Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › geen spanning op stopcontact kar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2013 om 10:30 #17257191
hoi luitjes ik heb een vectra van 2003 en van het weekend hang ik voor het eerst een kar achter de wagen en :wtf geen verlichting zie ik wel de ledverlichting knipperen van links naar rechts .
heb even gemeten en krijg eigenlijk varierende spanning van +/- 2 tot 3 volt op de contactdoos , keek ik of de zekering nog goed was links achter en zag dat niet alle zekeringen aanwezig waren .
bij pos 12 hoor 20 amp zat niets dus ik steek daar 25 amp omdat in het boekje stond trekhaak :( nog steeds geen verlichting
kan iemand me zeggen wat er aan de hand is (hopelijk iets simpel )
19 april 2013 om 12:47 #18128060Heb je alle pinnen door kunnen meten of er iets van spanning op binnenkomt? Punt 2: is de massaverbinding fatsoenlijk? Zou niet de eerste keer zijn dat een stekkerdoos problemen geeft op de massalijn. :)
19 april 2013 om 12:50 #18128061Ik weet niet of jou auto ook met canbus werkt? Ik had een probleempje met mijn mistachterlicht. Ik kwam er achter dat canbus meet of er een lampje is. Als er geen lampje aangesloten is wordt er geen spanning op gezet. Met andere woorden, je kunt niet de spanning meten zonder een stekker ingeplugd.
19 april 2013 om 15:59 #18128062Ik heb 2 stekkers op mijn kar 1 = gewone verlichting en 1 is een nieuwe lichtbalk met led verlichting die gewone verlichting zie ik helemaal niets branden en die balk laat een denk ik een signaal zien wat op een storing duid ?
ik snap er geen snars vanwaar zit die canbus ding dan ? en hoe zie dat er uit
19 april 2013 om 16:11 #18128063Cannus is niet zomaar een ding maar is een naampje voor de communicatie tussen alle stuurapparaten in de auto.
Vroeger werd we verlichting vor de aanhanger afgetakt van de verlichting in de auto. Tegenwoordig zit er een stuurapparaat in die de verlichtig bediend. Wanneer dit stuurapparaat geen aanhanger detecteerd wordt er geen spanning op de connector gezet. Daarom kun je het niet zomaar met een multimeter doormeten. Waarom het niet precies werkt kan ik zo niet zeggen. Controleer in elk geval de pinnen en bussen van de connector even goed. Zodat het probleem niet een slecht contact is.19 april 2013 om 16:16 #18128064@R van Lune wrote:
Cannus is niet zomaar een ding maar is een naampje voor de communicatie tussen alle stuurapparaten in de auto.
Vroeger werd we verlichting vor de aanhanger afgetakt van de verlichting in de auto. Tegenwoordig zit er een stuurapparaat in die de verlichtig bediend. Wanneer dit stuurapparaat geen aanhanger detecteerd wordt er geen spanning op de connector gezet. Daarom kun je het niet zomaar met een multimeter doormeten. Waarom het niet precies werkt kan ik zo niet zeggen. Controleer in elk geval de pinnen en bussen van de connector even goed. Zodat het probleem niet een slecht contact is.dat heb ik gedaan de stekkerdoos ziet er goed uit eigenlijk en de stekker van de lichtbalk is zo goed als nieuw maar waar zit dat ding die dat allemaal bestuurd
19 april 2013 om 16:34 #18128065Heb je een vectra c? Dan zit deze hoogst waarschijnlijk links in de kofferbak bij je zekeringenkast. Is een zwarte module van ongeveer 15 cm lang en 4 cm breed. Maar ik durf het niet met zekerheid tezeggen. Tot 2006 waren de vectra’s half canbus en ik weet niet zeker of er toen al zo’n module in zat. Mijn vectra is van 2006 en die heeft wel zo’n module.
19 april 2013 om 16:42 #18128066Ik zal eens beginnen om overal zekeringen in te douwen ook in de opties die ik niet op de vectra 2003 heb
Ben benieuwd wat dat gaat doen20 april 2013 om 21:04 #18128067probeer eerst eens of je massa hebt.
Ik vermoed namelijk dat de massa weg is en dan krijg je ook dergelijke problemen.
Dus pak een multimeter en haal de plus uit de stekker en de min ergens van een kaal stuk chassis.20 april 2013 om 21:16 #18128068@JHR wrote:
probeer eerst eens of je massa hebt.
Ik vermoed namelijk dat de massa weg is en dan krijg je ook dergelijke problemen.
Dus pak een multimeter en haal de plus uit de stekker en de min ergens van een kaal stuk chassis.Dit is wel een goeie ja , ik heb zelf alle Polen onder elkaar gemeten morgen gelijk eens proberen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.