Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Geschakelde Plus Opel Astra H of Zafira B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2014 om 17:56 #18183692
Dank nogmaals! De 102-polige dan. Waar begin ik het best met loshalen van de beplating van de A-stijl,boven/onder/middenin?
Maakt het verder nog uit of ik positie 40 of 79 pak, of zit er maar eentje aangesloten? En welk nr is de massa?
Laatste vraag: wat is de beste aansluitmethode op de bestaande draad?13 oktober 2014 om 18:18 #18183693AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dorpelkap zit geklemd en vanaf de achterkant los gaan maken.
Positie kan allebei zijn, massa is een centraal massapunt met een M6 boutje achter het kickpaneel.
Solderen en een zwevende zekering er tussen.13 oktober 2014 om 19:08 #18183694Dorpelkap? Het ding zat toch in de A-stijl (dus raamhoogte)?
13 oktober 2014 om 19:08 #18183695-dubbele post-
13 oktober 2014 om 19:17 #18183696AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, zit onderin achter het linker kickpaneel tegen de A-stijl.
A-stijl loopt van bovenzijde raam tot onderin de dorpel ;)14 oktober 2014 om 18:36 #18183697Weer wat geleerd, dankjewel. Dan gaan we maar eens aan de slag.
26 oktober 2014 om 09:35 #18183698Had vanochtend gereserveerd voor de inbouw. Kon binnen 10 minuten weer naar binnen: zowel positie 40 als positie 79 in mijn 102-polige stekker is LEEG :swear
Kan het zijn dat de 102-polige stekker net even anders is ingedeeld bij de facelift van de Zafira B? Heb de boel voor nu maar weer dicht geklikt…26 oktober 2014 om 10:19 #18183699Als je ECC hebt zit er daar ook één, en anders bij je lichtschakelaar.
26 oktober 2014 om 11:00 #18183700Dat lees ik ook op verschillende plaatsen, maar nergens vind ik een duidelijke how-to die beschrijft hoe je daar dan bij komt. Zo’n lichtschakelaarpaneel ruk je niet zomaar even van z’n plaats als je niet weet waar je mee bezig bent. En dan nog: er zouden twee draden moeten lopen, welke moet je dan hebben? Ik prik ze liever niet in om te testen. Of zit er een stekker bij? ECC heb ik overigens ook, maar opnieuw: welke draad op welke plaats en op welke manier te bereiken? Andere gevonden optie is een ongebruikte positie in de zekeringkast onder de motorkap. Op zich nog het simpelst te bereiken. Uitdaging gaat dan worden om de draad op de gewenste plek te krijgen, bij voorkeur ergens rond de middenconsole (want daar wil ik ook de aux pakken).
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik de eerste ben die hiermee worstelt. Weet er niemand een duidelijke how-to, liefst met een soort IKEA-stripverhaal erbij?26 oktober 2014 om 13:04 #18183701Tuurlijk zit een stekker aan.
Licht schakelaar kan je demonteren door de knop in te drukken en naar rechts te draaien dan komt de hele unit los.
Dan de stekker los en meten met een multimeter!!
1 november 2014 om 13:51 #18183702Hehe! Uiteindelijk de plus achter de alarmlichtschakelaar gepakt en de massa onder de dorpel. Alles werkt nu. Dank voor alle tips!
Volgende keer bouw ik gewoon een nieuwe radio in… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.