Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Gescheurde koelwaterslang
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2011 om 18:04 #17239524
Dag medeweggebruikers,
Een berichtje vanuit het pizzaland Italië. Dit keer zit ik met het probleem dat de temperatuur van m’n motor opeens flink omhoog schoot toen ik op de snelweg zat. Bleek dat het dopje aan de voorkant (bumperzijde) van de motor is gaan lekken. Deze is ondertussen vervangen. Bij het testen bleek er nog een ander probleem naar voren te komen, en dat is dat er een gaatje in een koelwaterslang zat, aan de achterkant van de motor (dashboardzijde).
Tevergeefs geprobeerd om het gaatje tijdelijk te dichten met een bout-moer-contructie. Helaas was dit geen best idee en is het verder gescheurd tot iets van 2cm lang.Nu is de vraag; is er een andere methode mogelijk om deze slang te repareren of vervangen (door een ander soort slang of iets dergelijks), zodat ik in ieder geval weer thuis kan komen?
ANWB doet wel een poging door een slang op te sturen vanuit Nederland, maar dat gaat natuurlijk niet op dat ik een woensdag weer aan het werk moet.Nog even ter notitie. Het is een vrij brede slang (4 a 5cm diameter) van een cm of 20 lang, met aan de zijkant een aansluiting van een kleinere / dunnere slang. GM nummer weet ik helaas even niet, want de slang ligt nog bij de garage, en ik zit in een hotel te sudderen.
Alvast bedankt voor de reacties.
PS: Het is van de C20XE ;)
30 juli 2011 om 18:46 #17899062Dat klinkt als de slang die direct uit je waterpomp komt, die darm met een aftakking…
Dacht halverwege je verhaal aan de kachel slangen, die zou je namelijk zo aan mekaar kunnen maken tijdelijk met een stukje pijp er tussen want de kachel heb je nu toch niet heel hard nodig…
Ik ken wel iemand die een gigantische berg C20XE meuk heeft liggen, als je nog nodig hebt kan ik hem evt. wel even bellen en iets regelen dat het opgestuurd wordt….
30 juli 2011 om 21:08 #17899063Awh crap, ik ben de naam kwijt, maar pas was hier bij een autoonderdelen handel een TV waar een middeltje voor dit soort dingen werdt gepresenteerd.
Een of ander twee componenten spul van een vloeistof en een poeder. Beetje poeder op de scheur, vloeistof er op en nog eens poeder er op en dan zat het potdicht en drukbestendig.30 juli 2011 om 21:34 #17899064Hoe dicht zit de scheur bij de aansluiting? Als die vlak bij de slangklem lekt, kan je proberen om de slang een beetje korter te maken door ‘m op de scheur af te knippen.
30 juli 2011 om 21:44 #17899065@TedMechanic wrote:
Hoe dicht zit de scheur bij de aansluiting? Als die vlak bij de slangklem lekt, kan je proberen om de slang een beetje korter te maken door ‘m op de scheur af te knippen.
Ja precies! Vergeet ik helemaal nog te zeggen, zo ben ik mijn laatste vakantie ook thuis gekomen…. Tja, die slangen zijn ook niet alles meer na 24 jaar heh…
31 juli 2011 om 11:22 #17899066@McKaamos wrote:
Awh crap, ik ben de naam kwijt, maar pas was hier bij een autoonderdelen handel een TV waar een middeltje voor dit soort dingen werdt gepresenteerd.
Een of ander twee componenten spul van een vloeistof en een poeder. Beetje poeder op de scheur, vloeistof er op en nog eens poeder er op en dan zat het potdicht en drukbestendig.Offtopic: Dat is dus geen middeltje waar je graag op wilt gaan zitten :P
Ontopic: Als je toevallig de naam van het middeltje weer tot je gedachten komt, hoor ik het natuurlijk graag, want dan gaat het bij m’n volgende overlevingskit voor op vakantie :) @Vinci wrote:
Dat klinkt als de slang die direct uit je waterpomp komt, die darm met een aftakking…
Dacht halverwege je verhaal aan de kachel slangen, die zou je namelijk zo aan mekaar kunnen maken tijdelijk met een stukje pijp er tussen want de kachel heb je nu toch niet heel hard nodig…
Ik ken wel iemand die een gigantische berg C20XE meuk heeft liggen, als je nog nodig hebt kan ik hem evt. wel even bellen en iets regelen dat het opgestuurd wordt….
Ik heb zelf ook al zitten denken om een loodgieter hier op te zoeken die een T-stukje kan fabrieken, en daar vervolgens de restjes van de slangen op aan te sluiten, maar hier in Italië zijn ze niet zo rap met dat soort dingen.
Opzich is het opsturen een aardig gebaar, maar dat duurt 1 of 2 dagen voordat het er is…
De scheur zit in een bocht van de dikkere slang. Kan opzich wel proberen om ‘m iets in te korten, maar ben bang dattie bij een beetje druk er al af schiet, of erger, nogmaals scheurt…
2 augustus 2011 om 21:23 #17899067Heb hetzelfde probleem gehad,en nergens hadden ze even snel een slag,dus heb er een flinke partij legertape omheen gedraaid,en uiteindelijk heb ik hem 2 weken later vervangen,omdat ik 2 weken naar het buitenland moest,maar dankzij de tape,kon ik gewoon doorrijden en lekte hij echt minimaal tot helemaal niets.
3 augustus 2011 om 08:35 #17899068Had zoiets ook al begrepen van m’n collega. Hij had het volgens mij over vulkaniserende tape. Gelukkig hebben we die op het werk nog in overvloed liggen, dus ik weet wat er volgende vakantie mee gaat op vakantie :P
En wat betreft ANWB… Zodra ik weer terug ben in Nederland, zeg ik meteen alles op… Kan m’n geld beter in onderhoud van m’n auto steken…
Hoop op hulp was nog nooit zo duur…
Nog een kleine update: Onderdeel is eindelijk in Italië en naar zegge is m’n auto vanavond klaar, dus kan hopelijk eindelijk naar huis :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.