Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Geheugen verlies radio, na vervangen accu. Update. 28-12-08
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2008 om 18:10 #17208396
Ik heb vandaag mijn accu vervangen.
ik dacht dat ik dan mijn geheugen kwijt was.
maar al mijn zenders kent hij nog.Nu komt het, zet ik mijn radio uit (dmv motor uit sleutel uit contact)
en ik zet daarna mijn radio aan, dan is de radio vergeten welke zender ik op had staan. En gaat dus een zender zoeken.Kan dan wel via de voorkeur toetsen mijn zender weer op zetten.
Maar de radio hoort toch automatisch die zender weer op te zetten.Het gaat om een ccrt700.
Hoe krijg ik dit weer goed????
alvast bedankt voor de reacties.
27 december 2008 om 19:21 #17458863Ik weet niet hoe het bij deze radio is maar ik heb bij meerdere radio’s een resetbutton gezien (oa. mijn oude Kenwood) die wel eens handig kan zijn als de radio van slag is.
27 december 2008 om 19:23 #17458864De radio is goed aangesloten ?
De gele draad is de memory draad, maar als je je accu er dus af haalt onthoud ie zoiezo de instellingen niet meer.
Is bij mn jvc wel iig, moet ik weer opnieuw instellen.27 december 2008 om 19:30 #17458865origineel gepost door opel-devil
De radio is goed aangesloten ?
De gele draad is de memory draad, maar als je je accu er dus af haalt onthoud ie zoiezo de instellingen niet meer.
Is bij mn jvc wel iig, moet ik weer opnieuw instellen.Radio is niet los geweest, alleen de accu heb ik verwisseld.
28 december 2008 om 10:41 #17458866En kan dus door een (halve) spanningsdrop de radio van slag geraakt zijn.
28 december 2008 om 12:04 #17458867origineel gepost door Roelof
En kan dus door een (halve) spanningsdrop de radio van slag geraakt zijn.Misschien.
Maar dan blijft toch de vraag over hoe ik het weer goed krijg.:hmmzAccu los weer los halen en wachten tot de condensatoren leeg zijn ??
28 december 2008 om 14:13 #17458868Het probleem lijkt zich allen voor te doen als ik de auto start.
Zet ik hem op contact heb ik het probleem niet.Ik heb wel een zwaardere accu gemonteerd.
Maar dit mag toch geen problemen geven.28 december 2008 om 14:23 #17458869de spanning valt te ver weg,is die accu goed ???
kabels nog goed?????, met name de massa ???????????????
28 december 2008 om 14:29 #17458870origineel gepost door 14XE
de spanning valt te ver weg,is die accu goed ???kabels nog goed?????, met name de massa ???????????????
accu is vervangen.
Daarna heb ik er nog een tester er op gehad.
En daar uit bleek dat de spanning niet te laag werd.liep terug naar 10,nog iets volt, en het apparaat vond dat goed.
Zal zo nog wel naar de kabels kijken.
29 december 2008 om 07:31 #1745887110,xx volt is eigenlijk te weinig om goed te kunnen draaien. Daar zou het opzich wel aan kunnen liggen.
Maar ben je er al achter hoe je accu op zo’n lage spanning komt, want dit is wel heel weinig.29 december 2008 om 08:05 #17458872origineel gepost door arjontje
maar al mijn zenders kent hij nog.Nu komt het, zet ik mijn radio uit (dmv motor uit sleutel uit contact)
en ik zet daarna mijn radio aan, dan is de radio vergeten welke zender ik op had staan. En gaat dus een zender zoeken.Kan dan wel via de voorkeur toetsen mijn zender weer op zetten.
Maar de radio hoort toch automatisch die zender weer op te zetten.Het gaat om een ccrt700.
Heb ik ook eens gehad en volgens mij heb ik 1 van de zenders of alle zenders onder de voorkeuze toets(en) opnieuw opgeslagen en toen was het over.
Misschien kun je dat proberen.29 december 2008 om 17:53 #17458873origineel gepost door PVB
origineel gepost door arjontje
Heb ik ook eens gehad en volgens mij heb ik 1 van de zenders of alle zenders onder de voorkeuze toets(en) opnieuw opgeslagen en toen was het over.
Misschien kun je dat proberen.Had dit ook al meerdere keren geprobeerd.
helaas zonder succes.Maar nu komt het op miraculeuze wijze doet mijn radio het weer normaal.:wtf
Wel handig een auto die zichzelf repareert. :P
Aan iedereen, bedankt voor het mee denken :thumbup:thumbup
29 december 2008 om 18:59 #17458874Graag gedaan blij dat hij het weer doet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.