Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Geen vonk na inbouw motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 februari 2013 om 14:07 #17255564
Zoals de titel al aangeeft heb ik een andere motor ingebouwd 2.0 8v (x20se) echter in de how to’s word gesproken over een groene draad welke uit de bestaande kabelboom van de auto moet komen (rekord E1 2.0s) welke op de kabelboom bij de computer aangesloten dient te worden. Echter deze draad kan ik mijn bestaande kabelboom nergens vinden, de enigste groene leidt naar de ruitenwissers. Een toerenteller heb ik (nog) niet dus zo kan ik hem ook niet traceren.
Aangezien het om een motor gaat met electronische ontsteking is de bobine komen te vervallen.Kan iemand aangeven welke draden essentieel zijn om de motor (vonk + injectoren) te laten draaien, tevens waar deze draden te vinden zijn of vandaag gehaald kunnen worden (of wat ze geven, continue stroom, geschakelde etc).
Uiteraard zitten de computers aangesloten.Als er iemand de benodigde informatie heeft……..
Tevens zou ik graag het electrische schema tbv deze motor willen hebben zoals deze in een omega B zat…..Alvast bedankt
21 februari 2013 om 20:07 #18109808Klinkt als of je een OHC motor ingebouwd hebt, geen CIH.
21 februari 2013 om 20:20 #18109809Op de computer staat x20se, deze komt uit een omega uit 1996.
Maargoed, kan je me uitleggen hoe deze aangesloten dient te worden?
In theorie zou je de motor zelf alleen op de motorkabelboom tesamen met computer te kunnen laten draaien als je hem voorziet van stroom?…….
Welke draden dien je te trekken om dit te bereiken?, ik heb nu twee kabelbomen naast elkaar liggen…….Alvast bedankt,
Peter
22 februari 2013 om 06:44 #18109810X20SE is idd een OHC motor.
Om deze aan te sluiten, zul je het elektrisch schema ervan moeten hebben om te weten welke draden je moet hebben.
Het groene kabeltje verhaal, heeft betrekking op de CIH motoren met LE-Jetronic. Jouw motor draait op Motronic, een compleet ander systeem.
Met andere woorden, nee, zonder schema kan ik je niet helpen :(
22 februari 2013 om 07:49 #18109811Kan iemand me dan helpen aan deze schema’s of de benodigde informatie.
Een motor welke alleen maar mooi ligt te wezen in het motorruim is ook nix.Alvast bedankt,
Peter
22 februari 2013 om 09:51 #18109812kun je hier iets mee?
http://www.vectra16v.com/slp/slp_omega_b_mj94.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Van wat ik zo 1-2-3 kan opmaken:
Rood: constante + (accu0
zwart: geschakelde plus (contact)
blauw/rood: brandstofpomp
bruin: massa
zwart/rood: startmotorWaar je wel even rekening moet houden.
Het kan zijn dat de zwarte draad die voorheen naar je bobine liep, 9V afgeeft (ivm mogelijk contactpuntjes in de oude motor)
Als je deze draad gebruikt, zul je een nieuwe draad voor contact moeten trekken.24 februari 2013 om 09:29 #18109813Toppie,
Hier kan ik wel wat mee, gaan we eens kijken of we de juiste draden aan elkaar kunnen knopen.
Ik laat het je weten….Gr Peter
26 februari 2013 om 17:29 #18109814Op de site van van corsa-novatuning staat wel een overzicht van alle kleuren bij opel motorkabelbomen.
27 februari 2013 om 21:45 #18109815Na vandaag weer ermee bezig te zijn geweest gebeurt er nog steeds niks.
Ik heb de rode + zwarte draden (van de stekker nabij de computer) van stroom voorzien en de bruine van min (direct aan een losse accu). Hierop krijg ik nog geen vonk.
Misschien een domme vraag maar om eea te begrijpen, een bougie geeft geen stroom als hij in het contact staat (toch?), wat maakt het verschil dat ie wel vonk maakt? Waardoor wordt hij geprikkeld?
Staat er wel continue stroom op de ontsteking? Er komen drie contacten uit bij de stekker naar de verdeelkap, staat hier altijd stroom op?, zo ja, op welke zou er stroom komen.
Ik heb de verdeelkap van zijn orginele plaats gehaald waar hij tegen de motor gebout zit, maakt dit nog iets uit? Heb al de boutgaten verbonden met het blok voor als dit misschien een min zou zijn (je probeert alles uit te sluiten…)
ik heb een omega kabelboom aangesloten op de ronde stekkers welke normaliter stroom en info doorgeven naar het interieur, tevens heb ik de cockpit aangesloten, nu blijft het motorstoringslampje knipperen……., heeft dit ermee te maken dat ik de draden van de sensors (oliedruk, koeltemperatuur) nog niet heb aangesloten?
De motor moet tevens op G3 lopen, is hier misschien iets onderbroken (al lijkt dit me sterk want dit heeft met de brandstoftoevoer te maken en de vonk heeft ie evengoed nodig), tevens heb ik de brandstofpomp/ gasinstallatie nog niet aangesloten.
Wat zie ik over het hoofd?
28 februari 2013 om 09:06 #18109816knipperend MM lampje betekend dat die in startonderbreker stand staat en zal idd niet vonken of voor brandstof zorgen
heb je de sleutel + transponderring en kabelboom ook van de donor omega?
zonee dan moet je zoeken naar een ECU + transponder en ring die bij elkaar horentevens hoort je topic thuis in t C20NE/SEH topic ( zelfde bouwvorm qua motor )
8 maart 2013 om 08:57 #18109817Het blijkt inderdaad met de bijbehorende sleutel en transponderring opgelosd te zijn. Ik heb nu een mooie vonk maar vallen gelijk weer in de volgende uitdaging……, geen brandstof: zowel de benzineinjectoren als de lpg injectoren blijven dicht. De brandstofpomp wordt middels een apart getrokken stroomdraad gevoed.
Nu lees ik overal dat er relais dienen te schakelen om de injectoren te voorzien van stroom maar welke relais zijn dat precies en worden deze gewoon geopend middels geschakelde stroom (op welke draad?) of denk ik dan weer te makkelijk.Ik realiseer me steeds meer dat ik terug verlang naar de blokken zonder al te veel (onzin) electronica…..
Heeft er nog iemand suggesties….
Thanks
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.