Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Geen stroom meer Opel Corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2015 om 16:25 #18291984
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Zodra je je auto start, gaan de lampjes dan zwakker branden? Zo ja dan is die leeg
30 juli 2015 om 16:54 #18291985Nee lampjes worden niet zwakker, gewoon ff wachten, dan hopen dat hij start.
Dagdeel hij. Ook 2 dagen.Om te beginnen 3 weken geleden starte hij opeens niet meer,( ff duwen en kon naar mijn werk)
Daar uitgeschakeld tot 7.00 uur.
Wilde starten…nee hoor…..maar ff duwen
Om 22 .00 weer niet starten…weer duwen….zelfde als dag ervoor.Andere accu gehaald…na 3 dagen ….doe het lekker zelf maar….relais starter was stuk…
Die vervangen….2 dagen later….doe t lekker zelf maar…..alleen toen we tegen de startmotor tikte deed hij het…..dus dat ding vervangen…..NU 2 DAGEN LATER HELEMAAL NIKS ….BEHALVE VERLICHTING EN RADIO DIE HET NOG DOEN.IEMAND ENIG IDEE.
30 juli 2015 om 17:01 #18291986Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ik zou bijna zeggen dat er ergens een (hoofd)zekering doorgebrand is…
30 juli 2015 om 17:16 #18291987Oké kan maar voor ik de zekeringen er allemaal 1 voor 1 uithaal, WELKE KLEUR HEEFT DIE ZEKERING?
Rood geel blauw wit groen? Enig idee ook waar die zekering kast zit?31 juli 2015 om 20:41 #18291988Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Voor dat je alle zekeringen eruit gaat trekken en niet meer weet waar ze horen zou ik als ik jou was iemand anders er naar laten kijken, met meten weet je waar het zit ,dat klopt, maar dan is t nog niet opgelost…
31 juli 2015 om 20:47 #18291989@MarkVectra93 wrote:
Voor dat je alle zekeringen eruit gaat trekken en niet meer weet waar ze horen zou ik als ik jou was iemand anders er naar laten kijken, met meten weet je waar het zit ,dat klopt, maar dan is t nog niet opgelost…
daar heb je een punt.. een zekering gaat niet stuk zonder reden… ( los van leeftijd)
31 juli 2015 om 20:59 #18291990Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Het kan in een enkel geval zijn dat een zekering oud wordt(had ik ook in m’n Vectra,maar is 10 jaar ouder…), wat ook misschien nog zou kunnen is het elektrisch gedeelte van het contactslot, maar nogmaals in jou geval en misschien wil je dat niet horen en totaal niet kwaad bedoelt maar om je van ellende te besparen, zou ik er iemand anders naar laten kijken….
31 juli 2015 om 22:01 #18291991maarja niemand had de dynamo genoemd .. de massa wel.. maar er is nog niet naar gekeken.. misschien handig om te weten of je dynamo voldoende bij laat.. en of je massa kabels goed contact met het chassis en de accu hebben
31 juli 2015 om 22:09 #18291992Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@bart-gsi wrote:
misschien handig om te weten of je dynamo voldoende bij laat..
om dat na te meten heb je toch duurdere apparatuur nodig…en volgens het verhaal is de accu nog goed/vol…dan zou ik denken dat de dynamo t ook nog doet….maarja daar komt het weer, meten is weten
31 juli 2015 om 22:15 #18291993@MarkVectra93 wrote:
@bart-gsi wrote:
misschien handig om te weten of je dynamo voldoende bij laat..
om dat na te meten heb je toch duurdere apparatuur nodig…en volgens het verhaal is de accu nog goed/vol…dan zou ik denken dat de dynamo t ook nog doet….maarja daar komt het weer, meten is weten
nouja hij/zij zegt dat de accu na 2 dagen leeg is… en dat de auto dan niks meer doet… dus ja dan lijkt het mij dat die niet voldoende bij geladen wordt.. of dat er een breuk in de massa zit ( of slecht contact) en dat de lading niet bij de accu terecht komt..
om je dynamo door te maken heb je alleen een multimeter nodig en moet je weten hoeveel volt er van je dynamo naar je accu gaat.. dat zou 14 volt maximaal moeten zijn..31 juli 2015 om 23:34 #18291994Laadspanning moet tussen de 13.8-14.4V liggen, accu spanning mag tijdens het starten ook niet onder de 10.5V komen, als de laadspanning niet voldoende is op de accu de spanning achter op de dynamo meten, als de spanning dan wel goed is heb je een massa probleem.
Lekstroom meten met een goede meter die minimaal 10A gezekerd is, lekstroom moet ongeveer 0.03A zijn(meten met alle deuren dicht, en op slot)
Is de lekstroom hoger zul je één voor één zekeringen moeten gaan trekken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.