gemiddeld verbruik

Forumindex Forums Modellen Insignia gemiddeld verbruik

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    falconwd

Hallo ,
      Ik heb een Opel Insignia sports tourer. Weet er iemand of de dealer het verbruik van 8.0l/100km ( na reset boordcomputer) kan aanpassen naar b.v. 7.0/100 km l? Ik vraag dit omdat de boordcomputer niet juist de nog te rijden km aangeeft. Ik bedoel , na reset begint hij met 8 l gemiddeld verbruik. op de totale 500 km in een stuk te hebben gereden begon hij vanaf het begin rond de 8oo km rijkweidte, . Maar moet hij niet na bvb 100 km nog 1000 km na 200 km nog 900 km enz weergeven ?

thanks

nicocorsa

ik denk niet dat hij deze waarde kan aan passen na 7 liter .

stel dat hij echt verkeerd calculeert dan kan je wel aan je dealer vragen om deze waardes te gaan reset en terug aan leren op de wagen . dit kan door het opel programma gds 2

maar je gaat er altijd rekening mee moete houden . dat u auto rekening houdt met de rij conditie tank inhoud . voorgaande verbruiken en zo berekent hij verder . dat is dus kort gezegd een interne reken eenheid die dit allemaal doet .

mijn boordcomputer zegt nu bv 7.7 liter/100km maar als ik zelf ga rekenen . en tank de wagen met platte ondergrond tot afslag pistool reken ik zelf uit op 7.2 l/100 km

dus er zal altijd wel wat verschil opzitten

wim-v6
        Deelnemer

Je kan dit bij de oudere opels wel aan passen met de tech2, ik weet niet of dit gaat bij de moderne Opels.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

bert pitt
          Deelnemer

Volgens mij optimaliseert hij die gegevens vanzelf naarmate je er langer meer rijdt. Dat duurt dus even. Bij mij (model 2014) kan ik het verbruik van rit a en rit b op nul stellen, daarna worden die nog te rijden Km’s ook aangepast.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.