geluid na vervangen schokdempers

Forumindex Forums Modellen Corsa geluid na vervangen schokdempers

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228129
    aliriza
      Lid sinds:
      15 October 2004

      hoi,
      Ik heb twee weken geleden de achterste schokdempers vervangen van mijn corsa B. Sindsdien hoor ik als ik aan het rijden ben, voor mijn gevoel aan de rechterkant, een soort van schurend lagerachtig geluid. Een beetje te vergelijken met een fietsband waar een slag in zit en tegen het spatbord aan schuurd zegmaar.

      Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
      Wat kan ik controleren?

      mvg

      Aliriza

      #17755069
      robke1988
        Lid sinds:
        31 December 2010

        paar keer flink wat drempeltjes nemen.. wordt vanzelf beter, zijn de rubbers die nu waarschijnlijk in een iets andere stand staan,
        heb het zelf ook gehad..

        #17755070
        aliriza
          Lid sinds:
          15 October 2004

          hoe lang duurde het bij jou voordat alles weer goed gesmeerd liep?
          ik dacht eerst nog dat soort van uitgelijnd ofzo moest worden.

          #17755071
          jojonopel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 September 2006

            Waarschijnlijk “wringt” het in de rubber bussen !
            De bouten en moeren van de nieuwe dempers handvast aandraaien als de auto opgekrikt
            staat, dan laten zakken, een paar maal de vering goed indrukken , en dan pas alles goed vastdraaien !

            #17755072
            aliriza
              Lid sinds:
              15 October 2004

              Vandaag ff goed opgelet waar het geluid vandaan komt. Ik denk dat het niet veel met de schokdempers te maken heeft.
              Het geluid komt eerder van de rechter achterwiel weg. Het geluid is goed hoorbaar (zelfs bijna voelbaar) bij snelheden tussen de 25 en 60. Op de snelweg hoor ik m minimaal. Ik kan alleen niet zien waar presies. Heeft iemand tips waar ik naar kan kijken.
              Ik ga de auto binnenkort ff op de krik zetten en ff aan het wiel draaien om te kijken of ik het geluid beter kan localiseren, maar als iemand bij voorbaat al een iedee heeft wat het kan zijn hoor ik het graag.

              #17755073
              pluuske
                Lid sinds:
                11 December 2010

                de kans is groot dat het toch door de schok breker komt .
                in de auto is un geluid altijd moeilijk plaats te geven omdat je te maken hebt met geluid verplaatsing over het metaal .

                #17755068
                aliriza
                  Lid sinds:
                  15 October 2004

                  Nou ik ben er uit jongens.

                  Het had niets met de schokdempers te maken. De borgpen van de moer die de wiellager vast draait was te smal, waardoor de moer een beetje los is gekomen. Er kwam dus speling op de wiel waardoor het geluid kwam. Het probleem is verholpen en mijn auto rijdt weer als vanouds.

                  Voor de topic lezers en schrijvers,

                  Bedankt voor het meedenken

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.