Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Gekraak originele speakers Corsa c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2014 om 05:36 #17268948
Hallo allemaal,
Ik zit al een tijdje met een probleem aan mijn originele speakers in de corsa …
Vanaf ik het volume hoog (niet extreem hoog) zet dan onstaat er een abnormaal gekraak vanuit mijn deurspeakers en achterspeakers.
Dit treed op van het één op het ander volumestandje, en het ontstaat sneller bij liedjes met wat meer bas..Zijn al mijn originele speakers nu doorgeblazen of kan het zijn dat er ergens contacten zijn die niet goed geleiden bij hogere spanningen ?
Ik zou met zekerheid willen weten of het de speakers of de bedradingen zijn die vervangen moeten worden :???:
iemand dit al meegemaakt ?
grtz
6 november 2014 om 06:18 #18259873nog wat bijkomende informatie:
ik zit nu een paar weekjes met een versterker + sub ,, kan het zijn dat bij hoge volumes de sub teveel stroom trekt en de originele speakers niet genoeg stroom krijgen ?
Zo ja, kan dit probleem verholpen worden door een condensator te plaatsen over de massa en voeding van de versterker ?grtz
6 november 2014 om 07:11 #18259874Ik denk niet dat het aan de versterker van de sub ligt,
Mocht deze teveel stroom trekken dan dimt je verlichting op de maat vd muziek, of krijg je zwakke kick-bassen.Het klinkt inderdaad als of je speakers zijn overleden.
Door het toe voegen van de sub hoor je de deurspeakers niet meer vervormen door overbelasting en speel je ze op een gegeven moment stuk.6 november 2014 om 07:24 #18259875ik heb dat soms wel dat mijn binnenverlichting meegaat op het ritme van de muziek.
is er een manier om speakers door te meten of zo ? zodat je kunt zien of ze degelijk kapot zijn of niet ?
Ook zal ik ook eens de spanning meten die toekomt aan 1 van die speakers, of kan ik hieruit niets uitmaken ?
grtzz
6 november 2014 om 08:02 #18259876Waarschijnlijk, zijn de spoelen in de speakers te warm geworden en is de lijm losgeraakt. Hierdoor gaan ze knarsen kraken bij een wat hoger volume. Je kunt dit niet doormeten enkel horen.
Kan ook zijn dat je de bas van je radio gewoonweg veel te hard hebt staan en het geluid gewoon vervormt.
6 november 2014 om 08:22 #18259877@Haasje17 wrote:
Waarschijnlijk, zijn de spoelen in de speakers te warm geworden en is de lijm losgeraakt. Hierdoor gaan ze knarsen kraken bij een wat hoger volume. Je kunt dit niet doormeten enkel horen.
Kan ook zijn dat je de bas van je radio gewoonweg veel te hard hebt staan en het geluid gewoon vervormt.
Denk dat ik gewoon de speakers in de voordeuren ga vervangen want in mn hoedenplank heb ik nog rockford speakers 40W RMS zitten.
en radio staat ingesteld op zo weinig mogelijk bas, normaal gezien :hmmz ik weet enkel nog dat ik eenst zat te prutsen tussen de instellingen van de rca uitgang van de radio :p dusja de originele speakers hebben daar niets mee te doen he
grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.