Geluid van aanlopende remmen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Geluid van aanlopende remmen?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    aneliso

Ik ben nieuw op dit forum en heb het volgende , misschien is het al eerder aan de orde geweest maar ik weet niet hoe ik moet zoeken in dit forum dus:(
      Ik heb een nieuwe Opel Corsa 1.2 111 edition uit 2010 (oktober), en heb sinds het begin last van de remmen, een vervelend geluid, alsof ze aanlopen. De garage zei dat het normaal was bij de Opel Corsa!:mad:
      Kan ik hier nog wat aan doen? We hebben gewoon garantie dus.

McKaamos
      Deelnemer

Als ze echt aanlopen had je grotere problemen gehad (vastgelopen wielen, gekookte rem vloeistof, spontaan smeltende sneeuw rondom je wiel, etc)

Maargoed, waar komt het geluid vandaan? voor, achter? links, rechts?
        Gaat het ook weg als je de rem intrapt? Zo niet, dan is het misschien de handrem?

sw_reijnders
        Deelnemer

zijn dat achter remschijven?

wat nog weleens voor wil komen is dat er vuil en roest op de remblok geleiders op de klauw gaat zitten (of hoe moet ik die dingen verwoorden :hmmz)
          als je dan de rem intrapt, komt de remblok niet goed meer van de schijf los.
          Het is dus gewoon een kwestie van de remklauwen GOED ontroesten voordat je er nieuwe blokken op zet.

maar als je nog garantie hebt, moet je dit niet accepteren.
          garantie is garantie.
          het garage bedrijf zal het wel proberen te rekken tot dat de garantie periode verlopen is.
          en dan zeggen ze . . . ja het moet vervangen worden à €…..

aneliso

De auto is nieuw, dus dat gaat allemaal niet op. Het is een bijgeluid bij het remmen, de remmen lopen niet echt aan, maar ik vind het niet lekker klinken. Ik heb gelezen dat het meer schijnt voor te komen bij de opel corsa?

Fearless
            Deelnemer

Wat een flutgarage….dat is niet normaal dat het geluid maakt.
              Ze hebben gewoon geen zin om voor de garantie de boel los te draaien en schoon/gangbaar maken. Want het is garantie en dat levert niets op.

De blokken schuin afschuren helpt al een heel stuk, achter de trommels ook. Of als het klauwen zijn, ook schuin afschuren. Als er dan een randje op de schijf zit valt ie daar precies mooi tussen, en het voert het geluid en stof beter af als er een schuine kant aan zit.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.