Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Geknapte distributie riem.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2015 om 09:32 #17272811
Hallo allemaal,
Helaas is het mij overkomen en is mijn ditributieriem geknapt van mijn VIVARO 1.9 DTI uit 2004.
Ben zelf begonnen met de kop te verwijderen, daar ik in het verleden enkele jaren in een auto garage gewerkt heb moet het lukken.
Kop is ondertussen ook verwijderd, gelukkig alleen maar een paar kleppen krom en onderblok niks geleden.
Als ik onderdelen bestel doe ik dat meestal online, omdat het prijsverschil bij een plaatselijke auto materialenzaak te groot is.
Mijn vraag aan jullie is het volgende, moet ik ook nieuwe kopbouten bestellen en welke pakkingen heb ik allemaal nodig?
Als naar koppakking setjes kijk zit er geen koppakking bij maar die heb ik zeker nodig.
Hier een voorbeeld van een cilinderkop pakkingset,Met klepsteeldichting
Excl.cilinderkoppakking
Met ventieldekseldichting
Met asdichtring-krukas
EAN: 4041248200513Alvast bedankt voor jullie antwoord.
J.Kessels18 juli 2015 om 09:36 #18290977Kopbouten zou ik persoonlijk nieuwe voor plaatsen.
Kijk evt eens bij FSRS opel webshop, die jongens kunnen ook op aanvraag aan alle spullen komen van de dealer, ook voor schappelijkere prijzen dan dealer direct.
Sent from my iPhone using Tapatalk
18 augustus 2015 om 07:47 #18290978De auto is nog niet klaar, maar dat komt omdat ik voor het werk naar het buitenland ben geweest.
Bij het ophalen van de kop zijn ze erachter gekomen dat het nokje van het tandriemwiel van de nokkenas ook was afgebroken.
Dat heb ik intussen ook nieuw, ben dus begonnen met de opbouw.
Nu heb ik de nieuwe riem maar daar staan maar 2 merktekens op voor de krukas en nokkenas.
Nu is mijn vraag, hoe moet ik de pomp op tijd zetten? Kan geen goed docu vinden op Google.
Heeft iemand van jullie deze?
Mijn dank zal groot zijn.Jurgen
18 augustus 2015 om 20:15 #18290979Blijkbaar is de pomp puur om brandstof te pompen hoeft dus niet op tijd gezet te worden
18 augustus 2015 om 20:19 #18290980Pomp hoeft idd niet optijd.
22 augustus 2015 om 11:18 #18290981Heren,
Bedankt voor de info, zit helaas weer ff in het buitenland.
Volgende week hoop ik weer verder te kunnen.Jurgen.
22 augustus 2015 om 11:38 #18290982Ik neem aan dat je je kop laat reviseren?
Laat dan je revisiebedrijf de pakkingen regelen, die kunnen dat vaak nog goedkoper leveren ook.
22 augustus 2015 om 12:35 #18290983Hallo Fearless,
Dat is allemaal geregeld. Ik b
Hoef alleen nog maar de riem te plaatsen en en op te bouwen.
Ik bedenk me alleen of ik toch naar de garage moet om de foutcode te laten resetten.Jurgen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.