt vermijden moeje m gewoon per aanhanger vervoeren.
groene platen heb ik ook horen roepen. mag ook niet de auto staat niet in handelsvoorraad.
zo heb ik de mijne vorige week wel vervoerd (was ook geschorst) maar blijft een risico voor jezelf.dat kleine stukkie had ik al lang gereden ja tuurlijk kan er wat gebeuren bla bla… maar vake bu’j te bang:jerry
17 november 2010 om 20:33 #17761252Nog geen km rijden en zo veel moeite? kom op niet zo schijterig….
ALS ALS ALS…. ja als…. dan ben je de pineut, maar 1km….
Ik test mijn dragslicks hier ook op de openbare weg…… dat mag ook niet, en officieel ben ik dan ook niet verzekerd… als als als…:D:D:D
17 november 2010 om 20:36 #17761253tja als de koe schijt valt er wat.
17 november 2010 om 21:03 #17761254en veel ook:D
Maar als je geen risico wil lopen gewoon op een trailer vervoeren doe ik zelf ook altijd ben je in ieder geval van het gezeur af
10 december 2010 om 23:32 #17761255Beste optie is de auto vervoeren met een oprijwagen of een auto-ambulance.
Als dat niet kan kun je een heel gezeik aangaan bij het postkantoor, namelijk de schorsing opheffen, APK laten keuren (indien verlopen) en verzekeren.
Zelf hang ik mn groene platen erop. De auto valt dan voor die ene specifieke rit onder mijn garageverzekering. Zelfs auto’s zonder kenteken mag ik gewoon van A naar B rijden, mits ik mn groene handelsplaten voer (vanwege de verzekering). Als ik auto’s voor handel uit het buitenland heb (of haal), doe ik hetzelfde. Het ding gaat pas op kenteken als hij verkocht word. In de tussentijd staat-ie gewoon op mijn eigen terein.
Naar de supermarkt gaan, of woon/werkverkeer met groene platen is dus nadrukkelijk NIET toegestaan. Als je daarop betrapt word mag je 800 euro aan boetes aftikken (economisch delict.. heeft een bevriende handelaar al ‘s meegemaakt. Die deed geen boodschappen, maar was samen met een klant de auto aan het overschrijven, even laten staan daar voor de deur van het postkantoor.. Hopla, gezeik!)
Bij een kennis in een schuur heb ik nog een Caprice staan, geschorst (moet/wil ik nog klaarmaken, maar groot tijdgebrek). Vanmiddag kreeg ik de rekening weer binnen.. Nu dat ding dus maar gewoon in mn bedrijfsvoorraad geplempt. Ik blijf aan de gang met de RDW spekken… :)
11 december 2010 om 16:20 #17761256ja ik lees hier een hoop antwoorden, gelukkig een hoop verstandige
ik lees ook enkele hele domme antwoorden :fy1:fy1:fy1
Maar goed ik neem aan dat de auto al op de plaats van betemming is ?
gr Vinc
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.