geluk 11.07.2011 en nu dan ook 19.07.2011!

Forumindex Forums Modellen Astra geluk 11.07.2011 en nu dan ook 19.07.2011!

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240233
    miral astra
      Lid sinds:
      9 June 2010

      is dit geluk of nie!

      zaterdag middag rij ik mijn auto 10 meter naar achter en naar voren om hem te verplaatsen! terwijl ik dit doe hoor ik een schrapend geluid als of er een spanrol of zo iets aan vernieuwing toe is! maar verder niet naar gekeken.
      maandag naar me werk hoor ik bij elke stoplicht het zelfde geluid, maar naar het gas geven hoor ik niks meer.
      nu sta ik vanmiddag 65 km verder bij de tank station te wachten en hoor ik het geluid erger worden, maar nog steeds niet ff kijken!
      ik rij terug naar mijn werk en daar ga ik toch ff checken wat er aan de hand is. ik open de motor kap en ga luisterren.
      het geluid lijkt wel weg te komen achter de distibutie kap!! na het aan drukken van de kap met draaiende motor wordt het geluid alleen maar erger, dus snel gevonden. kap schuurd tegen riem. terwijl de motor draait druk ik de kap voor de zekerheid de anderre rigting op!!!! een brekend geluid hoor ik en veel harder schrapend geluid. ik doe de motor uit en haal de kap eraf om te kijken wat er aan de hand is.

      zie foto’s: dit noem ik nu geluk hebben, had ook heel anders kunnen aflopen!


      dit boutje is voor de achterkap op zijn plaats te houden, achter nokkes as poelie. heeft klem gezeten tegen kap en poelie en dat maakte het schrapend geluid.

      #17906633
      rdh
        Lid sinds:
        13 December 2009

        Das puur geluk zeg, had ook anders kunnen lopen.

        Heb je een idee waar het vanaf komt?

        #17906634
        Baas J.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2008

          Hey zoiets heb ik ook gehad met mn c18xe, was deel van de spanner afgebroken en had even meegedraaid, gaf ook een hoop herrie!

          Gelukkig goed afgelopen voor je!

          #17906635
          bastiaan1981
            Lid sinds:
            29 August 2006

            dit is idd geluk hebben!! had een duur grapje kunnen worden

            #17906636
            miral astra
              Lid sinds:
              9 June 2010

              @rdh wrote:

              Das puur geluk zeg, had ook anders kunnen lopen.

              Heb je een idee waar het vanaf komt?

              ja, het is het boutje achter de nokkenas poelie die de kap op zijn plek moet houden, hij zit links en rechts.
              normaal is dit een torks boutje, maar die heb ik vorig jaar vervangen voor 6 kant.

              #17906637
              rdh
                Lid sinds:
                13 December 2009

                Phiew mogelijk kan je wat loctide er in doen die kap hoeft er in de regel toch nooit af, met de distributieriem vervangen haal je toch enkel die voorkap er af.

                #17906638
                miral astra
                  Lid sinds:
                  9 June 2010

                  dusss een week verder en een nieuw geluid rijker!

                  gister middag rij ik terug naar huis en jankt er iets onder de motorkap!
                  ff langs Brezxan en nieuwe multiriem opgehaald +spanner.
                  na het vervangen van dit laat ik de motor warm draaien om te horen of het geluid weg is.
                  maar helaas het wordt alleen maar erger, dus alles weer demonteren en dit keer ook de distributie kappen eraf om daar achter te kijken!



                  ik dacht dat ik alles had gevonden toen de bout er uit was. bout ring en een stukje kap. maar dit was blijbaar niet helemaal waar.
                  gelukkig is hij niet tussen de krukas poelie gekomen, maar tussen riem en kap.
                  het geluid kwam dus door de riem en dat busje die er klem tussen zat en zich ondertussen in mijn kap aan het smelten was.

                  #17906639
                  krasy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 March 2010

                    :wtf

                    ppfff gelukkig is het nu opgelost .

                    #17906640
                    Driekus
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 October 2010

                      Zo te zien op die laatste foto’s is je krukaskeerring ook behoorlijk naar de mallemoer, misschien door dat stukje bout??

                      #17906641
                      rdh
                        Lid sinds:
                        13 December 2009

                        Ik zou de boel even goed checken want is toch niet fijn al die dingetjes bij je riem.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.