Geen Spanning

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Geen Spanning

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    lau12345

Hoi ik ben Lau en nieuw hier .

Ik heb sinds een maand of 5 een Opel Vivaro 1.9 DI 60 kW .

Nu wilde ik gisteren mijn auti starten en dat deed ie dus niet , probleem is ik heb geen spanning .

Accu gecontroleerd die zit gewoon vol .

Het gekke is dat zelfs de alarmlichten het niet deden .

Ik wilde hem iets aan ge kanten drukken daar mijn vrouw hem een beetje raar had geparkeerd , zet hem in de vrij wil haan drukken en ineens doen de alarm lichten het weer .

Ik dus de auto starten , hij deed het voor 2 seconde en ging weer uit , dit heeft ie 5 x gedaan .

Toen heb ik de deuren dicht gedaan een keer vergrendeld en weer ontgrendeld , en hij liep weer normaal .

Even naar de winkel geweest en voor de rest de auto 3 x mee gehad en heeft ie weer Geen spanning .

Wie heeft hier ervaring mee of mieschien ook eens gehad … ?

Iedere tip is welkom .

Gr Lau .

wim-v6
      Deelnemer

Denk toch accu leeg…

Probeer eens een startkabel wanneer deze niet start..

Willem

lau12345

Accu heb ik gecontroleerd , heb met een startkabel contact gemaaakt en vonkte hardt , dus de accu zal het niet zijn :(

midnight black
          Deelnemer

Kabelbreuk vanaf de accu of een probleem met de massa vanaf de accu?

lau12345

Denk inderdaad de kabel vanaf de accu , als ik er aan schud dan krijg ik weer contact .
              Heb al afspraak gemaakt bij de garage , hebben ze in ieder geval een beginnetje waar ze met zoeken .
              Thnx voor de racties .
              Gr Lau .

Juffer1
              Deelnemer

@lau12345 wrote:

Accu heb ik gecontroleerd, heb met een startkabel contact gemaaakt en vonkte hardt , dus de accu zal het niet zijn :(

Als er spanningsverschil is krijg je vonken, met andere woorden : er zit dus spanningsverschil tussen jou accu en de accu van de “donor” auto.
                Aangezien die van de “donor” auto wel wil starten zal die vol zijn, effin : de rest kan je zelf wel invullen…

wim-v6
                Deelnemer

hij deed 1 startkabel op een der 2 polen en tikte tegen de andere pool met de andere.

Als de accu net onvoldoende capaciteit heeft om de motor rond te krijgen, heeft deze nog wel de Capaciteit of FLINK te vonden bij deze test, en Functioneerd gewoon ALLES in de auto verder normaal.

Ik heb ook al meermaals met een Vivaro langs de weg gestaan, toen ik op Accesoirestand een 15minuten stilstaand naar de radio heb geluisterd (en een krantje heb gelezen).
                  Huppa niet meer starten, Gewoon Accu dood..

Willem

lau12345

Hoi allemaal , ben naar de garage geweest en het verhaal uitgelegd , en de monteur keek meteen naar de kabel haalde er een soort mof om weg en zag meteen dat de diode naar de klote was .
                    Auto achter gelaten en vanmiddag word ik gebeld dat ie klaar is .
                    Hopen dat het probleem hiermee voor goed verholpen is .
                    Hoop dat jullie er ook iets aan hebben voor de toekomst .
                    Gr Lau .

lau12345

Beetje late reactie , maar goed ..
                      Het was idd de diode die stuk was vandaar de ene keer wel en de andere keer spanning .
                      Kost 9 euro zon dingetje maar voor 500 ellende .
                      Gr Lau .

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.