goededag mede forum leden,
ik heb een manta b met een 2.0 e erin.
nu heb ik geen stroom op de injectiepomp.
ik heb de computer en het brandstofrelais al vervangen zobnder resultaat.
weet iemand waar ik moet zoeken naar het probleem.
alvast bedankt voor je reactie.
ik zit met hetzelfde (L jetronic), en ik vermoed dat de luchtmassameter stuk is. Ik krijg namelijk geen stroom op het relais vanaf de lmm. Als je de luchtklep beweegt dan hoort de brandstofpomp toch te gaan draaien?
Overbrug het relais met een draadje of neem 12V vanaf de accu en zet dat op draad die naar je pomp gaat,als de pomp het dan doet zit de fout in je injectie bedrading..Moeilijk te zeggen vanaf hier wat de fout kan zijn.
Bij L-jetronic zou ik de oorzaak in de lmm zoeken. Zwarte deksel eraf wippen, en de pootjes helemaal links dichter bij mekaar buigen, dan zou de pomp moeten lopen. De klep drukt deze in de rust stand namelijk uit mekaar.
Bij LE-jetronic zou ik het probleem in de zekering kast zoeken. Daar willen de pootjes nog wel eens insmelten, een nieuwe zekering doet dan wonderen (zekering nr 7 bij een GSI, nr 11 bij een B1)
@kaneelschep:
gewoon een kabeltje vanuit de 3de zekering naar de 7de (of 11de bij L-jetronic).
Dan hoor je je pomp draaien.
Als je stuurrelais (pomprelais) het laat afweten of zoals hierboven de lmm kan je je zo depanneren.