Geinstalleerde opties achterhalen.

Forumindex Forums Modellen Astra Geinstalleerde opties achterhalen.

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

Kan je eigenlijk aan de hand van het chassisnr achterhalen welke opties er allemaal zijn geinstalleerd?

Mijn auto komt orgineel uit belgië en ik weet eigenlijk ook niet wat de uivoering is(enjoy essentia etc).

Zo heb ik bijvoorbeelde volgende opties wel:
      navigatie
      kleurenscherm
      cruise control
      climate control
      ??esp?? (het lampje op het dashboard gaat branden bij het in contact zetten).
      gekoeld dashboard kastje
      leeslampjes voor en achter

maar de volgende dingen weer niet:
      boordcomputer (al is die wel te activeren)
      lichtmetalen velgen (zou dus wijzen op de essentia)
      comfortsluiting

Weet iemand hoe je dit allemaal kan achterhalen en welke opties buiten de uitvoering zijn geinstalleerd?

AsconaC20NE
      Deelnemer

ja, de dealer kan dit allemaal uitzoeken. Alleen is niet elke dealer zo bereidwillig, die van mij gelukkig wel :P maar ben daar dan ook al jaren klant.

Maar ze kunnen niet zien welke uitvoering of wat het is geweest. Want dat is puur een naam die op dat moment aan die uitvoering gegeven wordt in dat land. En deze verschillen elk half jaar weer , soms vaker, en verschilt sterk per land. Maar de fabrieksgegevens kunnen ze wel zien bij de opel fabrieken, waar hij orgineel mee is afgeleverd.

ik heb een duitse auto, gelijk opgezocht en ze konden alle opties zien, zelfs wie de dealer was die hem nieuw had afgeleverd, motorcodes, terugroepacties, etc.

zie hier enkele uitdraaien

dus gewoon ff de dealer benaderen, ze kijken op chassisnummer

stefanDTI

@ spacejam…

Meestal ligt de bekabeling voor de mistlampen voor er ook al.
          even onder de bumper kijken.

Ik heb nog een mooie tellerunit liggen van een astra H diesel met orginele crome randen om de tellers van een Cosmo.

Misschien iets voor jou ?

Gr
          Stefan.

Spacejam
          Deelnemer

Er zitten bij mij al chrome randen omheen, misschien dat er in belgië destijds andere uitvoeringen zijn geleverd?

hmm ik ben nu ook flink aan het kloten om een mp3 cd aan de gang te krijgen, om een of andere reden hebben dit soort radio’s daar altijd moeite mee, mijn branden kan helaas niet minder dan 1x branden dus dat is ook een beetje een probleem.

verbiest p

Hallo,

woon zelf in belgie.

inderdaad, wat heel veel belgen hier doen ook, is de basic uitvoering nemen, en gewoon de optie’s vragen die hun intresseerd.

uw auto kan zo zijn.
              mischien wou de vorige eigenaar hier geen licht metalen velgen ofzo, zou niet de eerste zijn.

en met jou chrome randen, inderdaad, deze hebben dat hier allemaal.

groetjes

Spacejam
              Deelnemer

Als het lampje van esp gaat branden in je dashboard heb je dat dan ook echt of kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat je alleen traction control hebt (kan je die laatste overigens uitschakelen zonder sportknop?)

AsconaC20NE
                Deelnemer

Er zitten bij mij al chrome randen omheen, misschien dat er in belgië destijds andere uitvoeringen zijn geleverd?

zoals ik al zei; dit kan sterk verschillen per land. En ook nog eens per modeljaar.

Als het lampje van esp gaat branden in je dashboard heb je dat dan ook echt of kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat je alleen traction control hebt (kan je die laatste overigens uitschakelen zonder sportknop?)

dan heb je dat ook gewoon echt, het beste is dus even naar de dealer gaan wat ik ook gedaan heb. Daar zag ik ook dat mijn auto idd ESP had en traction control.

Bij de astra H is het overigens niet uit te schakelen zover ik weet, ook niet als je een sportknop hebt

hmm ik ben nu ook flink aan het kloten om een mp3 cd aan de gang te krijgen, om een of andere reden hebben dit soort radio’s daar altijd moeite mee, mijn branden kan helaas niet minder dan 1x branden dus dat is ook een beetje een probleem.

de astraatjes H waar ik wel eens rij heb ik soms ook gebrande CD’s in mee. Die brand ik gewoon full speed, geen idee hoe snel dat is :P maar ze werken gewoon altijd. Zowel MP3 als gewone audio CD’s

Spacejam
                  Deelnemer

Wat voor merk cd’s gebruik je?

AsconaC20NE
                    Deelnemer

Ik heb echt geen flau idee :P maar wil wel eens voor je kijken …

Spacejam
                      Deelnemer

origineel gepost door AsconaC20NE

dan heb je dat ook gewoon echt, het beste is dus even naar de dealer gaan wat ik ook gedaan heb. Daar zag ik ook dat mijn auto idd ESP had en traction control.

Bij de astra H is het overigens niet uit te schakelen zover ik weet, ook niet als je een sportknop hebt

Ik had het net even uitgeprobeerd op het natte wegdek maar het lijkt er toch op dat er geen esp of tc opzit, ik weet niet hoe snel die ingrijpt??

AsconaC20NE
                        Deelnemer

straks met sneeuw en glad wegdek.

Recht stuk uitzoeken bij voorkeur zonder stoeprand of slootjes er naast.

En dan vol gas geven, dan hoor je de motor continu inhouden en knippert het lampje op het dashboard van de ESP/TC.

Heb het ook al eens met mijn calibra geprobeerd:

stefanDTI

Ik heb een ESP op m’n astra en ik kan met m’n sport knop de ESP uitschakelen…. er staat dan waar de km-stand staat…… ESP OFF……

zonder sport knop gaat dit niet.

En orginele Xenon in bouwen kom wel heel wat bij kijken , je moet ook een niveau sensor hebben op je achter as en een andere verlichitingsknop etc….

stefanDTI

Ik had het net even uitgeprobeerd op het natte wegdek maar het lijkt er toch op dat er geen esp of tc opzit, ik weet niet hoe snel die ingrijpt??

Als je ESP hebt dan staat er als je het contact aan doet ,in midden in de toerenteller een driehoekje met een slippend autotje erin…

Spacejam
                              Deelnemer

origineel gepost door stefanDTI

Ik heb een ESP op m’n astra en ik kan met m’n sport knop de ESP uitschakelen…. er staat dan waar de km-stand staat…… ESP OFF……

zonder sport knop gaat dit niet.

En orginele Xenon in bouwen kom wel heel wat bij kijken , je moet ook een niveau sensor hebben op je achter as en een andere verlichitingsknop etc….

De niveauregeling hoeft niet bij auto’s jonger dan jan 2006 dus dat vervalt dan.

Het driehoekje met de auto staat er wel maar schijnbaar grijpt die niet zo vlug in.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.