Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Geen stroom naar versterker
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 juni 2018om 13:03 door DannyvD.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2018 om 10:26 #18356244
Waar zijn die audiofielen hier ? ?
Gisteren heb ik een versterker + woofer aangesloten in mn Astra H GTC, maar de versterker gaat niet aan om één of andere reden. Het kon misschien aan de versterker liggen, maar toen ik een andere aangesloten had, werkte het ook niet.
Een kennis van mij heeft een high-low convertor achter de radio aangesloten (omdat ikzelf daar geen ervaring in had) en het signaal van de achterste speakers wordt zo omgevormd naar RCA uitgangen. De high-low converter werkt goed (afgaande op het lampje die brand als het contact aangaat en uitgaat als het contact af staat).
Van daaruit de signaalkabels en remotekabel naar achteren getrokken. De stroomkabel van de accu (met 30A zekering ertussen) ligt de andere kant van de wagen. Massa is aangesloten op de metalen steunen van de achterbank die op het chassis zijn gemonteerd. (wel eerst wat afgeschuurd voor beter contact). En dan gewoon de audiokabel van de versterker naar de subwoofer.
Maar om één of andere reden gaat de versterker dus niet aan.
Aansluiting batterij:
Aansluitingen versterker:
Aansluiting massapunt thv gordel
21 mei 2018 om 13:33 #18356248Even meten op de contactpunten van de versterker.
Heb je daar 12 volt?
Of even een 12v lampje over de plus en min van de versterker aansluiten.Krijgt je remote wel een signaal?
22 mei 2018 om 12:27 #18356283Staat er wel spanning op de remote draad.
26 mei 2018 om 10:21 #18356472Deze namiddag werk ik verder en test ik of de remote stroom krijgt. Er werd me ook aangeraden om de min, de aansluiting op de massa, op een ankerpunt van de achterbank aan te sluiten. Dit ga ik ook even testen of dit het probleem oplost.
Later meer!
3 juni 2018 om 21:48 #18356773Uiteindelijk heb ik me gisteren een nieuwe radio gehaald. Een Pioneer Avic f940bt. Ik heb de originele bekabeling opnieuw gelegd. Maar..
Vraag 1: Ik vroeg me af hoe de remote moet worden aangesloten? Neem ik die blauwe rechtstreeks van de originele kabelboom en zo bijeenvlechten?
Vraag 2: De kabel met witte stekker (3 pinnetjes) is losgekomen bij het proberen naar achter duwen van de bekabeling, in principe moet die ergens aangesloten zijn aan de connector tussen radio en kabelboom. Maar ik kan die nergens vinden, een aansluiting waar deze past.
De radio heeft gewerkt, maar bij de laatste poging om de radio helemaal in het dashboard te krijgen, viel deze uit. Ik dacht dat het losse witte stekkertje het enige wat mogelijk de oorzaak kon zijn. Zou het kunnen dat die aansluiting in het zwarte gat is gevallen?
4 juni 2018 om 13:03 #18356811Blauw /wit uit he radio is voor de remote.
Dient aangesloten te worden op dat dunne kabeltje wat tussen je tulpkabels zit.Wat heb je er allemaal toch bij tussen zitten???
Witte stekker weet ik niet.
Alle zekeringen nog heel? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.