Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Geforceerd laten regeneren Opel Vectra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2014 om 13:19 #17266590
Best mede opelliefhebbers,
Mijn oranje waarschuwingslampje van de gloeispiraal blijft knipperen, ergens op het forum heb ik gelezen dat dit te maken heeft met een vol roetfilter. Door technische problemen die volgende maand opgelost gaan worden ben ik bang dat hij het regeneratieproces overslaat. Is er misschien iemand in de omgeving van Emmeloord/Kampen die tegen vergoeding zou kunnen helpen mijn auto geforceerd te laten regeneren?
23 juni 2014 om 13:54 #18239801Heb je een opcom? Dan kun je het zelf.
Groet Jurgen
23 juni 2014 om 13:59 #18239802Gelijk maar eens eentje bestellen dan!
23 juni 2014 om 14:14 #18239803Roetfilter verwijderen helpt ook.
23 juni 2014 om 14:19 #18239804@Haasje17 wrote:
Toetfilter verwijderen helpt ook.
Beste MOD tot nu toe aan mijn vec :puke
Groet jraaf
23 juni 2014 om 14:35 #18239805@jraaf wrote:
@Haasje17 wrote:
Toetfilter verwijderen helpt ook.
Beste MOD tot nu toe aan mijn vec :puke
Groet jraaf
Tja, geen idee hoor, maar dan is de vraag dus waarom wel waarom niet?
En beargumenteren, dan heeft de topic starter er misschien ook wat aan.Normaal gezien levert het verwijderen ervan namelijk geen enkel probleem op.
23 juni 2014 om 14:59 #18239806Wil hem ook laten verwijderen! Alleen heb ik problemen met mijn brandstofpomp. De tuner wilde dat eerst deze problemen verholpen waren voordat hij het roetfilter er uithaalde.
Tunen was ook al een probleem, ze konden niet in de cpu komen. Als het goed is wordt mijn auto volgende maand weer helemaal gefixt, daarna laat ik gelijk mijn roetfilter verwijderen.
23 juni 2014 om 16:53 #18239807als het lampje juist knipperd dan is ie aan het regenereren en moet je de motor niet uitzetten, maar wachten tot het lampje weer uit is, dan is die klaar
23 juni 2014 om 16:58 #18239808@Nick-GSI wrote:
als het lampje juist knipperd dan is ie aan het regenereren en moet je de motor niet uitzetten, maar wachten tot het lampje weer uit is, dan is die klaar
Dat is bij mijn auto niet het geval. Dan zou hij nu al 800 kilometer aan het regeneren zijn. En het verbruik is niet buitensporig hoog!
23 juni 2014 om 19:11 #18239809@Haasje17 wrote:
Tja, geen idee hoor, maar dan is de vraag dus waarom wel waarom niet?
En beargumenteren, dan heeft de topic starter er misschien ook wat aan.Normaal gezien levert het verwijderen ervan namelijk geen enkel probleem op.
Hier dan de onderbouwing king:
Het roetfilter veroorzaakt meer tegendruk op de turbo dan geen roetfilter.
Minder tegendruk: turbo spoelt makkelijker op, slijt minder en gaat dus langer mee.Geen roetfilter geeft ook een betere hitte verwerking naar achter het uitlaatkanaal in. Minder hitte op het uitlaatspruitstuk, turbo en downpipe.
Geen roetfilter in combinatie met geen egr geeft geen recirculatie van verbrandingsgassen wat weer leidt tot een snellere doorstroom en betere hitte geleiding.
Nadeel hiervan? Het duurt iets langer voor je blok warm is :angel
Linkse hobby is ‘t. De apk keuring komt ie prima door mits je een goed onderhoude blok hebt en je brandstof inspuiting niet belachelijk hoog hebt staan.Kortom, ik zie en merk alleen maar voordelen. Ik heb 6 kolo metaal uit mijn vet laten slopen. Egr/roetfilter/wervelkleppen/egrkoeler en heb een zuiniger blok gekregen met meer power :afro
Groet jraaf
23 juni 2014 om 19:18 #18239810@Nick-GSI wrote:
als het lampje juist knipperd dan is ie aan het regenereren en moet je de motor niet uitzetten, maar wachten tot het lampje weer uit is, dan is die klaar
Dit klopt.
Echter blijft ze contstant knipperen als er een storing in het systeem is.Ik dacht overigens dat een V6D niet was uitgerust met een DPF :hmmz
Is je voorgloei unit niet in storing?Uitlezen geeft uitsluitsel.
Groet jraaf
23 juni 2014 om 19:24 #18239811@jraaf wrote:
@Nick-GSI wrote:
Dit klopt.
Echter blijft ze contstant knipperen als er een storing in het systeem is.Ik dacht overigens dat een V6D niet was uitgerust met een DPF :hmmz
Is je voorgloei unit niet in storing?Uitlezen geeft uitsluitsel.
Groet jraaf
Hij is uitgelezen en heeft nog steeds dezelfde foutmelding aangaande de brandstofpomp. Wel heel vreemd dat het extra getriggerd werd door V-power diesel. De Y30DT heeft geen roetfilter, de Z30DT wel.
Mijn auto heeft nog nooit geknipperd tijdens het regeneren, wat wel duidelijk verneembaar is aan de verbruiksmeter wanneer hij dat doet. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn dit aan te zetten heb ik eens ergens gelezen.
Woensdagavond kan ik een opcom ophalen :)
24 juni 2014 om 07:41 #18239812met een z30dt motor is het niet mogelijk om deze geforceerd te laten regeneren heb dit bij een opel dealer willen laten doen
dit zit niet in het programma tijdens regeneren loopt bij mij het verbruik omhoog en ook de temperatuurmeter van 85 naar 90 gradengr lucien
_________________________-
signum 3.0cdti executive
24 juni 2014 om 08:25 #18239813@lucien wrote:
met een z30dt motor is het niet mogelijk om deze geforceerd te laten regeneren heb dit bij een opel dealer willen laten doen
dit zit niet in het programma tijdens regeneren loopt bij mij het verbruik omhoog en ook de temperatuurmeter van 85 naar 90 gradengr lucien
_________________________-
signum 3.0cdti executive
Klopt bij mij inderdaad ook. Maar hij heeft bij mij nu al een redelijke tijd niet geregenereerd, terwijl hij dat normaal toch echt om de 800-1000km doet. Best wel vervelend!
24 juni 2014 om 10:43 #18239814mischien is je filter te ver verzadicht uitlezen hoe ver is je filter verzadicht anders hoeft ie niet te regeneren
bij mij is ooit het voorgloeirelais vervangen en ook op de brandstofpomp de in en uitlaatklep
hoeveel km heeft ie gelopen
signum 3.0cdti executive24 juni 2014 om 10:48 #18239815@lucien wrote:
mischien is je filter te ver verzadicht uitlezen hoe ver is je filter verzadicht anders hoeft ie niet te regeneren
bij mij is ooit het voorgloeirelais vervangen en ook op de brandstofpomp de in en uitlaatklep
hoeveel km heeft ie gelopen
24 juni 2014 om 13:28 #18239816jammer dat je even moet wachten brandstofpomp moet goed zijn heb zelf een keer het dpf door een bedrijf laten reinigen
daarna door duitsland a1 en a20 met heel hoge snelheid gereden daarna dpf uitlezen verzadeging 0 procent
heb ook bijna 225000 op de teller______________________
signum 3.0cdti executive -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.