geen vonk of benzine

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) geen vonk of benzine

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222872
    lil gangsta
      Lid sinds:
      14 May 2005

      na uren alles te testen en alle kabels doorgemeten te hebben wil mn brandstofpomp maar niet werken, heb al 3 relais geprobeert maar nx, enkel als ik bij de stekker 2 en 4 overbrug draait de pomp continu, en een vonk heb ik ook nog niet. ben wel van motronic 4.1 overgestapt naar motronic 1.5.2
      en wanneer ik hem uitlees dmv de knipperdiagnose zou er toch ook geen storing zijn

      #17692223
      modfreak
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        krukas sensor nakijken / vervangen

        #17692224
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          idd, ook het eerste wat nu in mij opkomt.

          #17692225
          lil gangsta
            Lid sinds:
            14 May 2005

            nu snap ik er nx meer van heb samen met CORSA2L16VALVE alles overlopen, alles is juist aangestuurd en toch heb ik nog steeds geen vonk en de injectoren gaan ook nog niet open.

            we hebben de BDP sensor en bobine vervangen gehad maar nog nx, de pomp begint wel te lopen van zodra ik start

            CORSA2L16VALVE nogmaals bedankt om me te komen helpen ook al is het zonder resultaat

            #17692226
            freek corsa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 December 2004

              Wel de zwarte draad aangesloten op de draadboom ?

              #17692227
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Meet eens de weerstand over de stappenmotor…:hmmz

                En inderdaad de geschakelde +, errug belangrijk!!:vertag

                #17692228
                CORSA2L16VALVE
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  heeft i allemaal

                  zat enkel 1 kabel verkeerd op de relais

                  de rest allmaal gemeten

                  computer krijgt al zijn massa’s
                  een + van contact en + rechtstreeks zoals bedradingsschema voorschrijft (hij heeft alles liggen van schema’s. was wel handig)
                  Alles is nagemeten en doorgemeten van de computer qua stroom en massa’s

                  de relais klikt netjes 2 keer

                  Er is maar 1ding wat maar fout meer zit, en dat is dat hij zijn regelbare brandstofdrukregelaar voor de feulrail heeft geplaatst en deze moet na de feulrail komen

                  ik kan maar 1ding meer bedenken en dat is de draadboom

                  #17692229
                  lil gangsta
                    Lid sinds:
                    14 May 2005

                    en heb dus vandaag elke kabel doorgemeten en heb er niet 1 gevonden waar een kabelbreuk in zit,
                    dus alles is 100 % in orde.

                    ben ten einde raad, misschien toch maar even sparen voor een motormanegment systeem waar
                    CORSA2L16VALVE het over had, want zo blijf ik geld uit geven aan kabelbomen en ecu s.

                    @ CORSA2L16VALVE had dat even gezegd dat ge da handig vond, had ik u de cdtjes effe geschreven,
                    was een kleine moeite, gij zijt ook tot hier gekomen, dus ben ik u wat tegoed, moet ik ze komen brengen zeg ma

                    #17692230
                    lil gangsta
                      Lid sinds:
                      14 May 2005

                      origineel gepost door Vinci
                      Meet eens de weerstand over de stappenmotor…:hmmz

                      En inderdaad de geschakelde +, errug belangrijk!!:vertag

                      stappenmotor, dat is toch de luchtregeling klep of zie ik dat fout? dit is het enige onderdeel wat ik nog niet vervangen heb, en de gaskleppositiesensor ook ja

                      #17692231
                      lil gangsta
                        Lid sinds:
                        14 May 2005

                        nu was ik aan het denken, kan ik het probleem niet achterhalen door de storingcode’s uit te lezen doormiddel
                        van de zelf diagnose met knipper code?

                        of moet de motor daar eerst voor gedraait hebben? als de ecu de spanningen heeft die hij nodig heeft,
                        kan die mij toch zeggen of de spanning ergens hoog of laag is.

                        of zie ik dit toch verkeerd? is dit te mooi om waar te zijn

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.