Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Geen remdruk Opel Astra f 1.6 SZ na vervangen remblokken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2016 om 18:18 #17277195
Hallo iedereen,
Vorige week heb ik de schijven en de remblokken van mijn Opel Astra 1.6 F SZ uit 1996 vervangen. Nadat ik dit gedaan had kwam ik er bij een proefrit achter dat ik minder remdruk had. Om de auto nu tot stilstand te brengen moet het rempedaal tot de bodem worden ingetrapt. Ik trap nu altijd helemaal door het rempadaal heen, zowel met een draaiende motor als zonder.
De volgende handelingen zijn uitgevoerd om de remmenblokken + schijven te vervangen:
Eerst heb ik de klauwen losgehaald van de schijf, hierbij is de slang van de remvloeistof vast blijven zitten. Vervolgens heb ik de dop van het reservoir van de remvloeistof open gezet. Hierna heb ik de oude blokken losgemaakt, de zuigers teruggeduwd en nieuwe blokken geplaatst. Hierna zijn er nieuwe remschijven opgegaan en is de boel weer in elkaar gezet. Hierna is er iets remvloeistof uit het reservoir gehaald zodat dit weer op het juiste niveau stond.Hebben jullie enig idee wat dit probleem kan veroorzaken en hoe ik dit op kan lossen?
Vriendelijke groet,
Marco29 juni 2016 om 19:42 #18322076het kan je remcilinders links en rechts achter zijn als je achter trommelremmen hebt ( deze gaan dan lekken als het rubber kapot is).. en anders kijken of de staat van je hoofdremcilinder nog goed is.. dat de membranen werken die erin zitten die de vloeistof richting de remleidingen duwt zodra jij op je pedaal gaat staan…
29 juni 2016 om 19:47 #18322077Beste Bart,
Bedankt voor je reactie!
Er is geen lekkage te ontdekken bij de remcilinders.
Kan de hoofdremcilinder stuk zijn gegaan bij het vervangen van mijn remblokken voor? Hoe kan ik zien dat de vloeistof de juiste richting wordt opgeduwd?Groet,
Marco29 juni 2016 om 19:59 #18322078het menbraan is een soort cupje dat maar 1 richting toelaat waar de vloeistof kan vloeien ( namelijk naar de leidingen voor je remmen.. en niet terug omhoog) en tevens de cilinder afsluit zodat er niks langs loopt ( anders kun je geen druk uitoefenen op de vloeistof)..
meestal kun je met vervangen de dop op het reservoir laten… dan kun je alsnog de zuigers van de remklauwen in duwen het gaat dan alleen wat langzamer…
mijn vermoeden is dat het altijd goed gewerkt heeft en gewoon versleten is na een lange tijd… en dat het door slijtage kapot gegaan is en dat het nu kapot is doordat je even de vloeistof de andere kant op het laten gaan..
om dit te testen is het volgens mij mogelijk om het af te laten persen om te kijken waar de vloeistof uit komt als deze lek is.. maar ik denk als je hiervoor bij de garage bent dat ze `m zullen testen door er een andere cilinder op te schroeven… zo`n hoofdrem cilinder zal niet zo heel veel meer kosten voor een astra F aangezien dit een auto op leeftijd is..
29 juni 2016 om 20:04 #18322079ik weet niet of dit plaatje het duidelijker voor je maakt..
maar vergelijk het cupje met iets van rubber ( bij wijze van.. want remvloeistof is net verfstripper en vreet overal doorheen wat zacht is) rubber slijt ook als het steeds heen en weer schuift en als het dat een aantal jaar moet vol houden dan dicht het na verloop van tijd niet meer af..
http://www.marcovw.nl/Woordenboek/h/hoofdremcilinder/hoofdremcilinder1.gif” onclick=”window.open(this.href);return false;29 juni 2016 om 20:32 #18322080Beste Bart,
Bedankt voor je uitgebreide reacties. Ik zal van het weekend even langs een garage rijden met de vraag of ze voor mij kunnen controleren of de hoofdremcilinder inderdaad stuk is. De uitkomst zet ik weer op dit forum neer.
Vriendelijke groet,
Marco29 juni 2016 om 23:44 #18322081@Opel Astra 1.6 SZ wrote:
Hallo iedereen,
Vorige week heb ik de schijven en de remblokken van mijn Opel Astra 1.6 F SZ uit 1996 vervangen. Nadat ik dit gedaan had kwam ik er bij een proefrit achter dat ik minder remdruk had. Om de auto nu tot stilstand te brengen moet het rempedaal tot de bodem worden ingetrapt. Ik trap nu altijd helemaal door het rempadaal heen, zowel met een draaiende motor als zonder.
De volgende handelingen zijn uitgevoerd om de remmenblokken + schijven te vervangen:
Eerst heb ik de klauwen losgehaald van de schijf, hierbij is de slang van de remvloeistof vast blijven zitten. Vervolgens heb ik de dop van het reservoir van de remvloeistof open gezet. Hierna heb ik de oude blokken losgemaakt, de zuigers teruggeduwd en nieuwe blokken geplaatst. Hierna zijn er nieuwe remschijven opgegaan en is de boel weer in elkaar gezet. Hierna is er iets remvloeistof uit het reservoir gehaald zodat dit weer op het juiste niveau stond.Hebben jullie enig idee wat dit probleem kan veroorzaken en hoe ik dit op kan lossen?
Vriendelijke groet,
Marcokijk nog is naar je remvloeistof niveau of je niet te veel eruit heb gehaald want, na een paar keer remmen schuift de remzuiger weer naar buiten op ze plek en, zakt het niveau iets.
als je na de eerste paar keer remmen niet meer in je reservoir heb gekenden dan kan het zijn dat er nu te weinig in zit en, dan heb je lucht in het rem systeem4 juli 2016 om 07:31 #18322082Hallo allemaal,
Gisteren ben ik bij de garage geweest en die hebben de hoofdremcylinder eraf gehaald en getest. Deze blijkt inderdaad stuk te zijn.
Nu ben ik online aan het kijken voor een nieuwe hoofdremcylinder, maar weet ik niet goed welke ik moet hebben.
Ook valt mij op dat de prijzen van dit onderdeel variëren tussen de 35 en 550 euro.Weten jullie welke hoofdremcylinder ik het best aan kan schaffen?
Vriendelijke groet,
Marco4 juli 2016 om 11:53 #18322083http://www.fsrs-opelwebshop.nl/hoofdremcilinder-delco-systeem-opel-astra-f-corsa.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is een originele.. Dus 100% passend
4 juli 2016 om 21:56 #18322084Veertjes verkeerd terg geplaatst ( heb ik meerdere zien doen, deze fout maken).
Dan ligt pedaal op de bodem als je wll remmen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 juli 2016 om 11:19 #18322085Heb een nieuwe hoofdremcilinder op de sloop gehaald en gemonteerd.
Vervolgens heb ik de hele boel ontlucht en nu heb ik weer remdruk.bedankt allemaal voor de hulp!
7 juli 2016 om 16:55 #18322086Goed dat het is opgelost.. Al zou ik rem onderdelen liever nieuw dan van de sloop kopen vanwegen mijn en andermans veiligheid en dat je niet weet in wat voor staat de binnenzijde is…
Dus houdt er wel rekening mee dat je wellicht ooit een nieuwe aan moet schaffen als deze ermee nokt… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.