Gekitte bumperlip losmaken

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Gekitte bumperlip losmaken

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Shane_Astra_g
    Deelnemer

Hallo,

Heb tijd geleden alweer op mijn astra g een opc1 lip gezet. Deze heb ik vastgekit met bison polymax van de bouwmarkt. Nu wil ik een frisse bumper ergens ophalen(De mijne is flink ontzet en lak laat los)

Nu vroeg ik me af, hoe kan ik het beste die lip er weer vanaf krijgen?? Is er 1 of ander spul tekoop om die kit weer los te krijgen of iets.

gr.

ivartje
      Deelnemer

Gewoon lossnijden is de enigste oplossing denk ik

turbosix
        Deelnemer

Wij ontlijmen vaak op het werk, dan wel met name metalen maar wij doen alles dmv verwarmen.
          Met 150 graden komt tot nu toe alle soorten lijm los.
          Ik denk Polymax nog wel veel eerder!
          Als de bumper toch naar de schroot gaat zou ik hem langzaam met een verfstripper (industriële föhn) van binnenkant bumper uit verwarmen.
          Mocht je dit proberen neem dan je tijd, het moet dan wel in en in warm worden.

OlafK
          Deelnemer

http://haxo.nl/hg-siliconenkitverwijderaar-100-ml/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Shane_Astra_g
            Deelnemer

@turbosix wrote:

Wij ontlijmen vaak op het werk, dan wel met name metalen maar wij doen alles dmv verwarmen.
              Met 150 graden komt tot nu toe alle soorten lijm los.
              Ik denk Polymax nog wel veel eerder!
              Als de bumper toch naar de schroot gaat zou ik hem langzaam met een verfstripper (industriële föhn) van binnenkant bumper uit verwarmen.
              Mocht je dit proberen neem dan je tijd, het moet dan wel in en in warm worden.

Die bumper ga ik niet meer gebruiken nee, dus als lak beschadigd maakt het niks uit. Ik heb helaas niet zo een industriële föhn. Kan het ook met een normale föhn?

Shane_Astra_g
              Deelnemer

@OlafK wrote:

http://haxo.nl/hg-siliconenkitverwijderaar-100-ml/

Bedankt voor die link. Ik zal morgen is kijken of praxis e.d. het hebben.

OlafK
                Deelnemer

Benieuwd of het ook zo op rubber werkt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.