Geluid bij het op contact zetten Opel Meriva Color Edition

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Geluid bij het op contact zetten Opel Meriva Color Edition

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Patrick Collin

Goedendag allemaal.

Ik heb een ‘probleem’ waarvan zelfs de dealer niet weet wat er aan de hand is. Kunnen jullie mij helpen?

Ik heb pas geleden een Opel Meriva Color Edition gekocht (bj 2011). Wanneer ik de auto op contact zet, dan klinkt er meestal twee keer een geluid. Meestal, want soms doet hij dit slechts e e n keer en soms zelfs drie keer. Bij de dealer hebben ze geen idee waar het aan ligt. Andere Meriva’s doen dit niet bij hun.
      Nu hebben wij al gekeken of het aan de gordels ligt of een deur die niet goed sluit. Maar niets van dit. Er is ook geen waarschuwingslampje waaraan ik kan zien wat er aan de hand kan zijn.
      Nu heb ik zitten denken aan het feit dat de lampen van Meriva automatisch aangaan bij het starten. Het geluid lijkt namelijk op het geluid dat je krijgt wanneer de lampen aan zijn en je opent het portier. Maar ik kan deze automatische verlichting niet uitzetten…
      Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Andre_Ede

Wat voor geluid een piep een zoom.
        Misschien even opnemen en dan bij je bericht plaatsen?

Patrick Collin

Ik ben niet zo goed in het opnemen en het plaatsen bij het bericht :-)
          Maar het geluid is te omschrijven als een lichte ‘dong’ van een gong. Is dit iets duidelijker… :-| ?

Tigra-Black

Is de auto standaard of zitten er aftermarket spulletjes in of op? Kan het niet je carkit zijn?

Patrick Collin

De auto is vrij standaard, een carkit zit er niet in.

acor

Dat doet de mijne soms ook. Inderdaad misschien verband met de automatische lichten, maar die kan je weldegelijk uitschakelen. Die van mij gaan ook automatisch aan, omdat de wagen altijd binnen staat. En die automatische stand is gewoon heel handig. Dat geluid is niks om je zorgen over te maken.

Patrick Collin

@acor (of anderen)

Hoe schakel jij die automatische verlichting uit? Ik heb in het boekje gekeken en in het boekje staat een plaatje van de lichtknop met daarop vier standen: uit, auto, stadslicht en dimlicht. Maar…

…natuurlijk zitter er op mijn lichtknop maar drie standen: uit, stadslicht en dimlicht.

Ik hoop dat jij een andere methode hebt.

acor

Gewoon ‘uit’, de dagrijlichtjes zijn sowieso altijd aan. Europese wetgeving sinds 2011 bij alle nieuwe modellen.

Opel_Bjorn
                    Deelnemer

Heeft de Meriva B van mij vader ook. De ene keer piept hij 2 keer, de andere 3 soms weer niet. Dealer wist ook niet aan wat het kon liggen.

Patrick Collin

@acor
                        Als jij bedoelt dat ik lichtknop op uit moet zetten; dat heb ik altijd al. Dat helpt helaas niet. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

@Goossens Bjorn
                        Jouw vader heeft dit probleem nog altijd…?

Patrick Collin

@acor
                          Als jij bedoelt dat ik lichtknop op uit moet zetten; dat heb ik altijd al. Dat helpt helaas niet. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

@Goossens Bjorn
                          Jouw vader heeft dit probleem nog altijd…?

Opel_Bjorn
                          Deelnemer

Ja, heeft dit nog altyd. Hij is wel eens binnen geweest voor een software update omdat hij soms de melding “Service dringend vereist” kreeg bij het starten van de wagen. Die melding blijft nu wel weg maar het 3X gegong krijgt hij soms wel te horen en soms niet. Dus volgens mij is het nog steeds de software die niet up to date is.

Patrick Collin

Oke, dank je wel. Ik heb de situatie inmiddels uitgezet bij Opel Nederland en die gaan zich er over buigen. Afwachten…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.