Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › geld vragen voor uitlezen en niet achter de fout komen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2011 om 10:48 #17229829
Wat mij nu al langere tijd bezig houdt is het volgende:
je gaat naar de opeldealer omdat je een foutcode heb de dealer zet hem aan de kast zegt wat de foutcode inhoudt en vervolgens is dat onderdeel helemaal niet kapot omdat bijv de foutcode voor meerder dingen genoemd wordt.
je hebt geld betaald voor een dienst die vervolgens niet klopt cq niet goed wordt uitgelegd/uitgevoerd, mag dit eigenlijk wel ??? :wtf
En in hoeverre mag je dus verwachten van een uitleesservice dat deze dienst niet iedere keer door verschillende opeldealers wordt berekend?
ik zeg expres opeldealers omdat die in mijn ogen 1 landelijk netwerk zijn en je dus de dienst (met opel) al betaald heb.
gaarne uw meningen hierover
22 mei 2011 om 11:24 #17778319Tja, daarom doen wij zoveel mogenlijk zelf, en hebben we hier de mogenlijkheid tot uitlezen.
het probleem is, dat er door de klant gevraagd word een storing op te lossen, helaas gaat dat niet altijd in een keer, omdat de meeste storingen meerdere sensorfouten en of onderdelen kunnen zijn.
Helaas dient voor deze service, al dan niet gelsaagd, betaalt te worden.
zo gaat dat tegenwoordig.
mag ik vragen wat er precies aan de hand is??
Willem
22 mei 2011 om 11:53 #17778320@wim-v6 wrote:
Tja, daarom doen wij zoveel mogenlijk zelf, en hebben we hier de mogenlijkheid tot uitlezen.
het probleem is, dat er door de klant gevraagd word een storing op te lossen, helaas gaat dat niet altijd in een keer, omdat de meeste storingen meerdere sensorfouten en of onderdelen kunnen zijn.
Helaas dient voor deze service, al dan niet gelsaagd, betaalt te worden.
zo gaat dat tegenwoordig.
mag ik vragen wat er precies aan de hand is??
Willem
Beste willem wat er aan de hand is is een diepgeworteld onrechtsgevoel dat er in mijn geval ong 800 euro voor niets is uigegeven om een eerder probleem aan mijn zafira 2,2 diesel op te lossen.
Ondertussen heb ik natuurlijk ook een op-com aan geschaft om in het vervolg zelf mijn storingen uit te kunnen lezen, maar het gevoel is en blijft een beetje krom en ik denk dat meerder mensen hier wel mee lopen.BTW ik begrijp dat er betaald moet worden voor een dienst dat is natuurlijk heel logisch echter als ik al mijn klanten dingen laat betalen voor niet goed opgeloste diensten dan geeft mij zelf dat ook altijd een krom gevoel en zou het eind eigenlijk wel zoek zijn.
Willem in het verleden heb ik wel eens een lijst hier op het forum gezien die iemand geplaatst had met foutcodes, nu ben ik eigenlijk weer op zoek naar die lijst maar heb hem nog niet kunnen vinden, heb jij enig idee waar ik hem kan vinden?
P.S. destijds contact opgenomen met opel nederland over bovengenoemde problematiek maar daar natuurlijk niets mee verder gekomen
22 mei 2011 om 12:13 #17778321maar wat is de storing als ik vragen mag…
ik ben ook met een Zafira DTi aan de rommel geweest waar een dealer al 100derden euro’s aan onopgeloste ellende heeft gekost.
vandaar mijn vraag over de problemen.
dit probleem heb ik voor een jong gebruikte CV-ketel opgelost haha….
code lijst: zoek eens in het vectra deel en dan het How-To topic.
willem
22 mei 2011 om 12:44 #17778322@wim-v6 wrote:
maar wat is de storing als ik vragen mag…
ik ben ook met een Zafira DTi aan de rommel geweest waar een dealer al 100derden euro’s aan onopgeloste ellende heeft gekost.
vandaar mijn vraag over de problemen.
dit probleem heb ik voor een jong gebruikte CV-ketel opgelost haha….
code lijst: zoek eens in het vectra deel en dan het How-To topic.
willem
Willem nu op dit moment heeft mijn auto geen foutcodes 2 jaar terug had ik dit wel met mijn auto en sindsdien denk ik na over de kwestie geld vragen voor iets wat niet wordt opgelost cq geconstateerd.
Mijn auto zafira 2,2 dtr had de foutcode p0400 en toen bleek er uiteindelijk ee vacuumklepje (elektrisch gestuurd) defect te zijn als je wil kan ik van het desbetreffende onderdeel nog wel een foto maken om het je te laten zien.
gr sonny
22 mei 2011 om 16:31 #17778324rond potje met 2 vacuum slangetjes en een stekker erop waarschijnlijk, daar zijn er 3 van in de motorruimte, en ja deze gaan vaker kapot, dit kan je testen met een vacuum tester.
Willem
22 mei 2011 om 20:24 #17778323Je betaalt voor het gebruik van de apparatuur en het uurloon van de monteur. Het is geen no cure no pay organistatie
23 mei 2011 om 18:06 #17778325@Arjen wrote:
Je betaalt voor het gebruik van de apparatuur en het uurloon van de monteur. Het is geen no cure no pay organistatie
jaja dat is mooi echter ik heb nog nooit op de factuur zien staan GEBRUIK VAN WATERPOMPTANG €1,50
de discussie die ik probeer te hebben ligt niet in de orde van mij uitleggen waarom er voor betaald dient te worden, maar mag je voor een niet goed geleverde dienst geld vragen, en dat iedere keer opnieuw en opnieuw en opnieuw :hmmz :hmmz :hmmz
of zijn we er met zijn allen zo aan gewend dat we ook in dit geval al weer denken ach er is toch niets aan te doen we slikken het maar :agent
gr sonny
23 mei 2011 om 18:11 #17778326Een waterpomp is ook geen uitleesapparatuur
23 mei 2011 om 19:37 #17778327een beetje een uitlees aparaat bij een dealer kost tussen de 3 en 4k euro AU
als je nu weet dat zon kast in 3 tot 4 jaar afschrijft.
kun je dit niet echt vergelijken met een waterpomp tangtheun
23 mei 2011 om 20:24 #17778328Beetje hobby uitleesapparatuur kost gelukkig 30 euro, en daar kan je VEEL mee bij Opel…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.