Geschakelde Plus Opel Zafira B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Geschakelde Plus Opel Zafira B

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    lebragard
    Deelnemer

Ter Info: extra apparatuur, Day Running Lights ? een geschakelde plus nodig
      zonder de nodige foutmeldingen op de BoordComputer (BC)

Zoals we allemaal al weten : Opel Zafira B is Can-Bus gestuurd, (High and Low Can)
      Een geschakelde plus vinden is niet zo vanzelfsprekend, ze zijn immers can-bus aangestuurd.

Een geschakelde plus nodig in de motorruimte ?
      Wel in de zekeringskast , geschakelde plus , zie bijgevoegde foto.

Helaas is het me niet gelukt de afbeelding te plaatsen.
      Ik mail de afbeelding wel : tejolebragard@hotmail.com

marruc

Mijn Zafira B 2006 heeft een geschakelde plug bij de 12V pluggen.

De sigaretten/12V plug voorin (onder de handremgreep) is aangesloten met een stekker. Hieraan hangt een ongebruikt stekkertje met een geschakelde +. Dit is gedaan zodat wanneer je een verlichtte 12v plug hebt je hierop de verlichting aansluit zodat deze niet altijd aan is maar pas aan gaat wanneer je het contact aan zet. Dit stekkertje zit ook op de 12V plug achterop de middenconsole, bij de voeten van de passagiers.

Ik weet alleen niet hoe zwaar je deze kunt belasten…..

succes,

M

udo
        Deelnemer

Bij mij zat deze niet bij de sigarette aansteker. Ik heb hem weggehaald bij de kachelaansluiting.
          werkt perfect.

Jones Newton
          Deelnemer

Je kan ook de paarse draad van je alarmlicht schakelaar verlichting pakken deze is wel geschakeld.

kawa_nl
            Deelnemer

Voor de installatie van een parrot is inderdaad ook de geschakelde plus nodig,
              overal lees ik dat die bij de aansteker te vinden is maar nergens hoe je er bij kunt komen…
              iemand nog een tip? (voordat ik weer een of andere vergrendeling kapot breek..)

Jones Newton
              Deelnemer

je moet de 2 torxjes bij je obd stekker los halen, daarna kan je de pook omkapping optillen.
                dan kan je het munten bakje er uit halen die moet je eerst bij de handrem voorzichtig los wrikken.
                daar onder lopen dan 3 draden voor je sigaretten aansteker!

Suc6

udo
                Deelnemer

@kawa_nl wrote:

Voor de installatie van een parrot is inderdaad ook de geschakelde plus nodig,
                  overal lees ik dat die bij de aansteker te vinden is maar nergens hoe je er bij kunt komen…
                  iemand nog een tip? (voordat ik weer een of andere vergrendeling kapot breek..)

Ik heb hem daar dus niet weg gehaald.
                  Bij de kachel !

kawa_nl
                  Deelnemer

Inmiddels werkt de parrot al weer paar weekjes naar behoren en bedenk me dat misschien handig is paar tips te geven adhv wat ik zoal tegen gekomen ben:
                    -zorg dat je tijd hebt, het viel mij tegen hoeveel tijd het kostte
                    -radio verwijderen ging moeizaam, 4 pinnen (oude spaken) er in maar geen beweging totdat ik via de achterkant de radio naar voren drukte.
                    -om de connector los te kunnen krijgen moet je de vergrendeling omzetten, zorg dat deze weer goed staat voor terugplaatsen.
                    -de tussenkabel van de parrot heeft grote connectoren die in de weg zitten, kijk goed hoe je de kabels legt. Zoveel mogelijk achter de radio uitsparing van het dashboard langs leggen. Dat scheelt enorm met terugplaatsen van de radio.
                    -bereiken odb stekker: asbak openen en dan vingers in de insparing en recht omhoog. (filmpje op you tube is erg onduidelijk… en met 2 schroevendraaiers wil het wel maar dat kost je een bevestigingslipje…)
                    -aftakken van geschakelde plus via de sigaretten aansteker plug is dan simpel.
                    -let op dat constante plus en geschakelde plus goed aangesloten zijn, staat ook aangegeven in parrot beschrijving.
                    -microfoon kabel kan via deurrubber en hemel mooi verborgen naar achteruitkijkspiegel.
                    -bouw alles niet te snel weer dicht maar pas als je zeker weet dat het goed werkt dat scheelt boel irritatie

Misschien zijn aantal tips beetje overbodig voor de profs maar ja…

RODM (redt oe dr met… of succes)

lebragard
                    Deelnemer

Kawa,
                      -aftakken van geschakelde plus via de sigaretten aansteker plug is dan simpel.
                      -let op dat constante plus en geschakelde plus goed aangesloten zijn, staat ook aangegeven in parrot beschrijving.

Heb je de Parrot ingebouwd in een Zafira B ?
                      Van welk bouwjaar ?
                      Welk type van uitvoering ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.