geen vonk

Forumindex Forums Modellen Corsa geen vonk

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235946
    asjemenau
      Lid sinds:
      1 September 2011

      Hallo heren hier . Ik zit met een probleem , ik heb verleden week de koppakking van mijn Corsa b 1.2 swing (bj 1995) vervangen , alles is weer aangesloten zoals het hoort , maar nu heb ik geen vonk meer van de bobine en de brandstofpomp werkt ook niet . volgens de man van de ANWB kunnen het 2 oorzaken zijn . de krukassensor of het aansturings-nogiets , maar dit vind ik gek want ik heb de auto rijdend weggezet en ben toen gaan demonteren ,zoiets kan toch niet van het een op andere moment stuk zijn want de auto starte altijd zonder problemen , kan het iets anders zijn (een niet op tijd staande distributie bv ) , wordt er beetje gek van ben al 2 dagen bezig geweest .

      bvd Johan

      #17859411
      Richard-racing
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 January 2009

        dag Johan,

        Als de computer geen krukas signaal ziet zal de brandstofpomp ook niet aangestuurd worden dus ik denk dat het krukas signaal het probleem is.
        Ook kan het zijn dat je een spannings probleem of massa probleem heb toch niet ergens een massadraadje vergeten ?
        Volgens mij zitten er op de cilinderkop twee massadraden.

        Succes

        #17859412
        asjemenau
          Lid sinds:
          1 September 2011

          Richard bedankt voor de informatie .maar nog ff een vraagje, als de krukassensor stuk is wordt de bobine dan ook niet aangestuurd , en allebei de massadraden zijn aangesloten (het zijn er zelfs 4 ) het enigste wat er nog aan de hand kan zijn is een draadbreuk misschien , heb vandaag vanwege het klote weer niets gedaan ,.

          vriendelijke groet Johan

          #17859413
          Richard-racing
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 January 2009

            Dag Johan,
            Dat klopt wat je zegt , als de krukassensor stuk is ziet de motorcomputer ( ecu ) niet dat de motor ronddraaid en zal dus ook niet het brandstofpomp relais en ontsteking aansturen.

            richard

            #17859414
            Esox Lucius
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2011

              Kijk eens naar de stekker die op je ontstekingsverdeler zit, kan groen zijn door oxidatie (stekkertjes).
              Als dit goed is zal waarschijnlijk je verdeler zelf defect zijn,hier komt namelijk je signaal voor de vonk opbouw vandaan.

              PS Evt laten uitlezen wat voor foutcode erin zit.

              Succes Dennis

              #17859415
              asjemenau
                Lid sinds:
                1 September 2011

                Richard en Dennis allebei bedankt voor de informatie , ga alles weer nakijken maar blijf het toch vreemd vinden dat de auto opeens niet meer start want ik heb hem toch rijdend neergezet en had OOK met de lekke pakking geen startproblemen

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.