Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Geen stroom meer Opel Corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2015 om 09:24 #17272950
ik heb EEN Opel Corsa 1.7 TDI van 2003, en heb sinds kort Start Problemen.
Heb nieuwe accu erin gezet, relaisstarter vervangen, goede gereviseerde startmotor erin gezet, en na 2 dagen Corsa gewoon dood. Wil totaal niet meer starten.
Centrale deurvergrendeling en alarm is het ook niet.
WIE WEET IETS OM DIT OP TE LOSSEN?30 juli 2015 om 09:30 #18291962Accu leeggeraakt door een defect? Kan je starten met een andere accu?
30 juli 2015 om 09:38 #18291963Even meten op lekstroom anders?
30 juli 2015 om 09:51 #18291964Persoonlijk had ik er niet gelijk een andere startmotor in gezet als de accu leegloopt.
De makkelijkste methode om lekstroom te vinden is om een amperemeter (multimeter) tussen de minpool van de accu en accuklem te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Als de lekstroom dan wegvalt, dan weet je in welke hoek je het moet zoeken.
30 juli 2015 om 10:12 #18291965@SimpleFace wrote:
Accu leeggeraakt door een defect? Kan je starten met een andere accu?
Accu was gewoon op, wilde zelfs niet in mijn Atos starten.
Starten met andere accu helpt even, motor uitgezet weer geen stroom30 juli 2015 om 10:16 #18291966@TedMechanic wrote:
Persoonlijk had ik er niet gelijk een andere startmotor in gezet als de accu leegloopt.
De makkelijkste methode om lekstroom te vinden is om een amperemeter (multimeter) tussen de minpool van de accu en accuklem te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Als de lekstroom dan wegvalt, dan weet je in welke hoek je het moet zoeken.
We hebben de startmotor vervangen nadat we eerst de relaisstarter vervangen hadden, deze voelde je wel tikken, dus het moest tussen de relais en startmotor zitten.
Als we tegen de startmotor tikte dan starte hij wel, vandaar het vervangen van de startmotor.
Maar dat werkte 2 dagen zonder tikken..nu helemaal geen stroom.30 juli 2015 om 10:17 #18291967Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Meten is weten….
30 juli 2015 om 10:23 #18291968@MarkVectra93 wrote:
Meten is weten….
Wat is een ampèremeter? Heb daar geen verstand van. Check wel eens zekeringen van mijn Atos maar heb nog nooit een Opel gehad en heb daar dus geen verstand van
30 juli 2015 om 10:30 #18291969Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Dan zie ik nog 2 opties, vraag iemand hier op t forum, helaas kan ik je niet helpen omdat ik ook geen multimeter heb, of ga naar de garage…. er zijn mensen die jaren daarvoor op school zitten en het nog niet snappen….
30 juli 2015 om 10:41 #18291960@MarkVectra93 wrote:
Dan zie ik nog 2 opties, vraag iemand hier op t forum, helaas kan ik je niet helpen omdat ik ook geen multimeter heb, of ga naar de garage…. er zijn mensen die jaren daarvoor op school zitten en het nog niet snappen….
Thanx
30 juli 2015 om 10:42 #18291961Met de meeste multimeters kan je gewoon amperes meten en de bovenstaande testjes uitvoeren. Is geen rocket-science.
30 juli 2015 om 10:43 #18291970@Anita Vink wrote:
@MarkVectra93 wrote:
Meten is weten….
Wat is een ampèremeter? Heb daar geen verstand van. Check wel eens zekeringen van mijn Atos maar heb nog nooit een Opel gehad en heb daar dus geen verstand van
Je kan een multimeter gebruiken, die heeft een amperemeter stand. Daarna zet je hem op een meetbereik van 10A en dan zet je de multimeter in serie met je – pool van de accu. Kan je meteen aflezen wat je lekstroom is. Multimeter kost geen drol bij Gamma b.v en is altijd handig. Je kan het ook anders laten meten bij een garage.
b.v: https://www.gamma.nl/assortiment/elektra/meetapparatuur/c/elektra_meetapparatuur
30 juli 2015 om 10:54 #18291971Misschien een raar idee.. Maar zou de dynamo niet kapot zijn?? Als je een volle accu in je auto zet en na 2 dagen leeg is lijkt het het dat deze niet goed bij laad..
30 juli 2015 om 10:59 #18291972Zat ik ook aan te denken, maar werkt een auto wel goed zonder dynamo? 2 dagen is ook wel erg rap, ondanks geen dynamo?
30 juli 2015 om 11:05 #18291973Dan draaid je auto gewoon op je dynamo maar heeft je dynamo niet voldoende laadvermogen mee om je accu en accessoires te ondersteunen…
Als je de dynamo doormeet.. Deze moet maximaal 14 volt leveren.. Als hij rond de 11 a 12 volt zit is dit niet voldoende30 juli 2015 om 13:37 #18291974De dynamo is het enige wat niemand noemde. Heb de garage gebeld die de startmotor en accu en relais vervangen heeft, maar die hebben het niet over de dynamo, wel zeggen ze : ERGENS GEEN MASSA OF NIET VOLDOENDE MASSA.
WAT BETEKEND DAT NOU?
30 juli 2015 om 14:22 #18291975Dat er ergens in de draadboom in je auto geen goed contact is, waardoor je accu waarschijnlijk niet wordt opgeladen. Dus dan loopt ie na een tijdje vanzelf leeg.
Zou goed kunnen, ik ga er van uit dat ze de laadspanning en rustspanning gemeten hebben. Beetje garage heeft dit toch zo gevonden, als ze te lang hiermee bezig zijn, andere garage opzoeken.30 juli 2015 om 14:23 #18291976@Anita Vink wrote:
De dynamo is het enige wat niemand noemde. Heb de garage gebeld die de startmotor en accu en relais vervangen heeft, maar die hebben het niet over de dynamo, wel zeggen ze : ERGENS GEEN MASSA OF NIET VOLDOENDE MASSA.
WAT BETEKEND DAT NOU?
Nou dat de garage de auto wil onderzoeken wat de euvel is. ;)
30 juli 2015 om 15:02 #18291977Misschien dat er iemand in de omgeving is die kan helpen?
als een garage moet zoeken loopt het meestal in de papieren :vertag30 juli 2015 om 15:30 #18291978@Anita Vink wrote:
ik heb EEN Opel Corsa 1.7 TDI van 2003, en heb sinds kort Start Problemen.
Heb nieuwe accu erin gezet, relaisstarter vervangen, goede gereviseerde startmotor erin gezet, en na 2 dagen Corsa gewoon dood. Wil totaal niet meer starten.
Centrale deurvergrendeling en alarm is het ook niet.
WIE WEET IETS OM DIT OP TE LOSSEN?Ik kan helpen maar waar woon je?
30 juli 2015 om 15:51 #18291979Ik woon in Arnhem
30 juli 2015 om 15:53 #18291980@SimpleFace wrote:
Dat er ergens in de draadboom in je auto geen goed contact is, waardoor je accu waarschijnlijk niet wordt opgeladen. Dus dan loopt ie na een tijdje vanzelf leeg.
Zou goed kunnen, ik ga er van uit dat ze de laadspanning en rustspanning gemeten hebben. Beetje garage heeft dit toch zo gevonden, als ze te lang hiermee bezig zijn, andere garage opzoeken.Zitten er stekkers in die kabelboom?
30 juli 2015 om 15:59 #18291981@bart-gsi wrote:
Dan draaid je auto gewoon op je dynamo maar heeft je dynamo niet voldoende laadvermogen mee om je accu en accessoires te ondersteunen…
Als je de dynamo doormeet.. Deze moet maximaal 14 volt leveren.. Als hij rond de 11 a 12 volt zit is dit niet voldoendeHeb verlichting, radio werkt, acculampje brand, maar:
– de motor start niet
– je hoort de start relais ook niet klikken30 juli 2015 om 16:01 #18291982Je lampjes en radio verbruiken minder stroom dan een startmotor…
Laad je accu eens een nachtje op en kijk morgen als je je motor start en meet dan je dynamo als je motor draait…30 juli 2015 om 16:15 #18291983Accu is niet leeg,
Want dan branden er toch geen lampjes?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.