Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Geharde klepzittingen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2010 om 22:18 #17216832
Sinds ik mijn kadettje te koop heb staan ben ik op zoek naar een grotere oldtimer.
Deze moet dan wel op gas.Nou wil ik iets van een Opel Rekord c/d
Welke motoren kunnen probleemloos op Lpg?
Want heb ook zat leuke autos gezien waar nog geen gas in zit, en ombouwen naar gas lijkt me ookwel eens leuk om te doen ;)29 januari 2010 om 22:36 #17601522alle motoren kunnen op gas. maar als je geen geharde klepzittingen heb, dan kunnen je kleppen naar zo’n 100.000km wel ingesleten zijn.
het beste is om een 2.4 liter te hebben.
30 januari 2010 om 00:16 #17601523Die ben ik nog niet tegn gekomen ;)
wel 2.0S of de std 1900….
Kan dat wel fatsoenlijk?Geharde zittingen kunnen toch ook achter af ingezet worden?
30 januari 2010 om 09:21 #17601524origineel gepost door Fearless
Die ben ik nog niet tegn gekomen ;)
wel 2.0S of de std 1900….
Kan dat wel fatsoenlijk?Geharde zittingen kunnen toch ook achter af ingezet worden?
Een Rekord met een 2.4 zal je niet zo snel tegenkomen, zat er namelijk niet origineel in. En als er niet de originele motor inzit dan ligt er vaak een 2.0s in omdat dit makkelijk over te zetten is en goedkoper dan een 2.4.
Ben je op zoek naar een carb of injectie ? 2.4 is namelijk injectie als er geen webers op zijn gebouwd.
30 januari 2010 om 12:02 #17601525Carb of injectie maakt mij weing uit, ga ook niet speciaal een auto zoeken waar net een bepaalde motor in zit.
Moet gewoon netjes op gas kunnen zonder dat ik rekening moet houden met de klepzittingen.
30 januari 2010 om 12:41 #17601526origineel gepost door Fearless
Carb of injectie maakt mij weing uit, ga ook niet speciaal een auto zoeken waar net een bepaalde motor in zit.Moet gewoon netjes op gas kunnen zonder dat ik rekening moet houden met de klepzittingen.
Als je iet zoekt met geharde klepzittingen dan moet je zoeken naar eentje met een 2.2i met kopcode P22E (vanaf 86 ? daarvoor was volgens mij niet gehard) of een met een motor c24ne van een omega A die altijd geharde klepzittingen heeft. Deze koppen hebben sowieso een andere poorthoogte als een 1.9 of 2.0.
Of inderdaad geharde klepzittingen erin te laten zetten (geen ervaring mee)
Ik heb ook een Rekord D op gas en toen ik hem kocht zagen 2 uitlaatkleppen er zo uit:
30 januari 2010 om 13:06 #17601527Hier op het forum staat ook nog wat te koop beide op gas:
Commodore a:
http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=11172130 januari 2010 om 13:43 #17601528Ja klopt heb ik al gezien,
Op marktplaats ook wel wat leuke tegen gekomen met en zonder gas.Dus al ik het goed begrijp hebben ze dus geen harde klepzittingen, maar kan het dus wel een tijdje goed gaan.
De kop is er zo af, dus ooit een keer andere klepzittingen laten zetten is dan de moeite ook niet.30 januari 2010 om 13:46 #17601529Ik zou er gewoon eentje kopen en gas opbouwen. Als je geen geharde klepzittingen hebt kan het inderdaad zijn dat ze op zijn na 100.000 km. Vaak wordt er met een oldtimer niet zoveel gereden dan je die 100.000 haalt. Als ik naar mezelf kijk, ‘n goede 10.000 per jaar dus dan zou ik er krap 10 jaar over doen. De kans is in dat geval groter dat de auto eerder verkocht wordt zonder het het gezeur over versleten klepzittingen.
Mocht het nou wel het geval zijn kun je nog eenvoudig een andere kop erop zetten, die zijn er nog zat.30 januari 2010 om 13:55 #17601530rijd momenteel met een cih zonder geharde klepzittingen op gas maar moet om de 3 a 4000 km de kleppen stellen of hij begint in te houden.
het beste is toch om de kop bij een revisiebedrijf te laten voorzien van stalen uitlaatklepzittingen.
dan hoef je niet konstant de kleppen te stellen.grtz ziggy
30 januari 2010 om 17:20 #17601531Heb al 20.000 km gereden zonder geharde klepzittingen, 2,5S cih, no problemo.
Zoek jezelf een 2.0s rekord, onderdelen plenty en motor krijg je niet kapot. Of kijk voor een ascona van 82-83, worden nu redelijk goedkoop aangeboden in duitsland.30 januari 2010 om 20:08 #17601532ja ik heb geen idee wat voor ragbakken niet tegen gas kunnen
ik stook altijd op gas, doe niet lomp met de wagen en heb er al genoeg probleemloze kilometers mee gemaaktmotoren:
1900 SH
2000 S
2000 E
3000 Eals je gaat trappen op gas gaat je wagen niet lang mee
31 januari 2010 om 18:19 #17601533Dus nix aan de hand.
Ik heb nu een 1.2S op gas, hiervan heb ik het motortje voorzien van nieuwe zuigerveren. De kop zag er nog goed uit, heb toen ook de kleppen los gehad. Heb nog niet echt kleppen hoeven stellen.
31 januari 2010 om 18:44 #17601534iemand enig idee wat het kost om geharde klepzittingen te laten zeten en andere klepjes erin?? 4 stuks voor de uitlaat zijde
1 februari 2010 om 03:25 #17601535was tien jaar geleden €150 voor de klepzittingen, daarbij kwamen nog de werkuren.
kleppen moesten niet veranderd.grtz ziggy
1 februari 2010 om 08:16 #17601536CIH tjes schijnen het best redelijk te doen op gas, zoals je er maar normaal mee omgaat. Het zijn vooral de hogere verbrandingstemperaturen, die de kleppen en zetels de das omdoen.
Ik hoor bij de injectie systemen nog wel een problemen met back-fires, wat dan weer kan resulteren in kapotte luchthoeveelheidsmeters (luchtmassameters).
7 februari 2010 om 03:22 #17601537Al stamp je nog zo hard,gebeurt der nog niet veel,mijn monza had 80.000 op lpg gelopen en ik heb der gek mee gedaan en toen ik de kop los haalde was der niks aan de kleppen te zien,en al gaat der wat kapot,blok omhangen is in een dag gedaan,en zo,n 4 cil kost niks….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.