Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › geflitst in duitsland
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2010 om 17:50 #17221726
Voor een week of 3 terug waren we op vakantie in Limburg. Toen zijn we (woon nog thuis by the way) geflitst net buiten Monschau.
Nou krijgen mijn ouders vandaag een bekeuring binnen in het Duits (logisch). Bleken ze bijna het dubbele van wat is toegestaan te hebben gereden. Echter op de brief staat geen boetebedrag ofzo.
Achterop de brief kun je een aantal dingen invullen (volgens mij als je niet de persoon bent op de foto waar die dan heen moet) maar ze snappen er niets van hoe het werkt in Duitsland.
Hebben jullie er ervaringen mee?27 mei 2010 om 17:52 #17679502Ik ben ook geflitst in Duitsland, maar slechts 5km te hard. zat een mooie foto bij waar ik opstond. Ook stond er in de brief dat ik het monsterbedrag van 10€ moest overmaken op een speciaal rekening nummer. Heb ik mooi gedaan en heb er ook nx meer van gehoord
27 mei 2010 om 18:10 #17679503Dit is wat ik vond op DEZE site
dit zijn de kosten bij 90 km overschrijding, als het harder is geweest, maak dan je borsten maar nat……….:P
Duitsland: overschrijding van de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom 90 km / h. Voertuigtype: auto, motor of ander voertuig tot 3,5 t.
Boetes: € 680,00
Vergoedingen en kosten: € 37,50
Punten: 4 punten
Ban: drie maanden
Proeftijdvoorwaarden: Geende maximaal toegestane niet-stedelijke gebieden overschrijding van 90 km / u. Voertuigtype: auto, motor of ander voertuig tot 3,5 t.
Boetes: € 600,00
Vergoedingen en kosten: € 33,50
Proeftijdvoorwaarden: Geen27 mei 2010 om 18:42 #17679504origineel gepost door stillekracht
Dit is wat ik vond op DEZE sitedit zijn de kosten bij 90 km overschrijding, als het harder is geweest, maak dan je borsten maar nat……….:P
Duitsland: overschrijding van de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom 90 km / h. Voertuigtype: auto, motor of ander voertuig tot 3,5 t.
Boetes: € 680,00
Vergoedingen en kosten: € 37,50
Proeftijdvoorwaarden: Geende maximaal toegestane niet-stedelijke gebieden overschrijding van 90 km / u. Voertuigtype: auto, motor of ander voertuig tot 3,5 t.
Boetes: € 600,00
Vergoedingen en kosten: € 33,50
Proeftijdvoorwaarden: GeenZo erg was het nou ook weer niet stille-kracht. Ik zal overigens die site eens aan ze doorgeven.
Op een weg waar je 30 schijnt te mogen rijden reden wij 59 km/h. Dus een kleine 30 km. te hard ‘maar’.
Of het binnen of buiten de bebouwde kom was durf ik niet te zeggen maar volgens mij waren we net Monschau uit.
Het delict om het zo maar te noemen is overigens met een normale personenauto gepleegd.27 mei 2010 om 19:39 #17679505AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier dan een pleister op de wonde :D
bekijk dit filmpje goed,
dan weet je hoe je de volgende keer
echt niet meer kan worden geflitst in duitsland :thumbup>>>LINK>>> Flitser staat voor Paal:D
28 mei 2010 om 09:14 #17679506tja,lullige is wel dat je alleen het geluid hoort langskomen,en niet eens een flits van de motor.
grote bullsh.t dus.:sleeping
of gaat hij harder dan het licht.:P28 mei 2010 om 10:20 #17679507Wel lachen, maar inderdaad het kan wel iets heel anders zijn wat er langskomt in deel als ze omkijken. :agent
28 mei 2010 om 10:32 #17679508Ik heb een keer gehoord dat als je de brief niet terug stuurt dat ze je dan niets kunnen maken.
Maar ik kan dit niet aanbevelen, je weet maar nooit wat er achter weg kan komen.
28 mei 2010 om 11:17 #17679509ik ben 3 jaar geleden geflits op weg naar een meeting in ESSEN ik kreeg een mooie foto thuis en een Duitsverhaal. Maar, het is volgens mij verplicht om iemand in zijn eigentaal zo’n brief te sturen. Ik heb niks van me laten horen. Mocht ik in duitsland aangehouden worden met mijn astra, dan ben ik denk ik wel het Haasje.:vertag
28 mei 2010 om 11:21 #17679510origineel gepost door freek corsa
Ik heb een keer gehoord dat als je de brief niet terug stuurt dat ze je dan niets kunnen maken.Maar ik kan dit niet aanbevelen, je weet maar nooit wat er achter weg kan komen.
tegenwoordig wel,er is een overeenkomst nu.
dit gaat dan of naar een nederlands incasso bureau,of als ze je eens aanhouden aan de grens,of in duitsland zelf,ben je de l.l.28 mei 2010 om 12:34 #17679511ik was 2 maanden geleden in belgie geflitst, bij namur kreeg ik een brief thuis dat ik geflitst was met 140 waar je 120 mag, gecorrigeerd 132, heb 2 weken geleden antwoord opgestuurd, maar ik weet nog steeds niet wat het boetebedrag is. slim die belgen, en de brief was trouwens in het frans ook, geluk dat ik frans spreek.
28 mei 2010 om 14:11 #17679512Ach auto verkopen klaar :D
Als die gene dan in duitsland komt en staandgehouden word …. oeps:D
Gr.kerni
28 mei 2010 om 22:19 #17679513Heb vorig jaar ook een bekeuring gekregen van een duitse gemeente met mijn foto erop, moest ook 18 euro betalen en overmaken naar een IBAN nummer. Heb de brief/bekeuring weg gegooit en nooit meer wat van gehoord…
29 mei 2010 om 16:52 #17679514origineel gepost door carlover
origineel gepost door freek corsa
Ik heb een keer gehoord dat als je de brief niet terug stuurt dat ze je dan niets kunnen maken.Maar ik kan dit niet aanbevelen, je weet maar nooit wat er achter weg kan komen.
tegenwoordig wel,er is een overeenkomst nu.
dit gaat dan of naar een nederlands incasso bureau,of als ze je eens aanhouden aan de grens,of in duitsland zelf,ben je de l.l.Als het goed is gaat het naar het CJIB,misschien kan je die eens bellen hoe het zit.
Of ze meewerken weet ik niet,geld is geld natuurlijk:vertaggr
Danny
30 mei 2010 om 16:23 #17679515ik ben ook al vrij vaak geflitst in duitsland , je moet de brief invullen en terug sturen , je moet er op vermelden wie de bestuurder was, dan krijg je vanzelf bericht wat je moet betalen , het kan wel zijn dat je n iet via internetbankier kan over maken ,
wordt soms niet geaccepteerd , dan moet je even naar de bank zelf die regelen het voor je ,
ik weet niet hoeveel je te hard heb gereden , ik ben jaren terug ook geflitst met 80 km te hard , dat was 500 euro + een rij ontzegging van 2 maanden in duitsland,
dit krijg je nu volgens mij als meer dan 30 km te hard rijd3 juni 2010 om 20:57 #17679516ik heb laatst geluk gehad in duitsland :D k reed 160 waar je 100 mocht :O bleek achteraf.. had het bord 100 over het hoofd gezien :P dacht ik dus dat er ineens van die grote flitsbakken boven de weg hingen :S dus ik al in de stress natuurlijk maar was gelukkig mounthing controle ofzoiets :P
16 juni 2010 om 09:41 #17679517origineel gepost door eerste-opel
Voor een week of 3 terug waren we op vakantie in Limburg. Toen zijn we (woon nog thuis by the way) geflitst net buiten Monschau.
Nou krijgen mijn ouders vandaag een bekeuring binnen in het Duits (logisch). Bleken ze bijna het dubbele van wat is toegestaan te hebben gereden. Echter op de brief staat geen boetebedrag ofzo.
Achterop de brief kun je een aantal dingen invullen (volgens mij als je niet de persoon bent op de foto waar die dan heen moet) maar ze snappen er niets van hoe het werkt in Duitsland.
Hebben jullie er ervaringen mee?Ik ben vorig jaar in de zomervakantie geflitst in Oost-Duitsland in de auto van mijn vader (40 km/u in een 30-km zone). Ik kreeg al snel een brief thuis waarin aangegeven moest worden wie de bestuurder was. Na dit gedaan te hebben de brief teruggestuurd en een acceptgiro op mijn eigen naam thuis gekregen. Deze € 15,- netjes betaald en niets aan de hand.
Niks laten horen zou ik niet doen, want daar kan je beste problemen mee krijgen als je staande wordt gehouden de volgende keer dat je in Duitsland bent.
Overigens, het lijkt me niet dat je ook maar ergens in Duitsland buiten de bebouwde kom een maximumsnelheid van 30 km/u hebt. Het zal dus wel binnen de bebouwde kom zijn geweest. Komt volgens de site uit op een boetebedrag van € 160, – en een rijontzegging van 1 maand :vertag
17 juni 2010 om 09:36 #17679518Dacht even dat dit topic was geopend door BaasJ :P
17 juni 2010 om 19:05 #17679519AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Goossens Bjorn
Ik ben ook geflitst in Duitsland, maar slechts 5km te hard. zat een mooie foto bij waar ik opstond. Ook stond er in de brief dat ik het monsterbedrag van 10€ moest overmaken op een speciaal rekening nummer. Heb ik mooi gedaan en heb er ook nx meer van gehoordHee das interresant, een fotoshoot!! voor een tientje inclusief postzegel. En je krijgt de foto keurig netjes thuis opgestuurd.
Leuk voor aan de muur, je opel in actie.
Huur eens een fotograaf in, die langs de snelweg wil gaan staan wachten totdat jij langskomt met je opel. Denk dat er geen fotograaf is die warmloopt voor een tientje.
Zo blijkt maar weer, die duitsers weten nog vriendelijke prijzen te vragen.
Binnenkort ga ik ook voor een nice Fotoshoot naar duitsland.
:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry18 juni 2010 om 06:49 #17679520:agentgewoon retour afzender en natuurlijk niks invullen. hoor je nooit meer wat van
18 juni 2010 om 22:12 #17679521vorige jaar ook een bericht gerkegen nog mooi op bruin ddr papier. stond een foto op van me auto en zowel me gezicht als me kenteken uitvergroot. in de brief stond de vraag of ik kon bevestigen dat ik het was.
heb het netjes terug gestuurd met een nerderland briefje dat ik geen duits spreek en het graag in het nederlands :vertag ontvang :P nooit wat terug gekregen :sleeping
19 juni 2010 om 07:02 #17679522origineel gepost door wizardnl
vorige jaar ook een bericht gerkegen nog mooi op bruin ddr papier. stond een foto op van me auto en zowel me gezicht als me kenteken uitvergroot. in de brief stond de vraag of ik kon bevestigen dat ik het was.heb het netjes terug gestuurd met een nerderland briefje dat ik geen duits spreek en het graag in het nederlands :vertag ontvang :P nooit wat terug gekregen :sleeping
Was jij nog wel van plan naar duitsland te gaan??
als je daar staande gehouden word, kan het zijn dat je niet verder mag rijden..
totdat ze hebben uitgezocht of jij het was van die vorige bekeuring, en je samen met de verhogingen hebt afgerekend.
Willem
19 juni 2010 om 07:04 #17679523origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door wizardnl
vorige jaar ook een bericht gerkegen nog mooi op bruin ddr papier. stond een foto op van me auto en zowel me gezicht als me kenteken uitvergroot. in de brief stond de vraag of ik kon bevestigen dat ik het was.heb het netjes terug gestuurd met een nerderland briefje dat ik geen duits spreek en het graag in het nederlands :vertag ontvang :P nooit wat terug gekregen :sleeping
Was jij nog wel van plan naar duitsland te gaan??
als je daar staande gehouden word, kan het zijn dat je niet verder mag rijden..
totdat ze hebben uitgezocht of jij het was van die vorige bekeuring, en je samen met de verhogingen hebt afgerekend.
Willem
kom nog geregeld in duitsland als ze me een keer aanhouden zien we het vanzelf wel.
19 juni 2010 om 07:20 #17679524Tja ik snap al dat moeilijke gedoe niet hoor..
Je maakt zelf de fout door te hard te gaan rijden, word je geflitst wil je niet betalen.. (eigen schuld)
en straks leg je te klagen omdat je opgehaald moest worden uit Duitsland omdat je een ontzegging hebt.
Daar komt bij dat die boetes in Duitsland niks voorstellen vergeleken met hier….
Willem
19 juni 2010 om 07:21 #17679525origineel gepost door wim-v6
Tja ik snap al dat moeilijke gedoe niet hoor..Je maakt zelf de fout door te hard te gaan rijden, word je geflitst wil je niet betalen.. (eigen schuld)
en straks leg je te klagen omdat je opgehaald moest worden uit Duitsland omdat je een ontzegging hebt.
Daar komt bij dat die boetes in Duitsland niks voorstellen vergeleken met hier….
Willem
ik heb nooit een boete gekregen alleen een meldign dat ik geflits ben en ik moest aangeven of ik het was :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.