Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › geen vonk of benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2010 om 23:39 #17222872
na uren alles te testen en alle kabels doorgemeten te hebben wil mn brandstofpomp maar niet werken, heb al 3 relais geprobeert maar nx, enkel als ik bij de stekker 2 en 4 overbrug draait de pomp continu, en een vonk heb ik ook nog niet. ben wel van motronic 4.1 overgestapt naar motronic 1.5.2
en wanneer ik hem uitlees dmv de knipperdiagnose zou er toch ook geen storing zijn19 juli 2010 om 11:01 #17692223krukas sensor nakijken / vervangen
19 juli 2010 om 11:09 #17692224idd, ook het eerste wat nu in mij opkomt.
10 augustus 2010 om 19:43 #17692225nu snap ik er nx meer van heb samen met CORSA2L16VALVE alles overlopen, alles is juist aangestuurd en toch heb ik nog steeds geen vonk en de injectoren gaan ook nog niet open.
we hebben de BDP sensor en bobine vervangen gehad maar nog nx, de pomp begint wel te lopen van zodra ik start
CORSA2L16VALVE nogmaals bedankt om me te komen helpen ook al is het zonder resultaat
10 augustus 2010 om 19:52 #17692226Wel de zwarte draad aangesloten op de draadboom ?
10 augustus 2010 om 20:12 #17692227Meet eens de weerstand over de stappenmotor…:hmmz
En inderdaad de geschakelde +, errug belangrijk!!:vertag
10 augustus 2010 om 21:19 #17692228heeft i allemaal
zat enkel 1 kabel verkeerd op de relais
de rest allmaal gemeten
computer krijgt al zijn massa’s
een + van contact en + rechtstreeks zoals bedradingsschema voorschrijft (hij heeft alles liggen van schema’s. was wel handig)
Alles is nagemeten en doorgemeten van de computer qua stroom en massa’sde relais klikt netjes 2 keer
Er is maar 1ding wat maar fout meer zit, en dat is dat hij zijn regelbare brandstofdrukregelaar voor de feulrail heeft geplaatst en deze moet na de feulrail komen
ik kan maar 1ding meer bedenken en dat is de draadboom
12 augustus 2010 om 18:11 #17692229en heb dus vandaag elke kabel doorgemeten en heb er niet 1 gevonden waar een kabelbreuk in zit,
dus alles is 100 % in orde.ben ten einde raad, misschien toch maar even sparen voor een motormanegment systeem waar
CORSA2L16VALVE het over had, want zo blijf ik geld uit geven aan kabelbomen en ecu s.@ CORSA2L16VALVE had dat even gezegd dat ge da handig vond, had ik u de cdtjes effe geschreven,
was een kleine moeite, gij zijt ook tot hier gekomen, dus ben ik u wat tegoed, moet ik ze komen brengen zeg ma12 augustus 2010 om 18:17 #17692230origineel gepost door Vinci
Meet eens de weerstand over de stappenmotor…:hmmzEn inderdaad de geschakelde +, errug belangrijk!!:vertag
stappenmotor, dat is toch de luchtregeling klep of zie ik dat fout? dit is het enige onderdeel wat ik nog niet vervangen heb, en de gaskleppositiesensor ook ja
15 augustus 2010 om 20:13 #17692231nu was ik aan het denken, kan ik het probleem niet achterhalen door de storingcode’s uit te lezen doormiddel
van de zelf diagnose met knipper code?of moet de motor daar eerst voor gedraait hebben? als de ecu de spanningen heeft die hij nodig heeft,
kan die mij toch zeggen of de spanning ergens hoog of laag is.of zie ik dit toch verkeerd? is dit te mooi om waar te zijn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.