Geen zijraam a.p.k afkeur?

Forumindex Forums Overige APK & RDW Geen zijraam a.p.k afkeur?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Gerrit78
    Deelnemer

Een collega van mij heeft een tijdje terug een aanrijding gehad waarbij hij links achter in de zijkant is geraakt. Door deze klap is zijn raam links achter kapot deze heeft hij nu voor nood dicht geplakt. Omdat het verzekerings geld nog een tijdje op zich laat wachten wou hij de auto laten keuren omdat de a.p.k bijna verlopen is, nu kreeg hij echter te horen dat het dicht plakken van zijn zijraam a.p.k afkeur is en dat die alleen gekeurd mag worden als er een plaat ingelast wordt (nieuw raam inzetten is geen optie door de aanwezige schade).
      Kan iemand mij vertellen of dit klopt vond het nogal een vreemd verhaal van die keurmeester.

Mvg, Gerrit

Fearless
      Deelnemer

Je mag zonder raam rijden.

is geen afkeur.
        Gewoon zonder raam, geen folie of nix er voor hangen.

Heb gister een apk cursus gehad en toevallig kwam dit ook ter sprake.
        Je mag zelfs zonder voorruit rijden, dan wel de ruitenwisser en wis installatie eraf halen.

Gerrit78
        Deelnemer

Oke bedankt voor de snelle reactie, zal het morgen doorgeven aan mijn collega.
          Mvg, Gerrit :thumb

arjontje
          Deelnemer

idd alle folie er af halen.

Staat nergens in het apk boek dat er een raam in de auto moet zitten.
            Hoe zal je anders een buggy goed keuren.

Fearless
            Deelnemer

of een cabrio met het dak er af……zou je dan ook niet mogen keuren.

of zon donkervoord of weet ik het allemaal :P

Maar ik kan begrijpen dat die keurmeester het niet vind kunnen ivbm die schade, maar als die de regels er op naleest komt ie er wel achter.

TheGeneral

Gewoon Goedkeur

groeneklodder

Ik zou zowiezo gewoon alles goedkeuren………… mis het wrak v/d weg wel een beetje eigenlijk :(

http://youtu.be/k_HpxDLNop4

Maar even zonder dollen, volgens mij kunnen ze er op de keuring idd weinig van zeggen, of je moet er scherpe/uitstekende delen aan over houden door die schade…….

mrmonkey
                  Deelnemer

Als je je voorruit eruit haalt is het wel afkeur want dan heb je een scherp uitstekend deel namelijk je dak :jerry

Gerrit78
                    Deelnemer

Vandaag me collega gesproken, hij heeft ondertussen een andere auto gekocht het raam bleek achteraf niet het probleem te zijn maar een knik in de dakstijl hij had het verkeerd begrepen.

Mvg, Gerrit

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.