Geen stroom meer Opel Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Geen stroom meer Opel Corsa

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18291984
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Zodra je je auto start, gaan de lampjes dan zwakker branden? Zo ja dan is die leeg

      #18291985
      Anita Vink
        Lid sinds:
        30 July 2015

        Nee lampjes worden niet zwakker, gewoon ff wachten, dan hopen dat hij start.
        Dagdeel hij. Ook 2 dagen.

        Om te beginnen 3 weken geleden starte hij opeens niet meer,( ff duwen en kon naar mijn werk)
        Daar uitgeschakeld tot 7.00 uur.
        Wilde starten…nee hoor…..maar ff duwen
        Om 22 .00 weer niet starten…weer duwen….zelfde als dag ervoor.

        Andere accu gehaald…na 3 dagen ….doe het lekker zelf maar….relais starter was stuk…
        Die vervangen….2 dagen later….doe t lekker zelf maar…..alleen toen we tegen de startmotor tikte deed hij het…..dus dat ding vervangen…..NU 2 DAGEN LATER HELEMAAL NIKS ….BEHALVE VERLICHTING EN RADIO DIE HET NOG DOEN.

        IEMAND ENIG IDEE.

        #18291986
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik zou bijna zeggen dat er ergens een (hoofd)zekering doorgebrand is…

          #18291987
          Anita Vink
            Lid sinds:
            30 July 2015

            Oké kan maar voor ik de zekeringen er allemaal 1 voor 1 uithaal, WELKE KLEUR HEEFT DIE ZEKERING?
            Rood geel blauw wit groen? Enig idee ook waar die zekering kast zit?

            #18291988
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Voor dat je alle zekeringen eruit gaat trekken en niet meer weet waar ze horen zou ik als ik jou was iemand anders er naar laten kijken, met meten weet je waar het zit ,dat klopt, maar dan is t nog niet opgelost…

              #18291989
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                @MarkVectra93 wrote:

                Voor dat je alle zekeringen eruit gaat trekken en niet meer weet waar ze horen zou ik als ik jou was iemand anders er naar laten kijken, met meten weet je waar het zit ,dat klopt, maar dan is t nog niet opgelost…

                daar heb je een punt.. een zekering gaat niet stuk zonder reden… ( los van leeftijd)

                #18291990
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Het kan in een enkel geval zijn dat een zekering oud wordt(had ik ook in m’n Vectra,maar is 10 jaar ouder…), wat ook misschien nog zou kunnen is het elektrisch gedeelte van het contactslot, maar nogmaals in jou geval en misschien wil je dat niet horen en totaal niet kwaad bedoelt maar om je van ellende te besparen, zou ik er iemand anders naar laten kijken….

                  #18291991
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    maarja niemand had de dynamo genoemd .. de massa wel.. maar er is nog niet naar gekeken.. misschien handig om te weten of je dynamo voldoende bij laat.. en of je massa kabels goed contact met het chassis en de accu hebben

                    #18291992
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      @bart-gsi wrote:

                      misschien handig om te weten of je dynamo voldoende bij laat..

                      om dat na te meten heb je toch duurdere apparatuur nodig…en volgens het verhaal is de accu nog goed/vol…dan zou ik denken dat de dynamo t ook nog doet….maarja daar komt het weer, meten is weten

                      #18291993
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        @MarkVectra93 wrote:

                        @bart-gsi wrote:

                        misschien handig om te weten of je dynamo voldoende bij laat..

                        om dat na te meten heb je toch duurdere apparatuur nodig…en volgens het verhaal is de accu nog goed/vol…dan zou ik denken dat de dynamo t ook nog doet….maarja daar komt het weer, meten is weten

                        nouja hij/zij zegt dat de accu na 2 dagen leeg is… en dat de auto dan niks meer doet… dus ja dan lijkt het mij dat die niet voldoende bij geladen wordt.. of dat er een breuk in de massa zit ( of slecht contact) en dat de lading niet bij de accu terecht komt..
                        om je dynamo door te maken heb je alleen een multimeter nodig en moet je weten hoeveel volt er van je dynamo naar je accu gaat.. dat zou 14 volt maximaal moeten zijn..

                        #18291994
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          Laadspanning moet tussen de 13.8-14.4V liggen, accu spanning mag tijdens het starten ook niet onder de 10.5V komen, als de laadspanning niet voldoende is op de accu de spanning achter op de dynamo meten, als de spanning dan wel goed is heb je een massa probleem.

                          Lekstroom meten met een goede meter die minimaal 10A gezekerd is, lekstroom moet ongeveer 0.03A zijn(meten met alle deuren dicht, en op slot)

                          Is de lekstroom hoger zul je één voor één zekeringen moeten gaan trekken.

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.