Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Geforceerd regenereren DPF Zafira 1.9Cdti 120pk lukt niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2011 om 18:37 #17242461
Met een OP-COM heb ik de motor uigelezen vanwege het branden van het storingslampje.
Gevonden storing:
P1901 – Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line MalfunctionDe slangen zijn gecontroleerd, weinig bijzonders aan te vinden.
Even verder gezocht met de OP-COM:
DPF 84% vervuild.
Laatste automatische regeneratie: 541 km geleden.Lijkt mij in ieder geval tijd voor een geforceerde regeneratie met de OP-COM. Wellicht is de storing dan ook weg.
Dit lukt alleen steeds niet. Ik krijg met de OP-COM software (08-2010) de fout: “starting dpf regeneration failed”
Meerdere modeljaren en modellen geprobeerd, maar krijg steeds dezelfde fout.Herkent iemand dit probleem?
Wat zou ik nog kunnen proberen (behalve naar de OPEL-dealer rijden)?Mvg,
Peter21 oktober 2011 om 22:39 #17930286Alle kenwaarden aanwezig voor regeneratie???
Willem
22 oktober 2011 om 10:37 #17930287ik heb de ballen verstand van deze motoren, maar de storing geeft toch aan dat er gewoon een sensor in die leiding niet (goed) werkt
22 oktober 2011 om 20:50 #17930288Alle kenwaarden aanwezig voor regeneratie???
Wat bedoel je precies? Het scherm vult zich in ieder geval met een aantal waarden zoals het hoort. Maar na het kiezen van ‘start regeneration’ krijg ik de foutmelding.
Het scherm ziet er hetzelfde uit (maar dan engels) als in: http://www.youtube.com/watch?v=XMPEjNqh0Tkik heb de ballen verstand van deze motoren, maar de storing geeft toch aan dat er gewoon een sensor in die leiding niet (goed) werkt
Ja, maar volgens de vakgarage is de oorzaak niet de sensor zelf, maar men vermoedde vervuiling in het roetfilter. Ik heb een flesje dpf-reiniger meegekregen wat gemengd moet worden op een volle tank diesel. Na 500km zie ik echter nog geen enkele verbetering.
23 oktober 2011 om 09:41 #17930289als er een storing is in het regenereer circuit (druksensoren controleren hoe vol het roetfilter zit), dan zal hij niet regenereren…
dit kan echter wel met een tech-II van opel, echter word iedere keer het regenereer proces onderbroken als de storing weer opdoemt, dat houd in start regenereren, storing stopt het regenreren, storing resetten weer opnieuw gaan regenereren, en dat continu herhalen tot de storing weg blijft.
Willem
23 oktober 2011 om 10:10 #17930290Gevonden storing:
P1901 – Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line MalfunctionCheck de drukslangen die van het roetfilter naar de druksensor (naast de hoofdremcilinder tegen het schutbord).
Ter hoogte van waar de slangen (onder de auto) tussen het subframe door naar boven lopen (bij de overgang van rubbere slang naar plastic slang) zijn ze bijna altijd kapot. (als je deze foutcode hebt).
Het is nogal moeilijk te zien.13 november 2011 om 21:59 #17930291@jsgsi: Bedankt voor de tip. De slangen waren inderdaad op het aangegeven punt kapot.
De slangen zijn hersteld zijn, de drukverschilsensor meet weer goed.
Daarna ging het regenereren van de DPF ook weer goed met de op-com.14 augustus 2012 om 19:42 #17930292wat betreft de slang naar druksensor, hebben jullie complete leiding vervangen of alleen het stukje met plastic slang?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.