Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Geen vermogen op snelweg
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 augustus 2023om 16:40 door Gerrit Koornneef.
-
AuteurBerichten
-
30 december 2018 om 18:02 #18362748
Onlangs gaf mijn Opel Corsa B uit 1999 storing en verlies van vermogen bij +/- 4000 toeren. Het motormanagementlampje ging branden, gas los, en het was weer klaar. Gister de bougies vervangen en hierdoor loopt hij beter en heeft het probleem niet meer bij lage snelheid en trek ik de motor makkelijk door tot 5000 toeren, maar op de snelweg gaat het lampje weer branden bij 120 km/u en geen vermogen meer. Soms stottert/hapert de motor ook bij het wegrijden in de 1e en 2e versnelling, maar na een stukje rijden is er geen probleem meer.
Heeft iemand een idee waar het aan ligt?
30 december 2018 om 19:20 #18362749Hoi, misschien opzoeken welk blok j in j Corsa b hebt liggen n dan daarmee het forum afzoeken. Ik ben zo n hoop wijzer geworden.
Ik kreeg deze link, kan je zoeken naar personen die je auto kunnen uitlezen, met een beetje mazzel kom j zo op het juiste spoor van j problemen.
Heb je ook n x10xe x12xe?dan dit lezen..
Succes.
4 januari 2019 om 09:47 #18362849Luchtmassameter defect als je een 1.2 16v heb(zie je heb 1999 corsa dus die kans is groot), zijn precies de klachten als deze stuk gaat. Soms erg inhouden bij optrekken verkeerslicht, en rond de 4000 toeren inhouden.
4 januari 2019 om 11:43 #18362854Olav en Richard bedankt. Het was inderdaad de lmm. schoongemaakt met remreiniger en gelijk het gasklephuis schoongemaakt. Motor loopt weer perfect.
4 januari 2019 om 15:51 #18362865Dikke kans dat die dan toch n keer aan vervanging toe is, bekijk het luchtfilter ook eens n als ik het allemaal n beetje begrijp kan de vervuiling ook komen door de egr die gassen terug doet, schijn j te kunnen afdoppen oid.
Heb zelf mijn defecte llm nog een keer schoon gemaakt, dit keer niet met contactspray maar met remmenreiniger n hij start weer normaal, blijf wel n onrustige motor houden tot deze warm is. Maar het storingslampje is voorlopig uit.
14 januari 2019 om 02:06 #18363098Top dat het gelukt is alleen heb k geleerd dat je de gevoelige lmm beste met lmm reiniger kunt schoonmaken gezien deze geen residu achterlaat zoals agressieve remmenreiniger
29 augustus 2023 om 16:40 #18544767Hallo allemaal
Bovenstaande lijkt op management meter.Ons Opeltje Corsa B 1999 automaat 1.2 had vorig jaar ook die klachten
Nu heeft de automaat kuren. Bij geen gebruik van automaat, draait het motortje prima: bij gebruik van automaat , daalt het motorvermogen erg. Dus dit keer de automaat waarbij GEEN lampje op dashboard gaat branden. Lmm(lucht massa meter) vervangen, bougies, luchtfilter, maar lijkt er op dat er elektronisch iets niet samenwerkt tussen blok en automaat, automaat lijkt boosdoener. Selector van automaat vervangen ? , Zo ja,waar zit deze bij dit opeltje ? Automaat maakt ook zoemend geluid . Automaat Olie verversen na 100.000 km ? Heb vakantie en wil nog paar dagen weg deze week. Wie kan mij helpen alsublieft ? Groet Gerrit uit Delft
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.