Geen vonk of Benzine

Forumindex Forums Modellen Corsa Geen vonk of Benzine

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Andreas.Berger

Hoi mischien kan iemand mij helpen, heb hier een Corsa B bj’94, 1.4. NZ met het volgende probleem:

Auto start niet, startmotor draaid vrolijk rond maar springt niet aan,

naar de caburateur gekeken, krijgt geen benzine, en ook met remmenreiniger geen reactie met starten.

daarna bougie eruit gedraaid en in de bougie dop gestoken en daarna op het blok gelegd, mooi in het donker gestart met een paar ogen extra geen vonk, andere bougie eruit gedraaid, zelfde verhaal.

Nou lees ik dat je bij de corsa b een paars relai hebt zitten waar het eventueel aan kan liggen, wat de benzine pomp en onsteking aanstuurd, maar ik lees ook wat over een toerental sensor wat de onsteking en pomp aanstuurd.

maar waar zit deze ?

corsaboy
      Deelnemer

c14nz heeft ten eerste geen carb. maar een mono point injectie systeem.
        Het makkelijkst is om het relais (brandstofrelais) op de juiste wijze even door te verbinden.

Als je relais stuk is zal die dan wel aanslaan.

Als je bdp sensor stuk is dan zal die ook tijdens het doorverbinden niet aanslaan.

Lastig zo te zeggen welke het nu is want beide kunnen deze problemen veroorzaken..

Andreas.Berger

oke, daar kan ik dan morgen naar kijken, kan je mij zeggen waar de bdp sensor zich bevind, dan kan ik als het niet aan het start relais ligt, daar nog even naar kijken

corsaboy
          Deelnemer

euhm volgens mij zit er een externe bdp sensor op deze motoren.
            Maar ik kan me het zo ff niet herinneren. de x14xe en x16xe is wel extern.

heb er hier zo ook niet 1tje staan helaas. wel gehad maar kan het me echt niet herinneren.
            Mocht deze niet extern zitten dan zal die aan de voorkant van de motor in het onderblok zitten

Zijn de enigste 2 lokaties waar ze zitten bij de meeste blokken

Andreas.Berger

probleem is al opgelost, de ontsteking was kapot, deze vervangen en starten meteen

wim-v6
              Deelnemer

Daar zit nou net de toerental gever in..

het zit namelijk zo:

ALLE Opel smallblock motoren met Singlepoint inspuiting en verdelerkap, hebben de toerental gever in de ontstekings voet.

C12NZ C14NZ C16NZ

ALLE Opel Smallblock motoren met Singlepoint inspuiting en DIS module hebben m bij de krukaspoelie zitten.

X12SZ X14SZ X16SZ

Willem

Andreas.Berger

Dat dacht ik al Willem, alleen wist ik dit even niet 100% zeker, vandaar dat ik het hier vroeg , en ergens had ik dit gelezen maar kon het niet terug vinden:)

maar het is nu eens en voor altijd duidelijk

wim-v6
                  Deelnemer
                    Andreas.Berger

dat is hem, ik wist dat ik het ergens gelezen had, kon het alleen met de zoek functie niet terug vinden, maar het is al opgelost ;)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.