Hallo, ik zit met een raar probleem.
Heb dus alle remleidingen, pompjes, hoofdremcylinder en remdrukbegrenzer vernieuwd. ( Hoofdremcylinder volledig nieuw binnenwerk, binnenkant zag er nog goed uit dus NIET opnieuw gehoond !!
Remdrukbooster en hoofdremcylinder zijn van een manta 2.0E.
Wanneer de motor (een 2.4 met bmw lmm en ingekort spruitstuk) niet draait is de remdruk ok. Houd ik mijn voet op het pedaal en start ik de motor (met de vacuum slang van aanzuigspruitstuk naar rembooster erop) valt de druk op de pedaal weg en gaat mijn voet tot op de vloerplaat.
Wanneer de vacuumdarm van het aanzuigspruitstuk af is blijft de druk op de remmen.
Heb de remmen al enkele keren op de ouderwetse manier ontlucht, al met een vacuumpomp op de nippels één voor één. Ben momenteel ten einde raad.
Zou het kunnen dat het spruitstuk teveel vacuum aanzuigt voor de (kleiner in doorsnede booster) dan een originele 2.4 en daardoor de booster niet goed functioneert.
Zo ja zou dit op te lossen zijn met een kraantje tussen de vacuum darm dat deze gesnoerd word ???
Iemand een idee ???
Alvast bedankt
Mvg guy