Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › gefacelifte Zafira Tourer uitgelekt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2016 om 18:41 #17276773
http://www.autoweek.nl/nieuws/gelekt-gefacelifte-opel-zafira/
Zure gezichten bij Opel. AutoEvolution heeft de eerste foto’s van de gefacelifte Zafira Tourer al uit een configurator weten te trekken.De onthulling van de gefacelifte Opel Zafira Tourer – die ogenschijnlijk gewoon als Zafira door het leven zal gaan – staat eigenlijk pas voor volgende week gepland. Toch is de auto nu al vanuit alle hoeken te zien.
De Zafira verliest bij de facelift zijn originele front met grote C-vormige lichtunits. In plaats daarvan krijgt de MPV een front dat meer in lijn is met dat van de Astra. Aan de achterzijde lijken geen wijzigingen plaats te vinden. Vanbinnen zien we een vernieuwd dashboard met een nieuw instrumentarium en een infotainmentscherm dat lager op de middenconsole is gemonteerd en een hele reeks knoppen overbodig maakt.
31 mei 2016 om 18:02 #18319823@pjotter wrote:
http://www.autoweek.nl/nieuws/gelekt-gefacelifte-opel-zafira/
Zure gezichten bij Opel. AutoEvolution heeft de eerste foto’s van de gefacelifte Zafira Tourer al uit een configurator weten te trekken.De onthulling van de gefacelifte Opel Zafira Tourer – die ogenschijnlijk gewoon als Zafira door het leven zal gaan – staat eigenlijk pas voor volgende week gepland. Toch is de auto nu al vanuit alle hoeken te zien.
De Zafira verliest bij de facelift zijn originele front met grote C-vormige lichtunits. In plaats daarvan krijgt de MPV een front dat meer in lijn is met dat van de Astra. Aan de achterzijde lijken geen wijzigingen plaats te vinden. Vanbinnen zien we een vernieuwd dashboard met een nieuw instrumentarium en een infotainmentscherm dat lager op de middenconsole is gemonteerd en een hele reeks knoppen overbodig maakt.
Opel Zafira nu officieel
http://autovandaag.nl/autonieuws/12724/opel-zafira-nu-officieel/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl1 juni 2016 om 08:35 #18319824Heb al inderdaad informatie gelezen via autoweek. Ziet er niet verkeerd uit. Maar helaas wel weer standaard ten op zichte van het model voor de face lift zullen we maar zeggen.
1 juni 2016 om 08:36 #18319825Jammer van het aparte front wat de Zafira C had.
1 juni 2016 om 18:21 #18319826pjotter wrote:
hierbij nog links ivm de nieuwe zafira
http://www.autoweek.nl/nieuws/gelekt-gefacelifte-opel-zafira/
http://www.nu.nl/auto/4270770/opel-zafira-gefacelift.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
http://www.autoplus.nu/merken/opel/3049-de-nieuwe-opel-zafira-connected-comfortabel-en-veelzijdig?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl3 juni 2016 om 19:28 #18319827De nieuwe Opel Zafira: connected, comfortabel en veelzijdig
De Opel Zafira staat als zeven persoons MPV bekend om zijn unieke combinatie van veelzijdigheid en comfort. Sinds de introductie in 1999 heeft Opel meer dan 2,7 miljoen Zafira’s verkocht – vooral aan gezinnen en zakenmensen die een ruime, flexibele MPV nodig hebben en veel comfort wensen, ook voor lange ritten. De nieuwe Opel Zafira onderscheidt zich net als zijn voorganger met het inmiddels bekende Flex7-stoelsysteem. Verder biedt de Zafira optioneel ergonomisch verantwoorde en AGR-gecertificeerde voorstoelen, een FlexFix-fietsendrager en het adaptieve FlexRide-onderstel. De nieuwste generatie van Opels IntelliLink infotainmentsysteem (compatible met Apple CarPlay) en Opel OnStar (inclusief 4G/LTE Wi-Fi-Hotspot) zorgen dat de Zafira optimale connectiviteit biedt. Verder introduceert Opel LED-koplampen met dynamische bochtverlichting (AFL).Opel Nieuwe Zafira 3kwfront3Sportief uiterlijk, luxueus interieur
Het dynamische design van de koplampen en de geheel nieuwe, sportiever ogende boven- en ondergrille kenmerken de nieuwe Opel Zafira. De koplampen en de grille vormen optisch één geheel. De strip met het Opel-logo sluit naadloos aan op de koplampen en benadrukt de breedte van de auto. Verfijnde ‘double wing’ dagrijverlichting geeft de lichtunits een heel eigen signatuur. De positie van de wielen in de gespierd ogende wielkasten geven de nieuwe Opel Zafira een solide, sportief en dynamisch voorkomen.Marc Adams, Vice-President van GM Europe Design, vult aan: “De voorzijde van de Zafira heeft dezelfde stijlkenmerken als de nieuwe Astra. De scherp gelijnde dagrijverlichting straalt verfijning uit, en dat geldt ook voor het interieur. Het instrumentarium is compleet nieuw ontworpen, helderder en duidelijker, met meer bedieningsgemak en verbeterde ergonomie.”
Opel Nieuwe Zafira 3kwfrontHet zicht op de weg is verbeterd doordat de touchscreen van het infotainmentsysteem lager in het dashboard is geïntegreerd; ook is het aantal knoppen gereduceerd. De bediening van de 7-inch touchscreen – gevat in een fraaie U-vormige omlijsting – doet denken aan die van tablets. Het nieuwe stuurwiel met de compact verpakte airbag, ziet er fraai uit en ligt fijn in de hand.
Opel biedt voor de nieuwe Zafira keus uit twee IntelliLink-systemen van de nieuwste generatie. Radio 4.0 IntelliLink integreert de functies van de smartphone en biedt ondersteuning voor Apple CarPlay. Navi 950 IntelliLink is vooral voor klanten die een geïntegreerd infotainment- en navigatiesysteem wensen.
Opel OnStar is ook beschikbaar in de nieuwe Zafira, inclusief Automatic Crash Response en talloze andere voorzieningen, zoals Destination Download (met Navi 950) en 4G/LTE Wi-Fi-hotspot , waarmee zeven apparaten online kunnen zijn, dus één voor elke inzittende.
Opel Nieuwe Zafira cockpitMaatstaf voor veelzijdigheid; licht, ruim en rustig interieur
Net als in de vorige generaties van de Zafira kunnen de bestuurder en de passagier voorin zeer ontspannen reizen. Dat is te danken aan onder meer de ergonomische, zesvoudig verstelbare en AGR-gecertificeerde sportstoelen en het (optionele) multifunctionele FlexConsole-systeem. Dit modulaire opbergsysteem omvat onder meer een grote opbergbox en bekerhouders, die over een rail verschuifbaar zijn. Daardoor is de grote ruimte tussen de voorstoelen – precies waar bergruimte het gemakkelijkst is – flexibel te gebruiken.Opel Nieuwe Zafira pandakPassagiers op de tweede zitrij kunnen genieten van de optionele Lounge stoelopstelling. Met een slim mechanisme is de middelste zitplaats eenvoudig neer te klappen en te draaien, zodat die kan dienen als middenarmsteun voor de passagiers op de buitenste twee stoelen. Die stoelen zijn ook naar achter en naar het midden te verschuiven voor optimale ruimte voor benen en schouders. De stoelen van de derde zitrij zijn neerklapbaar en verdwijnen dan onder de vlakke vloer van de bagageruimte.
Het gevoel van ruimte en comfort wordt nog sterker met de optionele panoramische voorruit in combinatie met een glazen dak. De voorruit reikt van de motorkap tot bijna aan de B-stijl. Het glazen dak sluit daarop aan en reikt helemaal tot de achterzijde van de nieuwe Zafira. Dat versterkt de lichte, ruime en aangename sfeer in de auto.
Opel Nieuwe Zafira 3kwfront2Slimme bergruimte
Met de derde zitrij neergeklapt kan de Zafira volgens de ISO 3832-norm al 710 liter bagage vervoeren en 1.810 liter als ook de tweede zitrij neergeklapt is. Verder biedt de nieuwe Zafira meer dan dertig opbergruimtes, inclusief de al genoemde FlexConsole. De optionele FlexFix-fietsendrager is een handige, praktische oplossing voor fietsliefhebbers. Het geïntegreerde systeem schuift als een lade uit de achterbumper en kan tot vier fietsen dragen. De fietsendrager kan desgewenst ook kantelen, zodat de achterklep ook is te gebruiken als de FlexFix-drager is beladen.Innovatief, veilig, dynamisch en aan te passen aan ieders wensen
De nieuwe LED-koplampen met dynamische bochtverlichting (AFL) passen het lichtpatroon automatisch aan de omstandigheden aan voor optimale verlichting, zonder tegenliggers te verblinden. Er zijn negen patronen, zoals: stadsverlichting, verlichting voor de buitengebieden, bochtverlichting, achteruitrijverlichting, een stationaire modus en een zogenoemde ‘toerist-modus’.Opel Nieuwe Zafira mirrorDe nieuwe generatie van de Opel Eye-frontcamera speelt een belangrijke rol bij diverse assistentiesystemen, zoals High Beam Assist en Traffic Sign Assistant. Following Distance Indication (FDI) detecteert voorliggers en Forward Collision Alert geeft optische en geluidssignalen als de afstand tot de voorligger snel kleiner wordt. Lane Departure Warning is automatisch actief bij snelheden boven de 60 km/u en waarschuwt de bestuurder met een lampje in het dashboard en een geluidssignaal als hij onbedoeld de rijbaan dreigt te verlaten.
Opel Nieuwe Zafira sideTwee andere voorzieningen in de Zafira verhogen het comfort: de Adaptive Cruise Control (ACC) en FlexRide. Met behulp van de radar achter de grille helpt Adaptive Cruise Control de bestuurder om de snelheid en de afstand tot de voorligger constant te houden. De bestuurder kan zowel de snelheid als de afstand instellen, in drie stappen: Ver, medium en dichtbij. Het adaptieve, elektromechanische FlexRide-onderstel past voortdurend de afstellingen aan aan de situatie, de rijstijl van de bestuurder en zijn persoonlijke voorkeuren. Zafira-kopers hebben een ruime keuze op het gebied van motoren, want Opel zet zijn strategie op dit vlak voort en biedt een volledig gamma aandrijflijnen aan voor de nieuwe Zafira. Met keuze uit benzine, diesel, LPG en CNG is de Opel Zafira uniek in zijn segment.
8 juni 2016 om 14:51 #18319828Deze Zafira Tourer, zal door het leven gaan als Zafira C. de naam Zafira Tourer is weer opgeruimd.
8 juni 2016 om 14:53 #18319829Tamme snoet hoor zo, zonde. Maar wel stuk ingetogener. Past wel beter bij een mpv.
8 juni 2016 om 18:19 #18319830@warhamstr wrote:
Tamme snoet hoor zo, zonde. Maar wel stuk ingetogener. Past wel beter bij een mpv.
Opel Zafira: ondergang van een trendsetter 31-12-2015 04:04
In het MPV segment maakte Opel in 1996 een valse start. Met de Sintra dacht het Duitse merk een leuk alternatief voor de Chrysler Voyager, Ford Galaxy en Renault Espace in handen te hebben, maar er waren al direct twijfels over de Amerikaanse bouwkwaliteit. En daar bleef het niet bij. In 1999 ging de Sintra ook nog eens onderuit in een crashtest. Opel, wiens imago toen sowieso toch al onder druk stond vanwege de storinggevoelige Omega en de tegenvallende Vectra, besloot het op een Chevrolet annex Pontiac ontwerp gebaseerde model van de markt te halen.
Maar gelukkig debuteerde datzelfde jaar de Zafira. Renault had met de Scénic weliswaar een voorsprong opgebouwd in het segment voor middenklasse MPV modellen, maar Opel compenseerde dat met het slimme Flex7 stoelsysteem. Niet alleen bood de Zafira hierdoor plek aan 7 personen, je hoefde de zetels ook niet de garagebox in te sjouwen als de ruimte achterin voor andere zaken dan passagiervervoer gebruikt diende te worden. Als klap op de vuurpeil was de achterbank ook nog eens in lengterichting verschuifbaar.
De Zafira bleek een schot in de roos te zijn. Niet alleen omdat hij een duidelijke meerwaarde bood ten opzichte van de Scénic, maar ook omdat het een prettig alternatief was voor diegenen die de Franse bouwkwaliteit niet vertrouwden, of een hekel hadden aan het vrijwel horizontaal staande stuur van de Renault. Het blazoen van Opel was halverwege de jaren negentig flink bevlekt geraakt (een erfenis van inkoopchef Ignacio Lopez, die de duimschroeven bij de toeleveranciers te ver had aangedraaid), maar de Zafira was productierijp gemaakt door Porsche. En dat kon je merken. De Opel klopte als een bus. In het topjaar 2001 werden er bijna 300.000 exemplaren van verkocht.
Helaas trad daarna de wet van de remmende voorsprong onverbiddelijk in werking. De tweede generatie Zafira, die in 2005 werd voorgesteld, maakte weinig indruk. Een keurig ontwerp, dat wel, maar Volkswagen had met de Touran al een inhaalslag gemaakt. Bij een vrijwel ongewijzigde wielbasis groeide de Zafira 15 centimeter en dat maakte de Opel er niet lichtvoetiger op. De enige innovatie waren een serie opbergvakken in het plafond maar daarvoor sprong de consument niet op zijn fiets richting de Opel dealer. De verkopen belandden in een diepe val naar 100.000 stuks, al speelt hier ook mee dat de autoconsument via Nissan inmiddels kennis had kunnen maken met het cross-over concept. Van die Qashqai zouden we nog veel gaan horen.
De derde generatie uit 2011 was opnieuw groter (dit keer nam de omvang met 19 centimeter toe) maar dat vertaalde zich wederom niet in evenredig meer binnenruimte. Opel positioneerde het model aanvankelijk boven de oude, tweede generatie van de Zafira, die nog enige tijd op bepaalde markten leverbaar bleef. Het merk dacht zo een alternatief in handen te hebben voor de imponerende S-Max, maar helaas. De Ford bleef in de Opel qua rijeigenschappen veruit de baas en was daarmee zijn meertarief zondermeer waard. En ook in de prijsklasse daaronder was er volop keuze aan 7-persoons MPV modellen. Het resultaat: vorig jaar bleef de verkoopteller steken op 50.000 exemplaren.
Daar kan de schoorsteen niet van roken. De fabriek in Bochum, waar de Zafira van de band liep, werd in 2014 gesloten en de productie werd verplaatst naar een ongebruikte assemblagelijn in de hoofdvestiging in Rüsselsheim. De Zafira, die een tijdje de extra typeaanduiding Tourer droeg, heeft net een facelift ondergaan. Als dit uitgelegd wordt als een signaal dat Opel het model nog niet compleet heeft opgegeven, dan is dat onjuist. De Duitsers denken niet dat het ooit nog wat gaat worden met de Zafira en zullen het model in 2018 aflossen door een cross-over. Geen eigen ontwerp, maar een door Peugeot ontwikkelde en te bouwen auto. De laatste Zafira loopt in Rüsselsheim uiterlijk in 2019 van de band. Na 20 jaar is het hitavontuur dan dus weer voorbij.
.
9 juni 2016 om 03:25 #18319831De MPV tijd lijkt voor bij ook de Meriva loopt af………
SUV is nu het verkoop woord.9 juni 2016 om 07:46 #18319832En is in de verste verte geen vervanger. Ook een vern**kte markt waar je als groot gezin €50,000 moet sparen om een nieuwe auto te kunnen kopen.
en dit:
Geen eigen ontwerp, maar een door Peugeot
Ik ga huilen :fy1
9 juni 2016 om 08:09 #18319833Zal denk ik zijn samen met Peugeot zat echt wel wat eigen Opel streken in zitten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.