Gescheurd olie/kvs kanaal?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Gescheurd olie/kvs kanaal?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241906
    KiLLaHeRTz
      Lid sinds:
      30 August 2010

      Hoe herken je een gescheurd kvs/oliekanaal? Ik heb namelijk wat drap in mijn kvs vaatje, maar het heeft er altijd al gezeten.. En mn kvs blijft gewoon mooi helder rood met af en toe een klein restje drap erin als ik in het vaatje kijk (echt heel klein beetje, losgekomen van de wand ofzo). Het kvs vaatje zelf zit wel drap op de rand.

      Als het kanaal echt gescheurd is dan meot heel je kvs toch vol zitten met drap, als in dat je kvs niet meer rood maar gewoon bruin is?

      #17924292
      Sebbe GSI
        Lid sinds:
        26 July 2008

        verbruikt die ook veel olie of kws daar aan kan je het goed merken?

        #17924293
        KiLLaHeRTz
          Lid sinds:
          30 August 2010

          Nope eigenlijk niet! Heb ietswat hoge carterdruk en bij wat stampen wilt er wel eens iets verdwijnen maar dat is via de carterontluchting voor zover ik weet. Bij normaal rijden verbruikt hij 0,0 olie

          #17924294
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Beetje drap kan ook van een potje wynns kvs toevoeging komen.
            Gooien ze er nog wel eens in als er een klein lekje in het koelsysteem zit.
            Krijg je ook zon smerig drapje van in je tankje.

            Je moet gewoon eens je tankje schoonmaken en weer terug monteren. Dan gelijk je koelsysteem doorspoelen met de tuinslang/afwasmiddel.
            Daarmee haal je alle troep uit het systeem en is het gewoon goed schoon.

            Als ie dan weer smerig is weet je meer.

            #17924295
            Klopper
              Lid sinds:
              19 September 2010

              Nou, in de praktijk krijg je lang niet alle troep eruit (spreek uit ervaring, heb er nu nog last van).
              Weet niet of je de ombouw naar C20XE zelf hebt gedaan of dat de vorige eigenaar het heeft gedaan. Maar als het door de vorige eigenaar is gedaan, dan kan hij een lekkende koppakking hebben gehad, of gescheurde kop… Die troep is een drama om eruit te krijgen…

              Weet niet of je morgen aan het begin van de avond even tijd hebt, dan ben ik toch in Gorinchem (net als iedere vrijdagavond ^_^). Dan kan ik ook even laten zien wat bij mij het drama is…

              #17924296
              KiLLaHeRTz
                Lid sinds:
                30 August 2010

                Heh verdorie, ben morgen avond in druten bij mn vriendin :hmmz
                Weet niet of je een keer daar langskomt of dat je een keer ‘s middags kan komen? Of ik moet natuurlijk een keer later gaan omdat ik laat terug ben van school :)
                En de vorige eigenaar heeft de ombouw gedaan. Kan wel ff vragen of de motor een lekke koppakking of scheur gehad heeft.


                @Fearless
                : Kvs vaatje heb ik geprobeerd schoon te maken, met zeep, dreft, alles reiniger, het lukt gewoon niet :( Uiteindelijk met mn vinger erin de bovenste rand schoongemaakt, maar de rest zit er nog… Het is in ieder geval niet iets wat makkelijk oplost. Dat schoonmaken kan ik idd doen, heb alleen niet zo’n lange tuinslang tot mn beschikking momenteel :P
                Nu je het zegt, mn radiator was een keer lek, even een paar dagen zo’n antilek in gedauwd omdat mn radiator een paar dagen later pas bezorgt werd, maar heb daarna zo veel mogeijk kvs eruit laten lopen… :hmmz

                #17924297
                Klopper
                  Lid sinds:
                  19 September 2010

                  Anders moet je maar een keer langs komen als je tijd hebt… Adres geef ik dan wel via PM… Al denk ik dat ik wel vaker in Gorinchem ben dan andersom ;)

                  Kvs-vaatje schoonmaken heb ik een paar keer gedaan met de ontvetter die de garage gebruikt… Ook heeft m’n motor een half uur met puur die ontvetter gedraaid, daarna de waterslang in ‘t systeem (niet direct na het draaien, want dan zou de motor ook de geest geven XD), maar nog steeds zit het erin… Opzich geen al te groot probleem dat het spul erin zit, maar dan wel het liefst uit de buurt van rubber, want daar is dat spul verzot op ;) Kortom; het vreet rubber weg (door de olie)…

                  #17924298
                  KiLLaHeRTz
                    Lid sinds:
                    30 August 2010

                    Stuur maar in pm :)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.