Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › geleider distributie ketting–help!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2012 om 17:14 #17244965
Hoi,
heb ik weer, haal ik mijn ontsteking eruit om iemand te helpen, wil ik m weer terugzetten,gaat niet,
wat denk je, ligt de distributie-geleider ( rechts, links zit spanner )in twee stukken onderin het motorblok.
nou weet ik niet of dit al was of dat ik dit veroozaakt heb.
Zou het kwaad kunnen om te starten? volgens mij verandert er niets aan je timing, wel kans dat ie gaat klapperen.
maar ik weet het niet zeker.
heeft iemand hier ervaring mee? :(alvast bedankt
6 januari 2012 om 18:20 #17968928@frankycmdr wrote:
Hoi,
heb ik weer, haal ik mijn ontsteking eruit om iemand te helpen, wil ik m weer terugzetten,gaat niet,
wat denk je, ligt de distributie-geleider ( rechts, links zit spanner )in twee stukken onderin het motorblok.
nou weet ik niet of dit al was of dat ik dit veroozaakt heb.
Zou het kwaad kunnen om te starten? volgens mij verandert er niets aan je timing, wel kans dat ie gaat klapperen.
maar ik weet het niet zeker.
heeft iemand hier ervaring mee? :(alvast bedankt
Zou de gok niet wagen. Wat voor auto is het eigenlijk? Bij een in de lengte geplaatste 6 cilinder vond ik het niet heel erg moeilijk om te vervangen, is alleen wel een dag werk (vvor een niet monteur ;))
6 januari 2012 om 18:30 #17968929is een 3l e van 82
6 januari 2012 om 21:35 #17968930Niet starten!!!
kan een stukje tussen de ketting komen en dan is de timing vergaan met gevolg dat je kleppen de zuigers raken !
geleider vervangen is de enige keus die je hebt !8 januari 2012 om 16:51 #17968931Hmm balen, dat wordt vervangen dus :swear
ia dit veel werk? waar moet je op letten? die spanner? is die lastig?13 januari 2012 om 16:43 #17968932@frankycmdr wrote:
Hmm balen, dat wordt vervangen dus :swear
ia dit veel werk? waar moet je op letten? die spanner? is die lastig?Heb het zelf recent ook gedaan, maar dan met een verwijderde kop. Met de kop er op gaat het volgens mij als volgt:
Maak nokkenas tandwiel los en laat deze rusten op het plaatje en zeker deze met 2 tieraps. Om tandwiel los te krijgen moet je de 3 boutjes van het kapje (voorkant blok in de kop) losdraaien en vervolgens het tandwiel losmaken. Onder dit tandwiel zit een plaatje waar die op kan rusten. Deze GOED vastzetten op dit plaatje anders loop je kans op verspringen van de ketting.
Schroef nu de waterpomp er af, doe dit met beleid en stook de boutjes warm aangezien deze met lock tight vast zitten. Doe je dit niet dan breken ze zo af.
Maak nu alle bouten los waarmee het distributie huis vast zit aan het blok. Denk vooral ook aan de bout die ACHTER de waterpomp zit. Distributie huis nog wel laten zitten ivm kettingspanner.
Maak nu voor een deel je carterpan aan de voorzijde los, zodat deze kan zakken aan de voorkant.
Maak nu je kettingspanner los (zit in de linker zijde van je distributiehuis)
Wrik met BELEID het distributie huis los. Het kan zijn dat er een hoop pakkingsmeuk tussen zit waardoor de boel aardig vast kan zitten. Als je denkt een breekijzer nodig te hebben, check dan of je echt ALLE boutjes van het distributiehuis hebt los gedraaid.
Nu kan je bij de ketting geleiders en kan je de boel vervangen.
In elkaar zetten in omgekeerde volgorde, en let er op dat je nieuwe pakkingen gebruikt voor het distributiehuis en de waterpomp. Gebruik ook vloeibare pakking om de ruimte tussen het carter en distributiehuis goed dicht te krijgen.
suc6!
Ps, ik heb eventueel nog wel pakkingkjes liggen voor het distributiehuis….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.