Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › geen vonk, na monteren cabs, ipv injectie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2013 om 20:37 #17261272
Johw,
Had ff een vraagje over de ontsteking,
Reed eerst met injectie systeem van een 2.0e, en nu over gegaan naar 48 webers.
Branstof opvoerpompje deed het ook al niet, maar wel opgelost.
Nu bezig met de ontsteking, geen vonk.
Het is een elektronische ontstekings verdeler,
Op 1 pool staat wel continu spanning op, maar volgens mij moet ie ook nog een stuurtstroompje hebben van het contact slot!
Is dat zo?
Dus links en rechts,van de kabel van de bobine naar de verdeler.
Linker is een klein pinnetje, met een haakse connector er op.
De rechter een dubbel amp mannelijke stekker.Alvast bedankt,
Fotos volgen, maar klote foto bucket :swear
16 oktober 2013 om 20:46 #18180248Oke, heb al gevonden dat de pin voor de toerenteller is,
En de andere achter het contact slot,
Dus wel stroom, op de bobine, hmm, kan het iets te maken hebben met de computer?Zit er nog wel in, maar de stekkers van de inlaat, gasklephuis enz enz, liggen er nog af,
Is lopend weg gezet, betwijfel dat er iets met de bobine op verdeler is16 oktober 2013 om 20:52 #18180249Ik weet niet of het een geregelde Ontsteking betrof, en ofdat zomaar kan gaan werken.
Bobine heeft een MIN, en een PLUS nodig.
de PLUS zal van he Contact af komen, de MIN vanaf de Carroserie, de MIN word ook gebruikt door de toerenteller.
Willem
17 oktober 2013 om 07:17 #18180250Had je al elektronische ontstekeing of zaten er nog punten in? Anders zou de weerstandsdraad er nog tussen kunnen zitten
17 oktober 2013 om 08:52 #18180251Had eerst met contactpunten cuupi, nu elektronische met een plate meerpolige stekker boven op, en een 3 polige na de verdeler. Ivm. Maximaal toerental.
Heeft er altijd op gelopen, tot nu toe,
Waar moet die weerstand zitten dan? Of kun je de computer overbruggen? ?
Gr.m17 oktober 2013 om 08:52 #18180252Had eerst met contactpunten cuupi, nu elektronische met een plate meerpolige stekker boven op, en een 3 polige na de verdeler. Ivm. Maximaal toerental.
Heeft er altijd op gelopen, tot nu toe,
Waar moet die weerstand zitten dan? Of kun je de computer overbruggen? ?
Gr.m17 oktober 2013 om 11:54 #18180253Die weerstandsdraad zit in de plus die naar de bobine gaat maar ik weet niet precies meer waar was een draad met doorzichtige isolatie anders moet je even een plus draad rechtstreeks vanaf je accu proberen om dit te testen
18 oktober 2013 om 03:29 #18180254Oke, bedankt cuupi,
Morge weer ff proberen!
:thumb18 oktober 2013 om 04:52 #18180255als de wagen op deze setup gelopen heeft,
en op de zwarte draad t.o.v. massa 12volt staat,
meet eens de spanning tijdens starten? dan zakt deze naar.??
ik verwacht geen problemen in je voedingsdraad naar de ontsteking toe,
(de zogeheten weerstandsdraad)
vanaf de bobine gaat er een groene draad naar de toerenteller, en je regelunit.
is deze nog wel aangesloten ?t stukje electronica wat bij je ontsteking hoort, deze heeft nog wel een duidelijke massa?
29 oktober 2013 om 15:03 #18180256Gevonden, zat een kabeltje los van een schoentje, puff!
Allemaal bedank voor de reacties, top!
Binnen kort maar op de testbank, kijken wat ie doet!
Gr M. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.